Assassin's Creed II docenione (marketingowo)
MI6 to coroczne wydarzenie skupiające się na marketingowej stronie naszej branży. Tegoroczną edycję zdominowała gra Assassin's Creed II, która zabrała do domu aż 12 nagród!
MI6 to coroczne wydarzenie skupiające się na marketingowej stronie naszej branży. Tegoroczną edycję zdominowała gra Assassin's Creed II, która zabrała do domu aż 12 nagród!
Udany sequel świeżego IP Ubisoftu otrzymał następujące nagrody:
Outstanding TV or Theatrical Ad Campaign
Assassin’s Creed II 2009 TV Campaign – Cutwater
Outstanding Overall Marketing Campaign – Integrated
Assassin’s Creed II Integrated Campaign – Ubisoft
Best Long Format Promotional Content
Assassin’s Creed II: Lineage Episode 1 (Segment) – Ubisoft
Thinking Outside of the Box Award – Marketing
Assassin’s Creed II - Twitter Experience - Ubisoft/Red Interactive
Standout Print Advertisement
Assassin’s Creed II: Rip your Head Off – Cutwater
Standout Print Campaign
Assassin’s Creed II: 2009 Print Campaign – Cutwater
Best Use of Online Media
Assassin’s Creed II: Teaser Campaign - AKQA for Ubisoft
Furthermore, the popular sequel also got silver statues in the following categories:
Outstanding Promotional Trailer
Assassin’s Creed II: E3 Trailer – Ubisoft
Best Showing at a Trade Event
Assassin’s Creed II: E3 Outdoor Banner – Ubisoft
Best Online Take-Over/Road Block
Assassin’s Creed II: Big Bang Unit - AKQA for Ubisoft
Best Key Art
Assassin’s Creed II: Key Art – Ubisoft
Don’t You Wish You’d Thought of This – Miscellaneous
Assassin’s Creed II: Lineage Intro Trailer – Ubisoft
Jak widać marketingowe wyczyny Ubisoftu się opłaciły - gra sprzedała się w liczbie 8mln kopii (luty). A niedawno pojawiła się wersja na PC, która zapewne też doda do ogólnego wyniku swoje 3gr.