'It Only Does Everything' działa
Kilka dni temu wspominaliśmy o konferencji MI6 skupiającej się na marketingowej stronie naszej branży w ujęciu nagród zdobytych przez Assassin's Creed II. W tym newsie dowiecie się nieco więcej na temat kampanii 'It Only Does Everything' , prosto z ust głównego marketingowca SCEA, Petera Dille'a.
Kilka dni temu wspominaliśmy o konferencji MI6 skupiającej się na marketingowej stronie naszej branży w ujęciu nagród zdobytych przez Assassin's Creed II. W tym newsie dowiecie się nieco więcej na temat kampanii 'It Only Does Everything' , prosto z ust głównego marketingowca SCEA, Petera Dille'a.
Dobrze znana seria spotów reklamowych z udziałem fikcyjnej postaci Kevina Butler'a okazała się odwrócić zła passę, która towarzyszyła marketingowi PlayStation 3 od samego początku (na pewno wszyscy kojarzycie 'dziwne' reklamy z płaczącym dzieckiem), przede wszystkim zwiększając świadomość konsumentów oraz wnosząc zdrowy humor - wszystko to w połączeniu z obniżką ceny konsoli przełożyło się na wzrost wyników sprzedaży.
Sprzedaż PlayStation 3 wzrosła o 184% w przeciągu trzech miesięcy po obniżce cenowej, i o ile ma to duży związek z samą ceną, wiemy z badań, że konsumenci są także lepiej poinformowani.
Zamiar zakupu wzrósł z 19% po obniżce ceny, do 36% po rozpoczęciu kampanii. Przyglądaliśmy się również naszym konkurentom, którzy w tym samym czasie odnotowali spadki.
Dille zapewnił, że to nie koniec spotów reklamowych z Kevinem Butlerem w roli głównej:
Dalej będziecie oglądać Kevina Butlera przedstawiającego nowości dla platformy. Będą to m.in. PlayStation Move w tym roku, a także 3D.
Szef marketingu podsumował obecną sytuację marki PlayStation krótkimi słowami:
W pewien sposób powróciliśmy do naszego uroku [oryg. mojo - dop. redakcji] wraz z poczuciem humoru, który ludzie znają i uwielbiają z poprzednich reklam PlayStation. Uważam, że to po prostu lepsza droga do konsumenta.