PSX Extreme #154
Gry
511V
Najnowszy numer największego magazynu o konsolach w Polsce już w sprzedaży. Poniżej wstępniak naczelnego i spis zawartości.
Najnowszy numer największego magazynu o konsolach w Polsce już w sprzedaży. Poniżej wstępniak naczelnego i spis zawartości.
Byliśmy na dwóch sporych pokazach prawie całych line-up'ów wydawniczych. Zax we Francji miał okazję zapoznać się z produkcjami Bethesdy, która wyrasta na liczącego się wydawcę, szykującego takie tytuły jak Fallout: New Vegas, Rage (gra id Software, jeszcze do niedawna pod skrzydłami EA), Brink czy Hunted: The Demon's Forge. Największe wrażenie zrobił na Zaksie nie Fallout, ale nowa produkcja magików z id. Rage jawi się jako połączenie gry FPS, przygodówki, wyścigów i RPG, które pod kątem wykonania powoduje mimowolny opad szczęki. To solidna konkurencja dla przygotowywanych na koniec roku Killzone 3 i Crysis 2. 4 strony materiału o samym Rage, tylko u nas. Również tylko u nas materiały o Fallout: New Vegas, Brink i Hunted.
Butch natomiast poleciał do Londynu na EA Showcase, na którym oprócz zapoznania się przede wszystkim z Dead Space 2 i Medal of Honor, miał okazję porozmawiać z Adrianem Chmielarzem (People Can Fly) na temat Bulletstorm ? ich nowej gry tworzonej pod skrzydłami Epic Games, którą przy każdej okazji (i prawie na równi z Gears of War 3) chwali się światu sam Cliff Bleszinski. Wywiad jest do odsłuchania tutaj.
W dziale recenzji sprawdzamy, czy pięć lat dewelopingu xboksowego ekskluziwa pt. Alan Wake było czasem należycie spożytkowanym, czy raczej "poszło w las". Kolejna po Heavy Rain gra w konwencji filmowej trafiła do Myszaqa, który doszukał się wielu bardzo ewidentnych zapożyczeń z dużego ekranu. (...) Trend kustomizacji i kreacji został ponownie mocno wykorzystany przez Sony, tym razem w wyścigach kartów w stylu zahaczającym o LittleBigPlanet. W ModNation Racers zostaniecie kierowcami i kierownikami budowy, obie czynności w przypadku tej gry są bardzo proste, arcade?owe rzekłbym (czy edytor może być arcade?owy?), tym bardziej że SCE Polska postarało się o pełną lokalizację. (...) Ograliśmy również najnowszą odsłonę UFC, zanim jednak Kali zasiadł do testów udał się na galę walk MMA do Spodka, zobaczyć Pudziana i innych mocarzy w akcji. Porozmawiał też z Mamedem Khalidovem o odbytej walce, o jego ulubionych zawodnikach UFC i... grach. Wkrętka konkretna. Warto wspomnieć jeszcze o okładkowym Split/Second: Velocity, które bardzo pozytywnie nas zaskoczyło, szczególnie po dosyć słabo przyjętym demie. Osobiście polecam, choć grałem tylko godzinę, bo Kali zabrał płytę i już więcej w redakcji się z nią nie pokazał, twierdząc, że jeszcze wszystkiego nie zaliczył (stara wymówka, jak się nie chce oddać gry). (...) Recenzujemy również Prince of Persia: Zapomniane Piaski, Lost Planet 2, LBP GOTY, Super Street Fighter IV, 2010 World Cup, SKATE 3 i kilka innych.
Poza tym Ural testuje iPada, Rozbo opowiada o rozbudowanych, growych światach wirtualnych zaś Roger jak co miesiąc zabiera nas w Powrót do Przeszłości, tym razem z konsolą Dreamcast, oraz przypomina pierwszą, 16-bitową Prince of Persia. Zax i Dżujo poruszają tematykę konsolowych MMORPG, jest też co nieco o FFXIII, którego Zax znowu bierze na tapetę w kontekście... pracy kamery i związanej z tym kompozycji na ekranie.
Czemu nie ma recenzji Red Dead Redemption? Przeczytacie o tym w moim wstępniaku w magazynie, ale pokrótce również tu wyjaśniam. Rockstar podchodzi do swoich kluczowych gier bardzo restrykcyjnie. Żadna inna firmy nie troszczy się o swoje przedpremierowe gry w taki sposób jak panowie z R*. Dziennikarzy to na pewno irytuje, ale nic na to nie poradzimy. Red Dead Redemption można było ograć bezpośrednio w studio R*, z czego skorzystało kilka światowych mediów. I chociaż był plan wyjazdu do Rockstar, to jednak ostatecznie nie wypalił. Pozostało nam czekać na promkę, bo firma nie wypuszcza żadnych kodów na konsole "recenzenckie" (debug kody). Takie mają zasady. Problem w tym, że wersje promo dostepne są dopiero przed premierą a my nie mamy zamiaru recenzować gry w kilka dni. Nie tej. Co jak co, ale RDR to pozycja, której nie podejmujemy się oceniać w pośpiechu, i to bez sprawdzenia zabawy online. Trudno. Sam też żałuję, ale bardziej zależy mi na rzetelności i miarodajnosci werdyktu. Mam nadzieję, że zrozumiecie to.
Przypominamy, że głosowanie na chartsy miesiąca TOP11 znajduje się teraz w tym miejscu. Wyniki opublikujemy w następnym, 155 numerze PSX Extreme.
RECENZJE
PS2
Sakura Wars: So Long, My Love
PS3
2010 FIFA World Cup South Africa
Batman: Arkham Asylum - GotY
Dead to Rights: Retribution
Iron Man 2
LittleBigPlanet - GotY
Lost Planet 2
ModNation Racers
Nier
Prince of Persia: Zapomniane Piaski
SKATE 3
Split/Second: Velocity
Super Street Fighter IV
UFC Undisputed 2010
X360
2010 FIFA World Cup South Africa
Alan Wake
Batman: Arkham Asylum - GotY
Dead to Rights: Retribution
Iron Man 2
Lost Planet 2
Nier
Prince of Persia: Zapomniane Piaski
SKATE 3
Split/Second: Velocity
Super Street Fighter IV
Supreme Commander 2
UFC Undisputed 2010
Wii
Monster Hunter Tri
Sakura Wars: So Long, My Love
BlazBlue: Calamity Trigger Portable
Dementium II
Infinite Space
Picross 3D
iPod Touch / iPhone / iPad - przegląd
BEZ TEKTURY
After Burner Climax
Cave Story
Final Fight : Double Impact
Freekscape : Escape from Hell
Left 4 Dead 2 : The Passing
Monsters (P.) Stole My Princess!
Wakeboarding HD
CO NOWEGO
Brink
Conduit 2
Dead Space 2
Fallout: New Vegas
Gears of War 3
Halo Reach
Hunted: The Demon's Forge
LittleBigPlanet 2
Marvel vs. Capcom 3: FoTW
Medal of Honor
Rage
SOCOM 4: U.S. Navy SEALs
POZOSTAŁE
HARDKOR
Graczpospolita
Od gracza dla graczy
Okiem maniak
Powrót do przeszłości - Dreamcast
Szmugler
To było grane
Zerojedynkowe światy
WARTE UWAGI
Czas konsolowych MMORPG
Grabieżcy
iPad - rewolucja czy manipulacja?
Konkurs GoW III - rozwiązanie
Konkurs MGS4
Region filmowy
Wywiady
Zgrentgen - Heavy Rain
Zwariowany świat Ulicznego Wojownika