Pokonać piractwo...
Według Marko Hein'a z zajmującej się przygotowywaniem edycji kolekcjonerskich do różnych gier konsolowych firmy Port Plexus, sposób by tego dokonać jest dziecinnie prosty. Niestety, wiąże się z pewnymi inwestycjami, których nie można uniknąć, by raz na zawsze skończyć z owym procederem. Nie chodzi tutaj o żadne wirtualne kody, obcinanie usług klientom posiadającym pirackie wersje gier czy bany na konsole, jak robi to Microsoft.
Według Marko Hein'a z zajmującej się przygotowywaniem edycji kolekcjonerskich do różnych gier konsolowych firmy Port Plexus, sposób by tego dokonać jest dziecinnie prosty. Niestety, wiąże się z pewnymi inwestycjami, których nie można uniknąć, by raz na zawsze skończyć z owym procederem. Nie chodzi tutaj o żadne wirtualne kody, obcinanie usług klientom posiadającym pirackie wersje gier czy bany na konsole, jak robi to Microsoft.
Według Hein'a w przyszłości podstawowe edycje gier, czyli dzisiejsza płytka + instrukcja z pudełkiem, odejdą w niepamięć i zastąpione zostaną przez dzisiejsze edycje specjalne i kolekcjonerskie.
"Uważam, że kolekcjonerskie edycje gier powinny w przyszłości stać się edycjami podstawowymi. Wsród graczy istnieje bowiem potrzeba fizycznego odróżnienia pięknego produktu od cyfrowej jego wersji."
Wedle teorii, w przyszłości w cenie 200 PLN mielibyśmy zakupić wypasioną estetycznie grę, zapakowaną w specjalne pudełko z dodatkami. Co więcej, jego zdaniem można byłoby spróbować tworzyć różne edycje dla graczy początkujących oraz hardkorowych, które różniłyby się między sobą właśnie dołączanymi gadżetami. Niedzielniak miałby otrzymać poradnik z jakąś mapką oraz zestawem kolorowo drukowanych wskazówek, natomiast gracz wprawiony w wirtualnych bojach odmienny zestaw upominków.
Przyznać trzeba, że pomysł jest ciekawy i inspirujący. I całkiem realny, biorąc pod uwagę fakt ludzkie przywiązanie do świecidełek i ładnie wyglądających przedmiotów. Jednak czy wydawcy gotowi są do podjęcia podobnego kroku, tym bardziej w epoce zalewającego cyfrowy rynek i minimalistycznego w aspekcie poniesionych kosztów DLC?