Wywiad: Na bazie silnika FIFA powstają shootery EA!
Okazuje się, że technologia animacji zaimplementowana w silniku znanej serii gier sportowych FIFA od EA znajduje zastosowanie również w innych grach firmy.
Okazuje się, że technologia animacji zaimplementowana w silniku znanej serii gier sportowych FIFA od EA znajduje zastosowanie również w innych grach firmy.
W wywiadzie dla serwisu develop-online, Peter Moore, szef oddziału EA Sports, powiedział:
Wykorzystujemy nasz silnik [ANT] w niektórych naszych grach FPS. [...] To coś, o czym jeszcze usłyszycie. W kontekście Medal of Honor i Crysis 2.
Napisany przez EA Sports silnik ANT został po raz pierwszy zaprezentowany w 2007 roku. Teraz jest wykorzystywany w kluczowych grach developera, jak na przykład FIFA 10. Okazuje się, że wcale nie jest to przypadek, a normalna praktyka:
Mamy potężną wymianę między studiami. Weźmy na przykład Fight Night i zaaplikujmy wiele z tej technologi w naszej grze MMA. [...] Świetna wymiana pomiędzy dwoma studiami, lecąca tam i z powrotem pomiędzy Vancouver i Orlando [chodzi o studio EA Tiburon - dop. redakcji].
Dzięki wzajemnemu wsparciu, developerzy "nie odkrywają ponownie koła", dysponując większą ilością czasu na inne aspekty swojej pracy, a ogólne koszty produkcji są niższe.
Moore przyznaje, że z podekscytowaniem spogląda w przyszłość, kiedy podoba wymiana rozwiązań pomiędzy developerami EA będzie miała jeszcze większe znaczenie.