Oprawa wizualna Crysis 2: X360 vs PS3

Zastanawiacie się nadal która wersja Crysis 2 wygląda i działa lepiej? Redakcja DigitalFoundry wzięła pod lupę najnowsze dzieło Crytek. Testy były wnikliwe i długie. Sprawdźcie, co dokładnie wyszło z tego zestawienia...
Zastanawiacie się nadal która wersja Crysis 2 wygląda i działa lepiej? Redakcja DigitalFoundry wzięła pod lupę najnowsze dzieło Crytek. Testy były wnikliwe i długie. Sprawdźcie, co dokładnie wyszło z tego zestawienia...
Crytek niestety nie ustrzegło się kilku poważnych wad w konsolowej wersji Crysis 2. Największym problemem gry na X360 i PS3 jest nierówny poziom framerate'u - płynność animacji w kilku "gorących" miejscach jest po prostu nie do zaakceptowania dla fana gatunku shooterów. Filmik porównujący osiągi X360 i PS3 pod tym względem znajdziecie w tym miejscu.
Wersja na X360 ma delikatną przewagę na PS3 pod względem płynności framerate'u. Platforma Microsoftu wygrywa także, jeśli przyjrzymy się ostrości generowanej grafiki. Wynika to z prostego faktu: Crysis 2 na X360 działa w bazowej rozdzielczości 1152x720. PS3 musi się zadowolić 1024x720 (efekt widoczny jest przy bezpośrednim zestawieniu obu wersji). Trzeba jednak w tym miejscu dodać że PS3 ma bardziej zaawansowane filtrowanie tekstur (zwróćcie uwagę na wymalowane na jezdni przejście dla pieszych).




Jeśli chodzi o oświetlenie, to wg DigitalFoundry różnice są zaniedbywane. Warto jednak odnotować, że X360 generuje w pewnych miejsach bardziej uproszczone cienie (widać to na dwóch screenach poniżej - zwróćcie uwagę na ścianę po lewej stronie).
Jakie wnioski płyną z tego zestawienia? Obie wersje na konsole wypadły podobnie. Jeśli ktoś jednak posiada obie platformy i zastanawia się nad najlepszym zakupem, to zdecydowanie powinien wybrać Crysis 2 na X360:
"Nie ma wątpliwości, że wersja na X360 jest ostrzejszym, bardziej klarownym doświadczeniem wizualnym. W większości przypadków również ta wersja ma troszkę stabilniejszy framerate i odrobinę mniej małych glitchów" - napisali redaktorzy DigitalFoundry.