nieSławny: inFamous 2 w pigułce!

Jeśli powiem, że pierwsze inFamous było jednym z najlepszych exclusive’ów wydanych na konsolę Sony, raczej nie odkryję Ameryki. Nie odkryję jej również wtedy, kiedy powiem, iż tym, co przesądziło o pozytywnym jej odbiorze, był doskonały system wspinania się po budynkach, interesująca fabuła, a przede wszystkim niesamowite zakończenie (kto nie grał, niech żałuje). inFamous 2 wydaje się być idealnym przykładem tego, że twórcy nie pozostają głusi na postulaty fanów, a ich najnowszą produkcję najlepiej charakteryzują słowa wypowiedziane niegdyś przez Cliffa Bleszinskiego: Bigger, better and more badass!Jeśli powiem, że pierwsze inFamous było jednym z najlepszych exclusive’ów wydanych na konsolę Sony, raczej nie odkryję Ameryki. Nie odkryję jej również wtedy, kiedy powiem, iż tym, co przesądziło o pozytywnym jej odbiorze, był doskonały system wspinania się po budynkach, interesująca fabuła, a przede wszystkim niesamowite zakończenie (kto nie grał, niech żałuje). inFamous 2 wydaje się być idealnym przykładem tego, że twórcy nie pozostają głusi na postulaty fanów, a ich najnowszą produkcję najlepiej charakteryzują słowa wypowiedziane niegdyś przez Cliffa Bleszinskiego: Bigger, better and more badass!
Nadchodzi nieSławny. Co wiemy?




1. Akcja nieSławny: inFamous 2 rozgrywa się miesiąc po wydarzeniach opowiedzianych w pierwszej części. Po pokonaniu Kesslera, Cole wyrusza w podróż do New Marais, gdzie czeka go konfrontacja ze znacznie potężniejszym przeciwnikiem, ochrzczonym mianem „Bestii”.
2. New Marais, podobnie jak Empire City, pogrążone jest jednak w chaosie, a porządek wprowadzany jest tam siłą przez oddziały bezwzględnych służb bezpieczeństwa, które mają naszego podopiecznego na celowniku.
3. Droga do celu jest długa i wyboista, ale bohater nie będzie sam. Jego nieodłącznym towarzyszem jest Zeke, który stał się całkowicie innym człowiekiem. Bardzo szybko spotkamy również Lucy Kuo, która będzie swego rodzaju Aniołem Stróżem Cole’a, dbającym przede wszystkim o bezpieczeństwo niewinnych ludzi oraz Nix, stanowiącą jej przeciwieństwo.
4. Aglomeracja będzie większa niż miasto z pierwszej odsłony cyklu, a w trakcie zabawy zwiedzimy również podmiejskie tereny, takie jak niewielka wioska na bagnach.
5. Jakiś czas temu światło dzienne ujrzała informacja, wedle której nasze poczynania z pierwszej części serii nie pozostaną w inFamous 2 bez echa. Ci z Was, którzy pierwszą część przygód MacGratha mają za sobą, poczują się tutaj niemal jak w domu, kontynuując podróż wybraną przez siebie wcześniej ścieżką.
httpv://www.youtube.com/watch?v=Jdo15OoZJOU
6. Grę rozpoczniemy z takimi samymi mocami, z jakimi zakończyliśmy pierwsze inFamous, jednak w trakcie zabawy przyjdzie nam wykorzystać w walce również kilka nowych, niezwykle przydatnych umiejętności, dzięki którym staniemy się prawdziwą maszyną do zabijania, siejącą postrach w szeregach wroga.
7. Pierwszą z nich jest potężne tornado, zdolne nie tylko rzucać przeciwnikami w promieniu kilkunastu metrów od centrum, lecz również niszczyć drzewa, samochody czy nawet mniejsze konstrukcje.
8. W tym momencie nie mogę nie wspomnieć o całkowitej nowości w serii jaką jest destrukcja otoczenia. Fakt, Cole nie jest na tyle potężny, by równać z ziemią całe budynki, jednak nic nie stoi na przeszkodzie by niszczyć latarnie, porozrzucane tu i ówdzie drewniane skrzynki, drzewa, pojazdy czy balkony, na których zazwyczaj czają się oponenci.
9. Ponadto Cole potrafi również panować nad lodem, sprawiając, że nawet większe osobniki jakie zajdą mu drogę, będą mogły zostać na krótką chwilę zamienione w nieruchome bryły.
10. Jakby tego było mało, szybko nauczymy się również unosić powietrze nawet cięższe elementy otoczenia, którymi będziemy mogli rzucać w niczego niespodziewających się przeciwników.
httpv://www.youtube.com/watch?v=BX4tRgKFdbw
11. Na sprawdzenie czeka również Amp, czyli żelazna pałka, która w połączeniu z elektrycznymi mocami Cole’a pozwoli na prowadzenie efektownej walki w zwarciu.
12. Po mieście będziemy poruszać się podobnie jak w pierwszym inFamous, a Ci, którzy mieli już okazję sprawdzić system wspinania się po budynkach w akcji twierdzą, iż doczekał się on licznych usprawnień, dzięki którym wszystko działa jeszcze bardziej intuicyjnie niż poprzednio.
13. Podobnie jak w pierwszej części, za niemal każdą naszą aktywność (wykonywanie misji z wątku głównego i zadań pobocznych, zabijanie przeciwników) będziemy otrzymywać punkty doświadczenia, dzięki którym rozwiniemy wybrane przez nas moce.
14. W nieSławny: inFamous 2 powrócą również wybory moralne, które mają mieć znacznie większy wpływ na przebieg rozgrywki, aniżeli miało to miejsce w pierwszej odsłonie cyklu. Póki co, nikomu nie było dane tego sprawdzić, jednak na ten moment wiemy już, że to, po której stronie się opowiemy, odbije się na wyglądzie bohatera i jego umiejętnościach. Przykładowo, zły Cole będzie rzucał granatami, które rozpadną się na kilka mniejszych, rażąc przy tym nie tylko wrogów, ale i przechodniów, podczas gdy ataki dobrego Cole’a będą o wiele bardziej precyzyjne, nastawione na konkretnego przeciwnika.
15. Ci natomiast dzielą się na kilka rodzajów. Podstawowym, z którym poradzimy sobie najłatwiej będą uzbrojeni w broń palną policjanci. Szybko jednak przekonamy się, że New Marais zamieszkują również potężniejsze, o wiele bardziej niebezpieczne istoty, jakimi bez wątpienia są krwiożercze mutanty, na których elektryczne ataki naszego podopiecznego nie robią niemal żadnego wrażenia. W ich pokonaniu pomoże nam wspomniany wcześniej Amp, jednak bezmyślne mashowanie jednego przycisku nie zda się tutaj na zbyt wiele.
httpv://www.youtube.com/watch?v=TRSleENLIjw
16. Twórcy zaimplementowali bowiem do gry system rozmaitych ciosów, które będziemy mogli łączyć w efektowne combosy, co sprawi, że żaden z przeciwników nie będzie w stanie zatrzymać nas na dobre.
17. Bardzo często na naszej drodze staną również większe okazy, których posłanie do piachu będzie wymagało od nas wykazania się nie tylko refleksem, ale przede wszystkim olbrzymią kreatywnością.
18. W inFamous 2 znalazło się również miejsce dla edytora misji, który pozwoli na znaczne przedłużenie wizyty w tym niegościnnym miejscu.
19. Atutem omawianej gry będzie również oprawa (co widać na załączonych materiałach). Pojawią się tutaj nawet tak zwane „sekcje uciekane”, znane z serii Uncharted od Naughty Dog.
20. Premiera odbędzie się 8 czerwca.
PROGNOZA PS3SITE:
