Battlefield 3: 30 FPS na konsolach, dlaczego nie więcej?

już od pierwszej swojej zapowiedzi wzbudza spore emocje wśród graczy, zwłaszcza konsolowych, którzy nie do końca wiedzą, jaki produkt otrzymają. Jedno jest pewne: wersje konsolowe z pewnością będą nieco odstawać od tej pecetowej ze względu na ich technologiczne ograniczenia.Battlefield 3 już od pierwszej swojej zapowiedzi wzbudza spore emocje wśród graczy, zwłaszcza konsolowych, którzy nie do końca wiedzą, jaki produkt otrzymają. Jedno jest pewne: wersje konsolowe z pewnością będą nieco odstawać od tej pecetowej ze względu na ich technologiczne ograniczenia.
Dziś poznaliśmy następne szczegóły odnośnie tej produkcji. Wersja konsolowa na pewno nie będzie działać w rozdzielczości 1080p (Full HD). Sama gra natomiast będzie działać w trzydziestu klatkach na sekundę. Obydwa te ograniczenia są naturalnie spowodowane ograniczeniem technologicznym obecnych konsol.
Johan Andersson ze studia DICE zapytany o to, dlaczego gra nie będzie działać w stabilnych 60 klatkach na sekundę odpowiedział:
Nie, zawsze poprzestajemy na trzydziestu klatkach animacji na sekundę. Nie ma innego sposobu, zwłaszcza, że rozgrywki sieciowe będą toczyć się na naprawdę olbrzymią skalę, z wykorzystaniem pojazdów i tak dalej.




Jednak czy te ograniczenia muszą oznaczać, że gra będzie zła? Oczywiście, że nie. Wiele gier działa na konsolach w 30 klatkach na sekundę i w rozdzielczości 720p, a prezentują się znakomicie.
Źródło: Examiner.com – Battlefield 3: 30FPS on consoles, Dice explains why 60FPS not possible