Pierwsze gry 3D zdegradowane graficznie

Gry
1180V
Pierwsze gry 3D zdegradowane graficznie
Bartosz Dawidowski | 24.04.2010, 14:21

Z nowym Firmwarem PS3 jest teraz gotowe na wyświetlania sygnału 3D, na dedykowanych tej technologii telewizorach. Co jednak z plotkami, o których pisaliśmy, że PS3 nie będzie w stanie uciągnąć wysokiego poziomu graficznego przy generowaniu obrazu stereoskopowego?

Z nowym Firmwarem PS3 jest teraz gotowe na wyświetlania sygnału 3D, na dedykowanych tej technologii telewizorach. Co jednak z plotkami, o których pisaliśmy, że PS3 nie będzie w stanie uciągnąć wysokiego poziomu graficznego przy generowaniu obrazu stereoskopowego?xxxxx

Okazuje się, że w tych pogłoskach było dużo racji. Grafika, przynajmniej w pierwszej czwórce gier przystosowanych do wyświetlania w 3D, będzie gorszego standardu, niż przy zwykłych wersjach HD. Przy WipEout HD deweloper musiał zmniejszyć natywną rozdzielczość z 1080p na 720p i obniżyć framerate z 60 do 30 FPS-ów. Ta zmiana nie powinna być mocno odczuwalna dla graczy. Gorsza jest sytuacja z demkiem MotorStorm - tutaj standard 720p zostanie zredukowany do rozdzielczości poniżej jakości HD. Gra w standardzie 3D będzie również korzystać z uproszczonej geometrii obiektów, wyciągniętej z trybu split-screen.

Podczas tegorocznego Game Developers Conference Simon Benson oraz Ian Bickestaff z SCEE wypowiedzieli się o tej sprawie następująco:

"Możemy używać jakiegokolwiek frameratu, ale tylko jeśli obraz zostanie zsynchronizowany z wertykalną wartością odświeżania. To bardzo ważne, ponieważ "rozdzieranie" ekranu bez V-synca wygląda naprawdę źle w standardzie 3D; rozdarcie pojawi się na jednym obrazie, a nie na drugim (jedno oko zobaczy rozdarcie, a drugie nie), co sprawi, że problem jest znacznie poważniejszy, niż konwencjonalnym "darciu" obrazu w standardzie HD. (...) Istnieją oczywiście problemy, by uzyskać odpowiednią wydajność w grach, ale na szczęście mamy hardware'owe skalowanie w górę, które w istocie wygląda znacznie lepiej w standardzie 3D, niż w 2D. To zawdzięczamy sposobowi, w który nasz mózg odbiera świat. Ale jeśli będziemy korzystać ze skalowania rozdzielczości, musimy mieć naprawdę znakomity anti-aliasing. To wymaga sporych mocy przerobowych."

Plotki o tym, że PS3 (i reszta current-genów) może mieć problem z wyświetlaniem standardu 3D teraz się potwierdzają. Szczególne przeszkody napotykają programiści, w przypadku, gdy dostosowują silnik graficzny gry nie dedykowanej technologii 3D.

30 klatek na sekundę w Wipeoucie HD, uproszczona geometria obiektów w MotorStormie. No i niższa rozdzielczość natywna obu gier. Wygląda na to, że deweloperzy będą musieli w najbliższych latach zmierzyć się z nie lada wyzwaniem przy konwertowaniu nowych tytułów na standard 3D. Sytuacja powinna wyglądać lepiej przy silnikach graficznych od samego początku skoncentrowanych na generowaniu obrazu stereoskopowego.

Dalsza część tekstu pod wideo
Źródło: własne

Komentarze (13)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper