Nowa gra Bungie w produkcji od 2007 r.
Ostatnio cały branżowy światek żyje wieścią o podpisaniu kontraktu Bungie z Activision. Okazuje się, że już w najbliższych miesiącach powinny zacząć pojawiać się konkretne owoce zawiązania tej współpracy...
Ostatnio cały branżowy światek żyje wieścią o podpisaniu kontraktu Bungie z Activision. Okazuje się, że już w najbliższych miesiącach powinny zacząć pojawiać się konkretne owoce zawiązania tej współpracy...
Bungie już od 2007 roku, a więc od momentu zerwania komitywy z Microsoftem, pracuje nad zupełnie nową marką. Tę rewelację wyjawił sam Brian Jarrard. Facet spytany czy ta przygotowywana już od 3 lat gra jest tym samym projektem, co aktualnie tworzone IP dla Activision odpowiedział: "Tak właśnie jest - zręby tej produkcji powstały już długi czas temu. Przez ostatnie dwa lata projekt znacznie dojrzał, rozpoczął nową fazę życia i stał się bardziej spójny. Zatrudniliśmy też więcej ludzi i, pomimo tego, że większa częśc naszego zespołu jest cały czas skupiona na Halo: Reach, staraliśmy się wkładać coraz więcej środków i energii w wyłuszczenie nowego uniwersum".
Brian Jarrard, spytany czy nowe IP będzie dotyczyć tylko konsol obecnej generacji czy next-genów, powiedział: "Tak, to nowe IP będzie rozciągać się na następną generację konsol, jak i na tę obecną (również na konsolę Sony). Nie jesteśmy jeszcze gotowi, by mówić tutaj o konkretnym wymiarze czasowym, ale definitywnie prowadzimy teraz dużo rozmów nad sprawami technicznymi, które musimy rozważyć. Oczywiście Activision ma dużo doświadczenia z multiplatformowym dewelopingiem, co jest dla nas ogromną zaletą, przy naszej nowej twórczej wizji. Najbardziej ekscytującą sprawą dotyczącą zawarcia umowy z Activision jest fakt, że robimy grę, którą naprawdę chcemy zrobić, na naszych warunkach. I to, że mamy partnera, który weźmie tę grę i zabierze przed oblicza jak największej, jak to tylko możliwe, ilości ludzi".
Wygląda więc na to, że zupełnie nowa gra Bungie (z całą pewnością nie związana z uniwersum Halo) jest w pre-produkcji już od 2007 roku. Można więc postawić hipotezę, że firma zaczęła pisać właściwy kod nowego produktu ok. rok czasu temu. Przy pomyślnych wiatrach zupełnie nowy, multiplatformowy tytuł powinien być już gotowy na początku 2011 roku...