Kojima nie może podzielić się swoim Fox Engine

Hideo Kojima, który stoi na czele projektu Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, potwierdził, że jego firma nie przewiduje opcji udostępnienia ich nowego silnika Fox Engine do użytku małych firm, które chciałyby wykupić licencję.Hideo Kojima, który stoi na czele projektu Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, potwierdził, że jego firma nie przewiduje opcji udostępnienia ich nowego silnika Fox Engine do użytku małych firm, które chciałyby wykupić licencję.
W 2011 roku Kojima powiedział, że nie widzi przeszkód, by okrojona wersja Fox Engine trafiła do szkół lub mniejszych studiów deweloperskich, niestety teraz jest zmuszony wycofać się z tamtego oświadczenia.
W rozmowie z serwisem Gamasutra, Kojima powiedział:
W tej chwili nie mamy planów na dzielenie się licencją na Fox Engine ze szkołami i mniejszymi organizacjami. Wymagałoby to sporej kontroli jakości i pracy nad dostosowaniem silnika do stanu używalności dla każdego, kto taką licencję chciałby wykupić.




Nie oznacza to jednak, że Kojima całkowicie wyklucza taką opcję, bowiem jak wiadomo PES 2014 śmiga na zmodyfikowanym Fox Engine. Pytanie brzmi, czy silnik opuści kiedyś granice Konami i zasili innych deweloperów gotowych wyłożyć sporą forsę za jego udostępnienie.
Słowa Hideo zdają się odpowiadać na to pytanie:
Nasze studio jest zawsze gotowe do indywidualnych negocjacji z ewentualnymi firmami zainteresowanymi silnikiem, ale otwarte licencjonowanie nie wchodzi w grę.
Ciekaw jestem, czy Fox Engine jest rzeczywiście tak trudny do ogarnięcia, że bez pomocy twórców i odpowiedniego interfejsu każdy, doświadczony programista będzie musiał wywiesić białą flagę.
A może Konami naciska, by zachować silnik dla siebie?