PixelJunk Shooter Ultimate połączy obie części na PS4 i PS Vita

wraz z dwójką powrócą w odświeżonej formie w łączącej obie części edycji Ultimate. Myli się jednak ten, kto widzi w tym wyłącznie skok na kasę oferujący lekko podbitą grafikę - zmiany idą dalej.
Obie części Pixeljunk Shooter są strzelaną arcade'ówką na dwa analogi z domieszką eksploracji, rozwiązywania zagadek logicznych i szukaniem znajdziek. Pokonując przeciwników i wykorzystując elementy otoczenia gracz pokonywał kolejne poziomy.
Połączenie ich kampanii w PixelJunk Shooter Ultimate zostanie podbite graficznie, będzie ultrapłynne na PS4 (60 FPS) i deweloper znacznie usprawni grę świateł, wraz z eksplozjami, wystrzałami i innymi dopalaczami. Twórcy zachwalają także fizykę cieczy, najbardziej realistyczną z dotychczasowych prób na PS Vita.




HUD został zaprojektowany od nowa, głównie dla mniejszego ekranu handhelda, przerobiono system punktowy, a dodatkowo gra wesprze funkcje cross-save i cross-play. Premiera ustalono została na lato 2014.