PlayStation 4 i Xbox One zbadane pod kątem wydajności graficznej. PS4 jest lepsze, ale...
Redakcja portalu WCCF Tech postanowiła ostatecznie rozstrzygnąć spór o moc kart graficznych użytych w produkcji obu konsol nowej generacji. Naprzeciw siebie ustawiono PlayStation 4 i Xbox One, by po domniemanych plotkach o zwiększeniu wydajności układów Xboksa o 10% sprawdzić, która z nich tak naprawdę ma większe szanse przetrwać próbę czasu.
Spodziewajcie się tutaj dużej liczby cyferek, tabelek i technicznego języka, ale ostatecznie całą kwestię przedstawiono na przejrzystych wykresach, które powinny trafić nawet do tych, którzy z częściami, gigaflopami i taktowaniami mają małe pojęcie. Na dzień dobry bezpośrednie porównanie obu układów:
Nie trzeba tutaj geniusza, by zauważyć więcej jednostek renderujących, wyższe taktowania, większą wydajność i wyższej klasy pamięć graficzną. Na plus Xboksa przemawia dodatkowa pamięć eSRAM, jednak jak pokazują dalsze testy, nie ma ona zbyt dużego wpływu na wydajność - przynajmniej na dzień dzisiejszy.
W bezpośrednim starciu również wygrywa PlayStation 4, które na przedstawionym wykresie prezentuje lepsze wyniki w renderowaniu z użyciem wyłącznie układu graficznego. Wprawdzie niezbadana jest moc chmury i eSRAMu Xboksa One, jednak nawet developerzy zaznaczają, że większą wydajnością może pochwalić się właśnie konsola Sony. Testy pokazują, że mają rację.
Na koniec kubeł zimnej wody - porównanie układów konsolowych z tymi, które można włożyć do komputera stacjonarnego. Należy jednak zaznaczyć, że w niektórych przypadkach cena takich układów przekracza tę, którą Sony i Microsoft wykładają na układ do swojej konsoli. Na korzyść gier ekskluzywnych wpływa również optymalizacja pod jedną platformę, o czym gry multiplatformowe i stricte pecetowe mogą tylko pomarzyć.