Destiny osiągnęło pułap 500 milionów dolarów już pierwszego dnia sprzedaży

Gry
1189V
Destiny osiągnęło pułap 500 milionów dolarów już pierwszego dnia sprzedaży
Mateusz Greloch | 10.09.2014, 15:32

Najdroższa produkcja w historii, największa premiera tego roku, najbardziej rozdmuchany medialnie tytuł obu generacji - takie właśnie jest . Wczoraj Activision zapewniało, że nie boi się inwestować w nowe marki, a już dzisiaj mamy potwierdzenie, że firma stratna nie będzie. Spora liczba zamówień przedpremierowych oraz kopii, które poszły do klientów już pierwszego dnia pozwoliły spać spokojnie całej ekipie Bungie i Activision.

Jak informuje sam szef firmy, sumując zamówienia przedpremierowe oraz nakład jaki wysłano do sklepów pierwszego dnia, otrzymamy kwotę przekraczającą 500 milionów dolarów, które Activision włożyło w produkcję, marketing i utrzymanie gry przez kilka lat po premierze z uwzględnieniem ewentualnych dodatków lub nawet kolejnej odsłony.

Dalsza część tekstu pod wideo

Patrząc na niezwykłe zapotrzebowanie na Destiny, sprzedaż kopii dla klientów końcowych, hurtowni i punktów sprzedaży przekroczyła wartość 500 milionów dolarów. Jest to kamień milowy jeśli chodzi o naszą branżę i kolejny dowód na to, że nasza firma potrafi dostarczyć tytuły, które aspirują do miana najbardziej pożądanych marek na świecie. Sukces Destiny jest zapewnieniem, że Activision potrafi stworzyć coś od podstaw, co pociągnie za sobą tłumy.

Kotickowi wtóruje Eric Hirshberg, który zajmuje się w Activision sprawami wydawniczymi:

Od początku byliśmy przekonani, że ryzyko się opłaci, ale nie wszyscy byli pewni, że stanie się to już pierwszego dnia. Destiny jest obecnie największą premierą w historii branży - pobiliśmy również rekord w kwestii cyfrowej sprzedaży, ustanawiając Destiny najszybciej sprzedającym się cyfrowym produktem. Niewątpliwie stanie się ona marką, która będzie ikoną tej generacji i kolejną "miliardową" marką w garści Activision. Co więcej, jest to świetna gra i nie możemy przestać się w nią zagrywać. Ogromne podziękowania dla ekipy Bungie.

Wprawdzie nie oznacza to czystego zysku dla firmy, jednak patrząc na tempo w jakim gra znika z półek sklepowych, na pewno konieczne okażą się kolejne dostawy, które oprócz zwrotu kosztów, zaczną już zarabiać i przesyłać czysty zysk dla Activision. Nocna premiera odbyła się w 11 tysiącach punktu na całym świecie, gdzie społeczności 178 krajów z zapartym tchem okupowali największe sklepy w pobliżu swoich domostw.

 

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Destiny.

Źródło: Activision Publishing

Komentarze (26)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper