Destiny sprzedaje się świetnie także w Japonii
Największy japoński detalista zajmujący się sprzedażą gier - sieć Tsutaya, jak co tydzień opublikował zestawienie najlepiej sprzedających się w jego sklepach pozycji. Co ciekawe aż 12 miejsc okupują gry na platformy Sony, a w pierwszej trójce znajduje się zarówno gra na PlayStation 4, jak i PlayStation 3.
Oczywiście Tsutaya nie to nie jedyny podmiot na rynku, jednak zwyczajowo jego zestawienia dobrze odzwierciedlają sytuację. Tak prezentuje się pierwsza dwudziestka:
- Super Smash Bros. for Nintendo 3DS – 3DS
- Destiny – PS4
- Destiny – PS3
- Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution – PS3
- Dragon Quest X – 3DS
- Youkai Watch 2: Honke – 3DS
- Youkai Watch 2: Ganso – 3DS
- Toukiden: Kiwami – PS Vita
- Samurai Warriors 4 – PS4
- Yoshi’s New Island – 3DS
- Mario Kart 8 – Wii U
- Diablo III: Reaper of Souls – PS3
- Youkai Watch – 3DS
- Chain Chronicle V – PS Vita
- Toukiden: Kiwami – PSP
- Persona 4 Arena: The Ultimax – PS3
- Persona 4 Arena: The Ultimax – Limited Edition – PS3
- Diablo III: Reaper of Souls – PS4
- Taiko no Tatsujin: Don to Katsu no Jiku Daiboken – 3DS
- Super Robot Wars OG Saga Masou Kishin F – PS3
Nie było wątpliwości, że zachodnia gra nie może konkurować z nawalanką ze świata wesołego hydraulika, ale tak wysokiej pozycji chyba spodziewało się niewielu. Tym bardziej, że pomimo stosunkowo niewielkiej bazy użytkowników PlayStation 4 w Japonii, to właśnie ta wersja hitu od Bungie objęła drugą pozycję.
Marketing Activision działa globalnie i nawet nasi skośnoocy bracia nie zdążyli przed nim pierzchnąć. Na przykładzie wyraźnie widać, jak duży wpływ na sprzedaż mają pieniądze wydane na samą reklamę.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Destiny.