Dystrybucja cyfrowa to nawet 25% ogólnej sprzedaży gier na PS4/X0

Kto tak twierdzi? Analityk z firmy Cowen & Company - Doug Creutz, który postanowił na łamach serwisu VentureBeat skomentować ostatnie wyniki NPD Group z USA. A dokładniej to lecącą w dół sprzedaż gier wideo na konsolach.
Nie ma co ukrywać, że jednym z głównych powodów jest prosty fakt - NPD śledzi wyłącznie wydania pudełkowe, co w erze dystrybucji cyfrowej staje się powoli mało wiarygodnym działaniem. Jednak do tej pory mogliśmy zgadywać w ciemno jakim procentem sprzedaży gier w ogóle jest cyfrowa dystrybucja.
Creutz w notce rozesłanej do inwestorów podał jako główny powód spadku sprzedaży detalicznej rozwój cyfrowej dystrybucji. Oczywiście cyfrowa dystrybucja istniała na poprzedniej generacji konsol, ale wtedy na jedną grę sprzedaną w cyfrowej dystrybucji przypadały aż dziewięć w pudełkach. Na PS4/X0 jest to proporcja 1:5. Problem mają nie tyle co wydawcy, a stacjonarne sklepy.




Creutz przyznał, że szacuje udział cyfrowej dystrybucji w sprzedaży gier na około 25% zwłaszcza przy nadchodzącej premierze GTA V. Przewiduje on, że listopadowe wyniki będą jeszcze gorsze w porównaniu do listopada 2013.
Z biegiem czasu posiadanie pudełkowego wydania gry traktowane będzie jako kolekcjonerski luksus. Pytaniem pozostaje - kiedy.