Kolejną z nowości, jakie do systemu gry wprowadza dodatek Serca z Kamienia jest możliwość podpinania pod rynsztunek kamieni runicznych oraz glificznych. Przygotowaliśmy dla was małą ściągawkę.
Zaklinacz słów Wiedźmin 3
Aby jednak skorzystań ze wspomnianych słów, musimy najpierw odnaleźć na mapie nową postać zwaną "Zaklinaczem". Znajdziemy go w Górnym Młynie po drugiej strony jeziora patrząc na nie ze wsi Bronovitz. Poniżej zamieszczamy dla was mapkę oraz wygląd wspomnianego człowieka.
Wiedźmin 3 słowa runiczne
Warunkiem skorzystania ze słów runicznych i glificznych jest posiadanie broni oraz zbroi posiadających co najmniej trzy sloty. Jest to dosyć rzadka cecha i trafia się głównie w bardzo mocnych elementach rynsztunku. Ukończywszy jednak uprzednio główną linię fabularną, powinniście mieć przy sobie jedne z najpotężniejszych przedmiotów w grze. Jeżeli tak nie jest, nic straconego, bo Zaklinacz potrafi również ulepszać rynsztunek o dodatkowe sloty. Niestety wiąże się to z niemałą opłatą.
Zanim jednak radośnie przystąpimy do zaklinania naszych przedmiotów musimy wiedzieć, że... najpierw należy wspomóc finansowo Zaklinacza. Generalnie potrzebuje on pieniędzy, aby kupić sobie narzędzia niezbędne do wykonywania pracy (sic!). Następnie możemy dwukrotnie ulepszyć jego mały kramik.
Ceny za poszczególne rodzaje narzędzi prezentują się następująco:
poziom 1 - 5000 koron
poziom 2 - 10 000 koron
poziom 3 - 15 000 koron
Walutę wymienicie w Novigradzie.
Po oferowaniu mu pierwszej kwoty, Geralt będzie musiał również dostarczyć zaklinaczowi dwa dodatkowe przedmioty - kilof oraz nefryt. Ten pierwszy znajduje się w pobliskiej stodole. Żaden problem. Gorzej z nefrytem, gdyż ten należy wydobyć z jaskini wypełnionej po brzegi nowymi pajątkowatymi stworzeniami. Tylko dużymi. Bardzo. Quen i Aard robią robotę, a miecz warto posmarować olejkiem na owady.
Co do natomiast samych słów, aby je wykonać potrzebujemy konkretnych kombinacji kamieni i glifów runicznych, których po zakończeniu głównej linii fabularnej, również powinniśmy mieć pod dostatkiem. Część z nich jest jednak nowa, a schematy do nich zakupimy u samego zaklinacza.
Jak już wspomnieliśmy - słowa dzielą się na runiczne - takie, które zaklinają broń, oraz glificzne - służące do zaklinania zbroi. Ich działanie jest niezwykle zróżnicowane i każdy posiada swoje konkretne plusy i minusy, dlatego też należy podchodzić do tematu zaklinania z ogromną rozwagą, aby przypadkiem nie skończyć z buildem postaci, który kompletnie nie będzie nam odpowiadał z takich, czy innych powodów.
Tutaj znajdziecie Zaklinacza
Trochę się panu mrugnęło do zdjęcia, a że jest nieśmiały, to nie chciał się dać ponownie sfotografować.
Poniżej prezentujemy ściągawkę do wszystkich słów:
Wiedźmin 3 słowa runiczne
Słowo | Działanie | Wymagane kamienie runiczne |
Poziom 1 | ||
Utrwalenie | Premie zapewniane przez stoły płatnerskie i koła szlifierskie pozostają na stałe. |
|
Pierogi | Spożywane jedzenie regeneruje o 100% więcej życia, ale wszystko smakuje jak pierogi. |
|
Spokój | Po osiągnięciu maksimum, Punkty Adrenaliny zaczynają maleć do zera. W tym czasie zwiększa się regeneracja żywotności i wytrzymałości oraz zmniejsza się zatrucie eliksirami. |
|
Poziom 2 | ||
Odnowienie | Każdy cios zabijający przeciwnika przywraca 25% wytrzymałości |
|
Przecięcie | Zwiększa zasięg umiejętności Młynek o 1.1 m. oraz Rozpłatanie o 1.9 m. |
|
Triumf | Cios zabijający przeciwnika dodaje od 0.1 do 0.24 Punktów Adrenaliny. |
|
Poziom 3 | ||
Napełnienie | Rzucenie Znaku zużywa Punkt Adrenaliny i napełnia miecz mocą, która uwalniana jest podczas następnego ataku. |
|
Przedłużenie | Każdy niezablokowany cios wydłuża czas działania eliksirów o 0.5 s. |
|
Wigor | Każdy przyrost żywotności powyżej maksymalnego poziomu podczas następnego ataku zostanie zamieniony na dodatkowe obrażenia (aż do + 50%). |
|
Wiedźmin 3 słowa glificzne
Słowo | Działanie | Wymagane glify |
Poziom 1 | ||
Ogień | Przeciwnicy podpaleni Znakiem Igni mają 25% szansy na podpalenie innych przeciwników w zasięgu 2 m. |
|
Odbicie | Pancerz odbija wszystkie pociski (z wyjątkiem magicznych). |
|
Wycieńczenie | Trafienie przeciwnika Znakiem Aard zmniejsza jego wytrzymałość o 50%. |
|
Zawładnięcie | Gdy przeciwnik pod wpływem Znaku Aksji zginie, efekt przenosi się na następny cel. |
|
Ciężar | Wszystkie elementy pancerza traktowane są jak pancerz ciężki. |
|
Poziom 2 | ||
Oczarowanie | Znak Aksji nałożony na przeciwnika przedłuża swoje działanie o 2 s. za każdym razem, gdy przeciwnik zadaje udany cios. |
|
Tarcza | Gdy rozpoczyna się walka, istnieje 100% szans na automatyczne rzucenie tarczy Quen, bez zużywania wytrzymałości. |
|
Spętanie | Gdy magiczna pułapka Yrden trafi przeciwnika, w miejscu, gdzie ten stoi, stworzy się glif Yrden. |
|
Koło | Podstawowy atak Znakiem Igni razi wszystkich przeciwników dookoła - ale nigdy nie powoduje podpalenia. |
|
Równowaga | Wszystkie elementy pancerza traktowane są jak pancerz średni. |
|
Poziom 3 | ||
Cierń | Zapewnia 30% szansy na odbicie części otrzymanych obrażeń atakującemu. |
|
Opętanie | Gdy przeciwnik pod wpływem Aksji zginie, efekt przenosi się na następny cel. Urok przedłuża swoje działanie o 2s. za każdym razem, gdy przeciwnik zadaje udany cios. |
|
Eksplozja | Umierając, przeciwnicy podpaleni Znakiem Igni eksplodują podpalając pobliskich przeciwników. |
|
Lekkość | Wszystkie elementy pancerza traktowane są jako pancerz lekki. |
|