Druga Castlevania od MercurySteam to wciąż świeży tytuł, dlatego też kończenie go na potrzeby poradnika sprawiło mi sporo przyjemności, tym bardziej że poprzednia odsłona była moim zdaniem jednym z najlepszych slasherów generacji. Dwójka nie jest aż tak rewelacyjna, ale i tak warto się nią zainteresować.
Chłopaki z MercurySteam tworząc osiągnięcia, uniknęli tego, czego w grach nienawidzę. Mianowicie durnych, niepotrzebnych zadań, które nic nie wnoszą do zabawy. Praktycznie wszystkie osiągnięcia zawarte w Lords of Shadow 2 wpadną każdemu, kto będzie chciał ukończyć ten tytuł na 100 procent. Dlatego też ten poradnik nie jest kierowany tylko do trophyhunterów, ale do wszystkich, którzy chcą wycisnąć z gry wszystkie soki. Nawet jeżeli nie interesuje cię gong wpadającego aczika, powinieneś tutaj coś dla siebie znaleźć.
Pisząc ten poradnik, miałem świadomość, że czytać go będą prawdziwi gracze, dlatego też starałem się wyzbyć banałów, żeby ktoś nie pomyślał, że mam go za idiotę. Gra mimo iż nie jest w pełni liniowa, to jednak nie pozwala się zgubić, dlatego zamiast prowadzić cię za rączkę, postanowiłem skupić się na rzeczach ważnych, jak walki z bossami oraz sprawne kończenie wyzwań. Pamiętaj też, że ten poradnik ma zastosowanie głównie gdy grasz na wyższych poziomach trudności.
Zestawienie
Trudność zdobywania osiągnięć - 6/10
Liczba osiągnięć off-line - 47
Liczba osiągnięć on-line – 0
Czas potrzebny na zdobycie platyne/calaka – 30-40h
Minimalna liczba koniecznych przejść – 2 + challenge
Początkowe rady
- Odpalając za pierwszym razem LoS2, musisz mieć świadomość, że jeżeli jesteś zaprawionym w slasherach graczem, to na normalnym poziomie trudności (Creature of the Night) ta gra nie będzie stanowić dla ciebie wyzwania. Mi bez większych problemów udało się ukończyć grę bez używania jakiekolwiek relikwii do tego pokonując większość bossów bez jakiejkolwiek techniki. Dlatego też, aby czerpać większą przyjemność z tytułu, warto zwiększyć poziom trudności.
- Po ukończeniu gry, zyskujemy swobodny dostęp do świata i wtedy mamy czas, aby zdobyć wszystkie do tej pory niedostępne skrzynie i inne znajdźki. Warto to zrobić zanim zaczniesz grę na poziomie Prince of Darkness . Do otworzenia niektórych skrytek niezbędne będą klucze. Te możesz kupić w sklepie u Chupacabry albo zebrać po pokonanych Dungeon Jailerach. Jednocześnie pamiętaj że możesz mieć przy sobie tylko trzy klucze, więc warto się w nie zaopatrzyć jeszcze przed przeszukiwaniem danej miejscówki. Liczba potrzebnych kluczy jak i droga do nich jest pokazana na filmikach pod osiągnięciem Expert Silversmith.
- Po pokonaniu Satana, wybierając w menu New Game+, rozpoczynasz przygodę od nowa, jednocześnie zachowując wszystkie zdobyte wcześniej PD, dzięki czemu zaraz po zdobyciu danej mocy, możesz nabyć wszystkie ciosy. Przeniesiony zostaje też twój pasek zdrowia oraz magii. Zabieg ten sprawi że nawet na najwyższym poziomie gra nie będzie zbyt trudna.
- W menu możemy aktywować widok paska zdrowia przeciwników. Jest to przydatne głównie podczas wyzwań, ale ułatwi też życie podczas kończenia gry na najwyższym poziomie trudności.
- Każdy z przeciwników, w tym Bossowie, mają ciosy blokowane jak i nieblokowane. Te drugie sygnalizowane są czerwonym okręgiem. Warto poobserwować ich zachowanie, gdyż często dzięki kilku blokom łatwiej wygrać starcia niż używając wymyślnych technik.
nazwa | Rodzaj | Stopień trudności |
Trophy Hunter | platinum | trudne |
Prince of Darkness | gold/50G | trudne |
Kleidos Champion I | bronze/20G | łatwe |
Kleidos Champion II | bronze/20G | łatwe |
Kleidos Champion III | bronze/20G | łatwe |
Kleidos Champion IV | bronze/20G | łatwe |
Kleidos Hero | silver/30G | łatwe |
Kleidos Legend | Gold/50G | trudne |
Void Collector | Bronze/20G | łatwe |
Chaos Collector | Bronze/20G | łatwe |
Life Collector | Bronze/20G | łatwe |
Expert Silversmith | Silver/30G | łatwe |
Multiple Pockets | Bronze/20G | łatwe |
Philantropist | Bronze/20G | łatwe |
Start the Path | Bronze/5G | łatwe |
The Path of the Whip | Bronze/20G | łatwe |
The Path of the Sword | Bronze/20G | łatwe |
The Path of the Claws | Bronze/20G | łatwe |
The Path of the Warrior | Silver/30G | łatwe |
Good Customer | Bronze/5G | łatwe |
Customer of the Month | Silver/20G | łatwe |
Initiated in Mastery | Bronze/5G | łatwe |
Whip Master | Bronze/20G | średnie |
Sword Master | Bronze/20G | średnie |
Claw Master | Bronze/20G | średnie |
Weapons Master | Silver/30G | średnie |
Classic Flavor | Bronze/5G | łatwe |
Experienced | Bronze/10G | łatwe |
Specialist | Bronze/20G | łatwe |
Veteran | Silver/30G | łatwe |
The Outer Limits | Gold/50G | trudne |
False Chosen One | Bronze/20G | łatwe |
Vampire Kiss | Bronze/20G | łatwe |
Crushed Rock | Bronze/20G | łatwe |
Hunted Hunter | Bronze/20G | łatwe |
A Madman’s on the Lose | Bronze/20G | łatwe |
Heart of Stone | Bronze/20G | łatwe |
Next Stop: Castlevania | Bronze/20G | łatwe |
Famme Fatale | Bronze/20G | średnie |
The Apple of his Eye | Bronze/20G | średnie |
Natural Selection | Bronze/20G | średnie |
Once upon a Time | Bronze/20G | łatwe |
Family Reunion | Bronze/20G | trudne |
Inner Dracula | Bronze/20G | średnie |
Dissipated Storm | Bronze/20G | łatwe |
Death is not Enough | Bronze/20G | średnie |
The End | Silver/30G | trudne |
Osiągnięcia fabularne rozpoczynają się od False Chosen One i od nich właśnie chciałbym rozpocząć.
False Chosen One
Te osiągnięcie zdobędziesz po pokonaniu pierwszego bossa, czyli Palladyna. Z racji tego że początek gry jest tutorialem posiadasz wszystkie moce drakuli zarówno Void Sword, jak i Chaos Claws, więc nie pozostaje więc nic innego jak z nich korzystać. Dobrze też rozbijać jego gardę, przytrzymując kwadrat (PS3) / X (X360).
Vampire Kiss
Samo wpada.
Crushed Rock
Osiągnięcie wpadnie po pokonaniu Stone Golema.
Walka ma dwa etapy. W pierwszym nie musisz robić nic nadzwyczajnego, natomiast w drugim etapie warto zakupić jakieś powietrzne combo. Przyda się, ponieważ jedyne dostępne miejsca, w które możesz zadać obrażenia, będzie wymagało ciosów z podskoku.
Hunted Hunter
Do pokonania Raisa Vólkowa.
Gdy Raisa zapiernicza w twoją stroną, musisz ją zamrozić, używając Void Projections (R2/RT). Gdy zabraknie Ci magii, Raisa przywoła kilka przeciwników (Bioquimek Scientist). Zamiast zbierać orby, możesz się nimi pożywić i podnieść troszkę PD, zwłaszcza że to łatwi przeciwnicy. Podczas tej walki trzeba uważać na elektryczne ataki Raisy.
A Madman’s on the Lose
Samo wpada.
Heart of Stone
Musisz pokonać Gorgona.
To jak do tej pory największy boss, ale nie oznacza to, że jest trudny. Musisz unikać ognia i jego pięści. Gdy wbije rękę w ziemię, przejedzie nią wzdłuż planszy, czego musisz uniknąć. Gdy nie będzie mógł wyciągnąć wbitej ręki, wtedy ją zamróź i wespnij się do łba. Będzie chciał cię zrzucić, ale na jego ciele są dłuższe wypustki, po których musisz manewrować, aby uniknąć jego drugiej ręki. Po rozwaleniu jednej z trzech głów, powtórzysz sekwencje, z tym że teraz wbita w ziemię ręka obrośnie kolcami, które trzeba zniszczyć za pomocą mocy Chaosu. Gdy zostanie jedna głowa, potwór prócz standardowych ataków będzie chciał cię usmażyć. Gdy będzie nabierał powietrza, przy paszczy pojawi się obłok taki sam jak na możliwych do zamrożenia wodospadach. Nie pozostaje Ci nic innego, jak wykorzystać sytuacje i strzelić do niego zmrożoną kulką. Po tym boss zginie. Jeżeli tego nie wykorzystasz, to będziesz się z nim musiał męczyć aż do końca paska.
Next Stop: Castlevania
Samo wpada.
Famme Fatale
Osiągnięcie wpadnie po pokonaniu Carmilli.
Walka z Carmillą składa się z trzech etapów przy czym dużym ułatwieniem jest check point po każdym z nich. W pierwszym boss jest otoczony osłoną, którą musisz zniszczyć. Najłatwiej zrobić to, strzelając trzykrotnie bombami chaosu. Gdy przywoła pomocników, najlepiej nie zwracać na nich uwagi i znów posłać jej kilka bomb. Drugi etap jest bajecznie łatwy. Carmilla zacznie się teleportować, ale wystarczy ją zamrozić i atakować. Jeżeli będziesz dostatecznie szybki, Carmilla nie powinna Ci zabrać nawet kawałeczka życia. Po tym etapie skradniesz jej możliwość zmieniania się w „chmurę”, dzięki czemu będziesz mógł przedostać się przez kraty i podleczyć pijąc krew ukochanej. W ostatnim etapie Carmille wspiera demon dlatego warto trzymać się na odległość zasięgu bicza. Ot cała filozofia.
The Apple of his Eye
Musisz pokonać jeszcze brzydszą formę Raisy, ale na szczęście to niezbyt trudny boss. Na początku należy ją troszkę poobserwować, gdyż jej ciosy łatwo wyczuć. Najłatwiejszym sposobem będzie zadawanie jej ataków, będąc w powietrzu. Większość jej ciosów ominie wtedy dracule. W razie potrzeby zawsze można użyć relikwii zdrowia bądź spowolnienia czasu, gdyż ta walka nie jest przeplatana quick savami. Jak zabierzesz jej część energii, Raisa odleci i zacznie do ciebie strzelać. Wtedy wystarczy być w ruchu. Zwyczajny bieg wystarczy. Taka sytuacja powtórzy się trzykrotnie.
Natural Selection
Należy pokonać Agreusa. Nie jest trudny, ale na najwyższym poziomie trudności może sprawić kłopoty. Agreus lubi blokować nasze ciosy, dlatego warto go przeskakiwać (L2+X/LT+A). Będziesz musiał też sporo uskakiwać na boki. Musisz się wystrzegać ataku, gdy zmieni swoją włócznię w dwa ostrza. Atak, gdy nimi rzuca, jest dosyć groźny. Ogólnie podczas tej walki liczy się twoja szybkość i mobilność.
Once Upon a Time
Osiągnięcie zdobędziesz po pokonaniu Toy Makera. Walka będzie przebywać w kilku etapach, a największą trudnością w niej jest brak quick savów.
W pierwszym etapie walczymy z rycerzem dzierżącym kopie. Uderza nią poziomo i pionowo, co łatwo zauważyć po wziętym zamachu. Cios poziomy przeskakujemy, nie przerywając ataku, a od ciosu pionowego odskakujemy. Piszę to dlatego, że warto, aby ten etap ukończyć bez jakichkolwiek obrażeń.
W drugim etapie walczymy z właściwym ToyMakerem. Najskuteczniejszą technika będzie uderzanie go po głowie i odskok do tyłu, aby boss nie zdążył cię chwycić. Trzeba uważać na jego ręce, ale te ataki można blokować.
Kolejnym etapem jest walka z wężem. Ma on kilka ataków, ale najbardziej należy uważać na jego ogon. Tu również dobrze sprawdzą się ataki z powietrza. Na koniec, gdy padnie, wykończysz go bombą chaosu.
ToyMaker powróci w kolejnym etapie, ale prócz tego że potrafi podpalać część areny, nic się nie zmieni. Gdy zabierzesz mu część energii, boss stanie na rękach, wtedy już masz pewność, że wygrałeś. Wystarczy posłać mu bombę, a jak straci równowagę, wyprowadzić serie ciosów. Po kilku razach będzie koniec.
Family Reunion
Do pokonania Viktor Belmont, jednak opisując to osiągnięcie, cofnę się lekko, gdyż ta walka będzie poprzedzona pojedynkiem z Abaddonem.
Abaddon to prosty boss, jednak trudność polega na tym, abyś, jeżeli to możliwe, starał się zachować wszystkie posiadane relikwie. Na Abaddona nie ma techniki. Należy atakować i unikać jego ciosów. Trzeba pamiętać tylko, że po zabraniu mu części paska (ok. 1/3), boss wpada w amok i najlepiej być wtedy daleko, gdyż uniki na nic się nie zdadzą. Zamiast używać relikwii zdrowia, lepiej pożywić się pojawiającymi się przeciwnikami. Po pokonaniu Abaddona, nie trać czujności, gdyż czeka cię QTE. Jeżeli go zmarnujesz, będziesz musiał powtórzyć walkę.
Po pokonaniu Abaddona, kierując się w miejsce wskazane na mapie, napotkasz oddział policji wspomagany dwoma mechami. Jest to jeden z powodów, dla których radziłem oszczędnie obchodzić się z relikwiami. Mechy najłatwiej pokonać, strzelając do nich bombami chaosu. Na końcu deptaka czeka na ciebie skrzynia bólu. Jeżeli połakomisz się na nią (a raczej to zrobisz), zaatakuje cię jeszcze jeden mech.
Po tym wdrapiesz się do właściwego Bossa. Walka ta jest podzielona na trzy sejwowane etapy.
W pierwszym etapie jesteś pozbawiony magii, więc pozostaje walka biczem. Wystarczy unikać i parować jego ciosy.
W drugim etapie masz już wszystkie moce, ale Belmont również. Przeciwnik jest szybki i używa tarcz. Ma również sporo ataków, dlatego zamiast kombinować, lepiej być po prostu szybkim. Staraj się parować jego ciosy, a tych, których się nie da, unikaj. Możesz go troszkę spowolnić klepsydrą.
Trzeci etap to już bułka z masłem. Wystarczy rozwalić wszystkie wirujące monolity i po ptakach.
Inner Dracula
To osiągniecie zdobędziesz po pokonaniu ciemnego Ja Draculi.
Walka również składa się z kilku części. Na zmianę będziesz walczył z Golemem i krwistą głową Draculi, ale tylko po pierwszej walce z Golemem nastąpi quick save.
Golem ma kilka ataków. Jego prawa ręka uderza poziomo i te ciosy warto parować, lewa zaś uderza pionowo i są to ataki nieblokowane. Lubi też wyprowadzać poczwórną serię z lewej ręki, której najlepiej unikać, uskakując w prawo. Gdy zabierzesz mu wystarczająco dużo życia, wykonasz sekwencje QTE, po której skradniesz mu skrzydła. Po tym pojawi się Inner Dracula.
Jest to bardzo łatwa część walki. Głowa zacznie zasysać krew, odnawiając swój pasek zdrowia. Nie możesz do tego dopuścić, dlatego korzystając ze skrzydeł, musisz go szybko zaatakować. Po tym stań możliwie blisko przed nim, w tym miejscu nic ci nie grozi. Boss zacznie rzygać krwią. Jak wyczujesz, że już kończy, podskocz do niego i zaatakuj mocą chaosu. Jeżeli Golem zabrał Ci dużo energii, możesz ją odnowić mieczem.
Walka będzie przeplatana tymi przeciwnikami aż pasek życia krwistego Draculi spadnie do zera.
Dissipated Storm
Wpadnie po pokonaniu Nergala, a właściwie trzech przeciwników, w których się wciela.
Staniesz naprzeciw trzem rywalom. Jeden dzierży taran, drugi miecz, a trzeci włócznie. Mimo iż przeciwników jest trzech, walka jest łatwa. Zamiast skupiać się na jakimkolwiek adwersarzu, lej wszystkich, którzy się napatoczą i uważaj na ich ataki, tak aby tracić możliwie mało energii. Po zabraniu im 2/3 życia, pierwszy zginie miecz. Co pokonany przeciwnik będzie następował check point. Moc miecza przejmie włócznia, ale ten etap nadal należy do łatwych. Po walce włócznia zginie i zostanie Ci już tylko taran. Ponieważ przejmie moce po zabitych kompanach, ten etap będzie troszkę trudniejszy. Trzeba uważać na jego elektryczne ataki. Gdy go pokonasz, pamiętaj, że to jeszcze nie koniec. Musisz się do niego zbliżyć, uskakując przed wyładowaniami. Po tym czeka cię krótkie QTE i to wszystko.
Death is not Enough
Do pokonania Zobek. Jeden z trudniejszych przeciwników.
Ponieważ wymachuje on swoją kosą na kolczatce, jego ciosy są dość trudne do zablokowania. Jest jednak łatwy sposób. Należy go atakować z podskoku, a po kilku ciosach odsunąć się na bezpieczną odległość. W razie gdyby zabrał Ci więcej energii, zawsze możesz atakować go mieczem. Staraj się nie korzystać z mocy chaosu, gdyż ta przyda się, chyba że masz zachowane kilka sztuk relikwii uzupełniającej moce.
Gdy zabierzesz mu 30% energii, Zobek wcieli się w posągi, które podtrzymują sufit, a na arenie pojawią się trupy zombie. Najlepiej się nimi nie przejmować i unikać ich, zaś skupić się na posągach i strzelać do nich bombami chaosu.
Taka sytuacja powtórzy się po zabraniu każdych 30% paska zdrowia bossa. Na samym końcu Zobek będzie otoczony wirującymi kolczatkami. Wtedy wystarczy, że zmienisz się w chmurę i przenikniesz przez ostrza do niego.
Po tej walce czeka cię wycieczka do finałowego Bossa, więc jeżeli uważasz, że jesteś odpowiednio wyposażony (relikwia smoka, z trzy odnawiające zdrowie i dwie-trzy dające magie) możesz śmiało zmierzać na spotkanie z szatanem.
The End
Pokonaj szatana, a tym samym ukończ grę.
Zanim jednak o samym bossie, słów kilka o drodze do niego.
Po pokonaniu Zobeka, mapa nie będzie wskazywała drogi do miejsca, gdzie ukrywa się szatan, ale ta jest dość krótka.
Należy wrócić na powierzchnie, pokonując tę samą drogę co na dół. Na początku będziesz musiał się rozprawić z kilkoma większymi przeciwnikami, ale jak Ci się wyjątkowo nie chce, to możesz poczekać, aż przeciwnicy sami się wykończą. W najlepszym wypadku zostanie Ci jeden, ale w rogu Sali jest pomnik z sercem, więc nie musisz się oszczędzać. Po wyjściu na powierzchnie biegnij po łuku w stronę metalowego mostu na rurach. Po moście przebiegnij do wentylatorów, które wyniosą cię na wyższy poziom do następnej lokacji. Po otwarciu włazu wdrap się po drabinie. Za wyrwą w murze czeka na ciebie kilka żniwiarzy, ale nie ma sensu do nich przeskakiwać. Lepiej je ominąć, skręcając we wnękę po twojej lewej, następnie skocz na ścianę w miejsce wskazane przez nietoperze. Potem przeskocz na wyższe piętro sąsiedniego budynku, używając skrzydeł. Powinieneś być w pomieszczeniu z drzwiami oddzielającymi lokacje. Przesuń wajchę i przejdź przez drzwi. Jesteś na dachu. Zeskocz na dół, ale zamiast biec przed siebie, odwróć się i skręć w korytarz, który ciągnie się po twojej lewej stronie. Na końcu są kraty, a za nimi czeka na ciebie Alucard. Tak doszedłeś do bazyliki, gdzie ukrywa się szatan.
Sam Satan nie jest jakoś wyjątkowo trudnym przeciwnikiem. Największym problemem jest brak check pointów oraz spora wytrzymałość bossa. Satan ma kilka ataków, a najtrudniejsze do uniknięcia są puszczane po ziemi cienie. Gdy Satan będzie się teleportował, dobrze jest robić uskok.
W pierwszym etapie dobrze jest zabrać mu z 20% paska, a następnie użyć talizmanu smoka. Potem zadać jeszcze kilka ciosów, a boss podskoczy i zacznie zrzucać fireballe. Unikaj ich uskokami, jednak musisz to robić z odpowiednim wyprzedzeniem. Następnie Satan zeskoczy do ciebie i znów zacznie się standardowa walka.
Taka sytuacja powtórzy się jeszcze dwukrotnie, jednak teraz będzie to robił co pół paska, dlatego właśnie użycie talizmanu ma największy sens na początku walki, gdyż zabiera on więcej niż 50% energii bossa. W razie potrzeby uzdrawiaj się. Po kilku próbach powinieneś sobie poradzić.
Obejrzyj filmik końcowy i rób co chcesz. Właśnie ukończyłeś grę.
Prince of Darkness
Musisz ukończyć grę na najwyższym poziomie trudności (Prince of Darkness). Poziom ten odblokuje się, jak ukończysz grę na jednym z trzech dostępnych od początku.
Aby sobie ułatwić zadanie, zanim zaczniesz grę na PoD, zdobądź osiągniecie Expert Silversmith, co pozwoli Ci odpowiednio dopakować postać.
Kleidos champion I
Musisz ukończyć wszystkie wyzwania Reminiscens of Sapphire.
Krótka uwaga dotycząca wyzwań
Przede wszystkim, aby ukończyć grę na 100%, będziesz musiał podołać wyzwaniom na najwyższym poziomie trudności. Od ciebie zależy, czy od razu rozegrasz je na Prince of Darkness, czy będziesz się męczył na niższym poziomie. Od siebie dodam, że niektóre zadania są na wyższym poziomie paradoksalnie nawet łatwiejsze. Zwłaszcza te, w których musisz sprowokować przeciwników do zabicia innych wrogów.
Każde wyzwanie stawia przed Tobą cztery zadania, z czego pierwszym zazwyczaj jest pokonanie wszystkich wrogów, a czwartym wykonanie trzech poprzednich zadań za jednym podejściem. Moje porady tyczą się właśnie tego, jak wykonać wszystkie zadania jednocześnie.
Podczas wyzwań obowiązują cię wymienione w opisie zasad,y dlatego też wykonując je, musisz się kierować najważniejszą zasadą, czyli CO NIE JEST ZABRONIONE, JEST DOZWOLONE, tak więc przykładowo jeżeli w zadaniu zabrania się używania relikwii, nic nie stoi na przeszkodzie, aby się podleczyć mieczem itd.
Do wyzwań wkraczasz w sklepie u czupakabry, dlatego też zanim się na nie zdecydujesz, warto zgromadzić trochę PD na zakup potrzebnych relikwii. Myślę że kilkanaście tysięcy to aż nadto.
Rozpoczynając wyzwania, warto w opcjach ustawić widok paska życia wrogów.
Reminiscences of Sapphire
The Dead of Sir Chester
Zadania:
- pokonaj wszystkich
- nie używaj mocy chaosu
- zabij wrogów w odstępach 20-sekunowych
Jak to zrobić? Wystarczy, że użyjesz talizmanu smoka.
Infection: First Seal
Zadania
- pokonaj wszystkich
- nie używaj mocy
- utrzymaj koncentracje 30 sekund
Jak to zrobić? Koncentracje najszybciej nabijesz dzięki parowaniu ciosów. Gdy pasek się zapełni, nie musisz walczyć jak szalony. Wystarczy spokojnie co chwile z bezpiecznej odległości wykonać cios. Gdy gra zaliczy to zadanie, możesz wziąć się za ubijanie bestii. Wolno Ci używać relikwii, ale nie wolno mocy, więc łapy precz od spustów odpowiedzialnych za aktywacje miecza bądź szpon. Do pokonania masz trzy fale przeciwników, więc nie ciesz się zawczasu.
The Agony of Sir Reginar
Zadania
- pokonaj wszystkich wrogów
- pokonaj harpie używając tylko I wyłącznie ataków z dystansu
- nie daj wyssać z siebie 50 punktów energii oraz nie rozwalaj tarcz wampirów
Jak to zrobić? Walcz z wampirami. Ataki wysysające energię najłatwiej przerwać, zmieniając się w chmurę. Wampiry możesz zamrażać i zabijać, ale jednego zostaw przy życiu. Harpie pokonaj bombami chaosu, a ostatniego wampira zamróź i zabij. Robiąc to w tej kolejności, unikniesz kolejnych fal wampirów.
Kleidos Champion II
Ukończ wszystkie wyzwania Recollections of Ruby.
The Torture of Sir Nualan
Zadania
- pokonaj wrogów
- spraw by Dangeon Jailery zabiły 6 Minionów
- zabij 9 Minionów
Jak to zrobić? Na początku poślij po trzy bomby DJom, aby zniszczyć ich tarcze. Następnie gdy pojawią się Miniony, bądź w miarę blisko i prowokuj dużych do ataków, jednocześnie nie żałuj sobie i atakuj co popadnie, zmniejszając paski życia zarówno Minionom (głównie im), jak i Dungeon Jailerom. Gdy DJe zabiją już 6 Minionów, a ty pozbędziesz się 9, wreszcie możesz pokonać dryblasów. Można też pozbyć się na początku jednego Dungeon Jailera, jednak wydaje mi się, że łatwiej ich sprowokować do zabicia wymaganej szóstki, gdy jest ich dwóch.
The Torment of Sir Torlios
Zadania
- pokonaj wszystkich
- zniszcz 8 szkieletów
- zrób to bez niszczenia im tarcz
Jak to zrobić? Nie ma tu żadnej filozofii. Kluczem jest zamrażanie. Najlepiej jak pozbędziesz się trzech szkieletów, zamrażając je i niszcząc. Jednemu, którego oszczędzisz, daj się kilkukrotnie odrodzić, a następnie też go zamróź, tak aby mieć na koncie ośmiu zabitych. Gdy zabraknie ci mocy paruj jego ciosy. Szkielety mają tylko dwa ciosy, więc nie ma z tym kłopotu.
The Madness of Sir Gerard
Zadania
- pokonaj wszystkich, używając dozwolonej mocy
- nie regeneruj zdrowia przy pomocy miecza
- nie rozwal tarcz wrogom ani nie używaj talizmanu smoka
Jak to zrobić? Zamróź przeciwników oraz atakuj dozwoloną techniką (widoczna w rogu ekranu). Przyda się mieć przy sobie uzdrawiającą relikwię.
Infections: Second Seal
Zadania
- pokonaj wszystkich, nie tracąc przy tym Trevora
- nie używaj mocy Void
- nie używaj relikwii
Jak to zrobić? Z powodu zakazu używania relikwii do tego zadania najlepiej podejść z w pełni naładowanym paskiem Chaosu. Trevorem się nie przejmuj. On sobie poradzi, jeżeli ciebie nie będzie w pobliżu. Jest bardzo łatwy sposób na to wyzwanie. Wystarczy, że będzie wbiegał w tłum i używał ataku Fire Cover z palety mocy Chaosu (L2+trójkąt/LT+Y). Kilkukrotna demolka powinna wystarczyć. Gdy skończy ci się moc, będziesz musiał polegać na biczu. Musisz uważać na strzelających przeciwników.
Kleidos Champion III
Ukończ wszystkie wyzwania Reminders of Amethyst.
The Keep
Zadania
- pokonaj wszystkich
- zabić pięciu rycerzy, gdy są srebrzyście błogosławieni
- zabić pięciu rycerzy z kontrataku po sparowanym bloku
Jak to zrobić? Na początku pozbądź się jednego z rycerskich kapłanów, a następnie zajmij się rycerzami. Jeżeli spływa na nich srebrzyste światło, to ich zabij, gdyż będą używać ataków nieblokowanych. Gdy nie będą pod wpływem błogosławieństwa, blokuj i atakuj. To prosta walka i nie ma sensu niepotrzebnie kombinować. Jak już będziesz miał zaliczony punkt drugi i trzeci, to pozbądź się drugiego kapłana.
The Revenge of Channarong
Zadania
- pokonać wszystkich
- okres bez orbów na arenie nie może być dłuższy niż 20 sekund
- musisz pokonać Ciężkich Wojowników uderzeniami z dystansu i nie możesz użyć Talizmanu smoka
Jak to zrobić? Najprostszym sposobem jest właściwe użycie ataku Flame Claws (R2+kwadrat/RT+X) z repertuaru Chasu. W razie potrzeby użyj relikwii Ensnared Demon regenerującą paski magii, a o orby najłatwiej "zatroszczyć się", parując ciosy mniejszych przeciwników.Jeżeli jednak skutecznie powalczysz Flame Claws, to nie będziesz musiał się o nie troszczyć.
Infection: Third Seal
Zadania
- pokonaj wszystkich
- maksymalnie wolno Ci stracić 50 pkt życia
- zniszcz bronie Mechów
Jak to zrobić? Każdy z mechów posiada trzy rodzaje uzbrojenia. Działko energetyczne, wyrzutnie rakiet i miotacz ognia. Pierwsze niszczysz, zamrażając je, a dwa kolejne załatwi bomba chaosu. Policją się nie przejmuj, a w razie problemów z utrzymaniem zdrowia, wspomóż się tarczą (R2+trójkąt/RT+Y gdy masz ustawioną moc puszczania nietoperzy). Gdy zniszczysz broń mechów, użyj Talismanu smoka.
Infection: Fourth Seal
Zadania
- pokonaj wszystkich
- zniszcz Horned Demona, atakując podczas gdy jest zamrożony
- okres bez zdobycia doświadczenia nie może być dłuższy niż 30 sekund
Jak to zrobić? Przyznam że na najłatwiejszy sposób natknąłem się przeszukując Internet i jest on banalnie prosty - mianowicie musisz zamrozić wszystkich, korzystając z ataku Blizzard (R2+trójkat /RT+Y), a następnie rozwal zamarzniętych przy pomocy Flame Claws.
Kleidos Champion IV
Ukończ wszystkie wyzwania Memories of Emerald.
The Dead Arise
Zadania
- pokonaj wszystkich
- nie daj się złapać
- zabić 5 przeciwników jednym atakiem z powietrza
Jak to zrobić? Zamróź przeciwników, a następnie skorzystaj z umiejętności Eruption z palety mocy Chaosu (L2+trójkąt/LT+Y), potem pokonaj resztę w wygodny dla siebie sposób. Dobrze mieć ustawioną moc na chmurę, która pozwoli na ucieczkę przed złapaniem.
Infection: Fifth Seal
Zadania
- pokonaj wrogów
- zabij DarK Apostle w mniej niż 40 sekund
- twój maksymalny czas z paskiem życia mniejszym niż 100% nie może przekroczyć 20 sekund
Jak to zrobić? Przede wszystkim musisz mieć pełny pasek zdrowia, więc jeżeli jest on nadszarpnięty, użyj relikwii regenerującej zdrowie. Następnie żeby nie zwracać uwagi na siebie, osłoń się tarczą i atakuj bombami chaosu środkową wiedźmę. Następnie, również bombami, zaatakuj kolejne. Czekają cię jeszcze dwie fale, ale rozpraw się z nimi w ten sam sposób.
The Battle of Nifhel
Zadania
- pokonaj wszystkich
- sprowokuj Palladyna do zniszczenia pancerzy reszty przeciwników
- nie dopuść, by Palladyn połączył miecze na dłużej niż 20 sekund
Jak to zrobić? Rozgrzej pancerze przeciwników bombami chaosu, a następnie prowokuj Palladyna, będąc w jego pobliżu, do ataku, tak aby trafiał w twoich przeciwników. Jak zniszczy ich pancerz, staraj się od razu wykończyć wroga. Gdy Palladyn połączy swoje miecze, rozbij jego gardę.
Infection: Sixth Seal
Zadania
- pokonaj wszystkich
- poczekaj, aż na arenie pojawi się 12 przywołanych przez Dark Monky przeciwników
- doprowadź do tego, aby ta 12 została zabita przez policyjne miny
Jak to zrobić? Na początku wystarczy czekać w oddali i obserwować starcie wiedźm z policją. Staraj się unikać starcia. Gdy pojawią się przywołani przeciwnicy, naprowadzaj ich na miny. Możesz korzystać z osłony bądź też chmury. Jak pokonasz w ten sposób całą dwunastkę, użyj Talismanu smoka i zakończ wyzwanie ewentualnie pobaw się w sieczkę.
Infection: Seventh Seal
Zadania
- pokonaj wszystkich, uważając, aby jednocześnie na arenie nie było więcej niż dwudziestu przeciwników
- nie używaj mocy Void ani Chaos
- pokonaj 25 przeciwników przed Victorem
Jak to zrobić? Nie wolno Ci używać mocy, więc i ja niespecjalnie mogę pomóc. Jedyna rada, jaką mogę zaproponować, to ustawienie umiejętności na chmurę, która na pewno się przyda. Tutaj liczy się twój skill.
Kleidos Hero
Ukończ wszystkie wyzwania.
Kleidos Legend
Ukończ wszystkie wyzwania na poziomie Prince of Darkness.
Void Collector
Zbierz 30 void gemów. 29 jest rozsianych po lokacjach w skrzyniach bólu, a jeden jest dostępny w sklepie u czupakabry.
Droga do wszystkich jest przedstawiona w filmikach pod osiągnięciem Expert Silversmith, jednocześnie wszystkie możesz zdobyć dopiero po pokonaniu Inner Draculi, ale najlepiej zrobić to po ukończeniu gry, kiedy masz swobodny dostęp do świata.
Chaos Collector
Identycznie jak w przypadku Void Collector.
Life Collector
Również identycznie jak powyżej.
Expert Silversmith
Zdobądź wszystkie gemy void, chaos i life. Po jednym z rodzaju ma do sprzedania czupakabra. Każdy za 5000 PD. Resztę trzeba odnaleźć, w czym pomogą ci poniższe filmiki.
W tej lokacji miałem mały problem. Otóż w 19 min 30 sec filmiku, gdy jesteśmy szczurem, przechodzimy przez pracujący tłok. Ten tłok, miażdżąc mojego szczura, zatrzymał się, blokując mi przejście. Myślałem, że to bug w grze, ale rozwiązanie okazało się łatwe. Przed wejściem do tunelu wysoko na ścianie jest czerwony bezpiecznik. Wystarczy rzucić w niego ostrzem, a tłok wraca do pracy.
Multiple Pockets
Rozbuduj do maksimum liczbę noszonych przy sobie relikwii. Rozpoczynając, mamy możliwość mieć przy sobie po trzy relikwie z rodzaju (prócz talizmanu), docelowo powinniśmy mieć po pięć. Ulepszania relikwii znajdujemy w tych samych ołtarzach co gwoździe kleidos, a droga do nich jest pokazana na filmikach w osiągnięciu Expert Silversmith.
Philanthropist
Zbierz wszystkie 400 artów dostępnych w grze. Zadanie jest dosyć proste, o ile lubisz nawalać we wszystko, co można zniszczyć. Począwszy od wrogów, a kończąc na hydrantach czy ławkach. Ze zniszczonych rzeczy będą wypadały minizwoje. To właśnie są arty do zebrania.
Start the Path
Kup umiejętność. Osiągniecie wpadnie ci już na początku, jak wydasz swoje pierwsze PD na zakup jakiejkolwiek umiejętności, aby rozwinąć bicz.
The Path of the Whip
Wykup wszystkie umiejętności (ataki) dla bicza.
The Path of the Sword
Wykup wszystkie ataki dla Void Sword.
The Path of the Chaos
Wykup wszystkie ataki dla Chaos Claws.
The Path of the Warrior
Wykup wszystkie ataki dla wszystkich broni.
Good Customer
Zrób zakupy w sklepie u czupakabry.
Customer of the Month
Wydaj u czupakabry 20 000 PD.
Wbrew pozorom to nie dużo, gdyż same gemy będą cię kosztować 15 000 PD, a będziesz tu częstym klientem, przechodząc wyzwania.
Initiated in Mastery
Aby zdobyć to osiągnięcie, musisz zwiększyć level broni. Zadając obrażenia, aktywność danego ciosu zostaje zaznaczona w menu broni, wypełniając jego pole krwią. Gdy pole w pełni zakryje się krwią, możesz ją przelać na broń, zwiększając jej doświadczenie. Kilkakrotne przelanie krwi zwiększy poziom broni o jeden level .
Wszelkie osiągnięcia związane z levelowaniem broni łatwo wykonywać wykonując wyzwania.
Whip Master
Podnieś level bicza do maksymalnego trzeciego poziomu.
Sword Master
Podnieś level miecza do maksymalnego poziomu.
Claw Master
Podnieś level szpon do maksymalnego poziomu.
Weapons Master
Podnieś level wszystkich trzech broni do maksymalnego poziomu.
Classic Flavor
Po zabawie w kotka i myszkę z Agreusem gdy wjedziesz na górę windą zobaczysz że ptak trzyma lustro. Strzel do niego raz bombą chaosu.
Experienced
Zdobądź 10 000 PD, czyli bij, ciachaj, rozwalaj.
Specjalist
Zdobądź 50 000 PD, czyli jeszcze więcej zabijaj i rozwalaj.
Veteran
Zdobądź 100 000 PD – szalej na maxa.
Tak naprawdę 100 tys. PD idzie zdobyć podczas pierwszego przechodzenia gry.
The Outer Limits
Ukończ grę na 110%.
Gdy wciśniesz start i wybierzesz zakładkę Extras, a następnie Stats, zobaczysz swój procentowy postęp w grze.
Aby uzyskać 110%, musisz ukończyć grę, znaleźć wszystkie sekrety, czyli zdobyć osiągniecie Expert Silversmith, znaleźć wszystkie arty, czyli mieć na koncie osiągnięcie Philanthropist, znaleźć wszystkie listy, które mają przy sobie polegli rycerze, a które w mieście są schowane w specjalnych kapliczkach (na nie też naprowadzą cię filmiki pod Expert Silversmith), wykupić wszystkie ataki (osiągnięcie The Path of the Warrior), ulepszyć do maksimum bronie (Weapons Master) oraz ukończyć wszystkie wyzwania na poziomie Prince of Darkness.