Nie wiecie jak ukończyć poszczególne misje fabularne w ? A może po prostu potrzebujecie ogólnych porad potrzebnych do ukończenia produkcji Ubisoftu? Ten opis jest więc idealnym miejscem w którym znajdziecie odpowiedzi.
Solucja kompletna na dzień 25.04.
1. Ku krainie Oros
Po usłyszeniu historii plemienia Łindźa w otwierającej scence przerywnikowej, gra wrzuca nas od razu do grupy polującej na mamuty. Oczywiście nie porywamy się z miejsca na całe stado, a szukamy mniejszego okazu, oddalonego od reszty. Podążając w kuckach za towarzyszami, dochodzimy w końcu do miejsca, gdzie nasza drużyna rozdziela jednego mamuta od reszty.
Krótki dobiegnięcie do spłoszonego zwierzaka i zaczynamy atak. Na wyposażeniu mamy jedynie dzidy, którymi można dźgać lub rzucać (zdecydowanie bezpieczniej będzie trzymać dystans), a jeśli te Wam się skończą, na lokacji zamieszczono wbite w ziemię zapasy w kilku miejscach.
Po otrzymaniu znacznych obrażeń, mamut stara się uciec, kończąc nad urwiskiem. Kilka celnie rzuconych dzid później pada, a naszą ekipę atakuje tygrys szablastozębny. Obserwujemy śmierć kompana w scence przerywnikowej, obiecując mu przywrócenie plemienia Łidźa do świetności.
Trafiając do pierwszej lokacji, naszym zadaniem jest zebranie zasobów do wytwarzania przedmiotów. Pierwszą własnoręcznie zrobioną bronią będzie łuk, lecz najpierw czeka nas poszukiwanie drewna, kamienia i trzciny. Miejsca zbiorów są dosłownie wszędzie, a po włączeniu wzroku łowcy (przytrzymaj R3) podświetlają się one na żółto. Tak samo podświetlić możemy dzikie zwierzęta, które należy ustrzelić ze zrobionego już łuku.
Od zwierząt należy trzymać się na odległość, jeśli nie chcemy ich spłoszyć lub zostać zaatakowanym. Celem każdorazowo powinna być głowa, ale trzeba wziąć poprawkę na opadanie strzały, gdy zwierzę znajduje się w większej odległości od bohatera. Jeśli skończą Wam się strzały, wystarczy przytrzymać menu wytwarzania broni i tworzyć nowe poprzez wciskanie krzyżyka (wymagane drewno). Po udanym polowaniu skórujemy padlinę, oznaczoną na minimapie krzyżykiem.
Warto później wyłączyć w opcjach animację zbierania/skórowania, gdyż robić to będziemy przez całą grę, a zaoszczędzimy w ten sposób wiele czasu. Polowanie zakończone, więc udajemy się do znacznika, by znaleźć miejsce do rozpalenia ogniska. Tworzymy tam pierwszą maczugę, służącą również jako pochodnia.
Pamiętajcie, że taka pochodnia po jakimś czasie się wypali i będzie trzeba odpalić nową. Aktywujemy wzrok łowcy i podążamy śladami Łindźa. Napotkane wilki odganiamy płomieniem. Spotykamy tu Saylę, którą na cutscencę Takkar ratuje od tygrysa szablastozębnego.
2. Głębokie rany
Nagroda: 500 PD, przepisy na leczenie postaci
Sayla odniosła obrażenia, więc musimy wspomóc ją leczącymi zielonymi liśćmi. Dostajemy dostęp do otwartych ziem krainy Oros i możemy tutaj zbierać zasoby lub wybrać się na łowy kozic czy cyjonów, ale na razie lecimy za znacznikiem do poszukiwanych roślin.
Obok jednego z zielonych liści, odwrócony do nas plecami będzie czekał pierwszy ludzki przeciwnik – przedstawiciel plemienia Udam. Możemy go wyeliminować podchodząc po cichu i korzystając z Egzekucji (R3). Niedaleko znajdziemy kolejne zielone liście, tym razem z dwójką zajętych swoimi sprawami kanibali Udam.
Po zebraniu czterech zielonych liści wracamy do Sayli i jeśli idziecie główną ścieżką, natkniecie się na wrogo nastawionych Udam. Wybór sposobu eliminacji należy do Was (porada dla łowców trofeów – do platyny potrzebujemy po 100 zabójstw przy pomocy maczugi, łuku i włóczni, więc warto zmieniać bronie, by później się nie męczyć).
Po ukończeniu misji otrzymujemy przepis na leczenie. Pod lewym przyciskiem na krzyżaku wybieramy nasz medykament (dwie sztuki mięsa leczące dwa paski życia lub mięso i zielony liść odnawiające trzy paski). Więcej opcji odblokujemy z następnymi misjami.
3. Wizja bestii
Nagroda: 500 PD, możliwość przywołania sowy
Udajemy się do szamana, odbudowując powoli plemię Łindźa. Docieramy do jego jaskini i po wypiciu dość obrzydliwiej mieszanki, trafiamy do typowego dla serii Far Cry odlotu. Nasza pierwsza wizja – pogoń za świetlistą sową.
Cała misja polega na podążaniu za sową-przewodnikiem. Początkowo problemy sprawiać może latanie, ale łatwo je opanować, pamiętając o odwróconym sterowaniu. Po dotarciu do końca, Takkar jest w stanie rozkazywać ptakowi.
4. Władca zwierząt
Nagroda: 750 PD, populacja Łidźa +3, możliwość oswajania zwierząt
Kolejnym krokiem na ścieżce stania się władcą bestii jest poskromienie białego wilka. Po dojściu do miejsca rozpoczęcia misji skorzystamy jednak najpierw z nowo nabytej umiejętności przyzwania sowy i oznaczymy grupę przeciwników polujących na wilka. Podczas oznaczania warto przytrzymać L2, co przybliża obraz i spowalnia lot.
Oznaczenia pozwalają nam rozpoznać typ przeciwnika i dają przewagę w cichym zdejmowaniu wrogów. Po powrocie w skórę Takkara i eliminacji zagrożenia, ruszamy śladem krwi białego wilka, który dostrzec można łatwo w trybie wzroku łowcy.
Na miejscu gra każe nam wytworzyć przynętę (wymaga posiadania dwóch sztuk mięsa), którą rzucamy nieopodal dzikiego zwierzęcia, by odwrócić jego uwagę. Gdy wilk zajmie się jedzeniem, podchodzimy bliżej i przytrzymujemy kwadrat, by go oswoić. Tak oto zdobyliśmy pierwszego czworonożnego kompana.
Pozostało rozkazać zwierzakowi zabić dwóch wojowników plemienia Udam. Przechodzimy w tryb celowania poprzez przytrzymanie L2 i wysyłamy wilka do boju przyciskiem R1. Szczególnie przydaje się to w polowaniu na uciekające zwierzęta, a także w cichej eliminacji przeciwników – tutaj warto wziąć ze sobą panterę i pozostać w trybie skradania podczas nasyłania jej na wroga.
5. Wioska Łindźa
Na chwilę obecną w naszej wiosce jest dwóch zleceniodawców – Sayla i szaman Tensai. Nie zrobią jednak niczego, dopóki nie wybudujemy im chatek. Wymagać tego będzie każda ważna postać, która zleca nam zadania, a stworzenie i ulepszanie takiej chaty daje dostęp do nowych misji, umiejętności i przepisów do wytwarzania przedmiotów. Warto więc rozbudowywać w ten sposób osadę, gdy tylko mamy ku temu okazję.
Podczas zbierania zasobów, warto wykonywać pojawiające się losowo misje pomocy Łindźa. Zwykle jest to pomoc w walce z Udam, wyzwolenie pojmanego ziomka lub ratunek przed dzikim zwierzem, co zajmuje chwilę, a przekłada się na powiększenie liczebności osady, co z kolei zwiększa ilość zdobywanego PD.
Pomocne okazują się umiejętności Sayli, które pokazują patyki, kamienie, rośliny i znajdźki na minimapie, jeśli tylko znajdziemy się w ich pobliżu. Warto też zainteresować się czerwonymi tobołkami – czasem leżą na ziemi, czasem wiszą na drzewie (trzeba czymś w nie rzucić), a znajdują się w nich losowe zasoby, które być może są tym jednym czymś, czego akurat nie możecie znaleźć.
6. Atak Udam
Nagroda: 500 PD
Gdy obie postacie dostaną, czego chcą, gra nakaże porozmawiać z Saylą, która poszła do jaskini z trofeami (można tam sprawdzić ogólny postęp w grze). Nasza znajoma jest uradowana działaniami Takkara w celu przywrócenia plemienia Łindźa i daje mu nową maczugę. Pech chce, że następnego poranka osadę Łindźa atakują Udam z przywódcą Ullem na czele.
Zaczyna się atak kanibali Udam. Do odparcia jest kilka fal przeciwników, wśród których znajdują się nowi przeciwnicy rzucający trującymi bombami. Zatruty Takkar traci przez chwilę życie i ciężej nam w coś wycelować, lecz jest to krótkotrwały efekt.
Najpierw zaatakują od rzeki. Uważajcie na łuczników, którzy czasem zajmują odległe miejsce na skałach i zapominają strzelać, a my musimy szukać ostatniego wroga. Następnie Udam atakują od drugiej strony, wychodząc z jaskini.
Po odparciu ataku idziemy do Sayili, która każe nam odpłacić pięknym za nadobne. Po dłuższej wędrówce docieramy do obozu Udam i próbujemy go przejąć. Gra poleca ciche podejście do sprawy, wykorzystując sowę i odwracając uwagę pojedynczych przeciwników rzucanymi kamykami, ale nie traktujcie tego jako jedyną opcję. Zabijamy przeciwników, niszczymy trzy totemy z kości i kończymy misję.
Od teraz możemy zwerbować nowych zleceniodawców – każdy z zestawem misji, umiejętności i przepisów do craftingu, ale najpierw będzie trzeba się z nimi spotkać i zbudować im eleganckie chatki.