NieR Automata ma aż 26 zakończeń, aczkolwiek te fabularne ograniczają się do pięciu. Warto poznać je wszystkie, bo poza tym, że są zabawne, można otrzymać trofeum. Prawdopodobnie będzie to ostatni pucharek, jakie zdobędziecie przed platyną.
Ostrzegam przed spoilerami zdradzającymi fabułę!
Każde z zakończeń odpowiada jednej z liter alfabetu. Z uwagi na to polecam zabrać się za to wszystko dopiero po zapoznaniu się z zakończeniami A, B, C, D i E. Dzięki temu uzyskacie dostęp do wyboru rozdziałów, a przy okazji będziecie na tyle obeznani z fabułą, że ten artykuł nie zepsuje Wam zabawy.
Spis treści:
- Zakończenie A – flowers for m[A]chines
- Zakoń B – or not to [B]e
- Coś tame C – or not to [C]e
- Nieeeee D – or not to [D]e
- A może E
- Albo też FFFF
Zakończenie A – flowers for m[A]chines
Wystarczy przejść grę po raz pierwszy. Po zakończeniu wątku fabularnego, uzyskamy dostęp do kolejnej ścieżki, do sprawdzenia której zachęcają sami twórcy specjalną wiadomością. Pamiętajcie o zapisaniu gry po napisach końcowych, aby nie trzeba było powtarzać całej finałowej sekwencji.
Zakończenie B – or not to [B]e
Żeby otrzymać drugi ending, wystarczy kontynuować grę po pierwszym ukończeniu. Rozpoczynając nową ścieżkę, zaczniemy z zachowanymi postępami z poprzedniego przejścia, ale wcielimy się w nową postać. Zarówno A i B opisują wydarzenia z dziesięciu rozdziałów gry. Ważne jest, aby grę rozpocząć opcją „Continue” zamiast „New Game”.
Zakończenie C – meaningless [C]ode
Żeby je otrzymać, musicie ukończyć grę rozpoczętą z poziomu zapisu końcowego po B. Ścieżka C to kontynuacja wydarzeń z A i B, czyli dodatkowe siedem rozdziałów. Dopiero po przejściu tej ścieżki poznamy wszystkie siedemnaście rozdziałów zawartych w grze. Ważne jest, aby podczas ostatniej walki dokonać odpowiedniego wyboru – czyli A2 – co jest tą drugą opcją, a nie pierwszą. Następnie podczas napisów końcowych, kiedy pojawia się pytanie, odpowiedzieć przecząco („No”).
Zakończenie D – chil[D]hood’s end
Od tej pory każdy z graczy ma dostęp do swobodnego wyboru rozdziałów. Wystarczy więc wybrać moment z ostatnią walką i tym razem zdecydować się na wybór 9S. Jednocześnie można to zakończenie przedłużyć do E, o czym poniżej.
Zakończenie E – the [E]nd of YoRHa
Ostatnie z zakończeń głównych. Zakończenie E można zainicjować podczas wybierania odpowiedniego momentu z menu wyboru rozdziałów albo zacząć je wykonywać w trakcie napisów końcowych po zakończeniu C lub D. Pod 042 i Pod 153 zaczną dialog, w którym jedno urządzenie zada pytanie drugiemu. Jako gracz wybieramy odpowiedź „Yes” i po wysłuchaniu reszty rozmowy, musimy uporać się z minigrą. Wspomnę tutaj, że warto być podłączonym do serwera podczas wykonywania tej mingry, bo jeśli będziecie mieć problem z jej ukończeniem, otrzymacie pomoc.
Zakończenie F – mission [F]ailed
Jest to jedno z żartobliwych zakończeń dodatkowych. Możecie zrobić je podczas przechodzenia B albo po prostu wybrać Chapter 01: Ch. 01-03_2 z menu Chapter Select. Pamiętajcie jednak, że jeśli zrobicie to podczas normalnego przechodzenia, zostaniecie cofnięci do ostatniego zapisu – w tym przypadku go nie ma, więc będzie to sam początek ścieżki B. Żeby je uzyskać, trzeba źle wykonać sekwencję hakowania podczas walki z Goliathem. Najpierw włamiecie się do czterech części przeciwnika (oba ramiona, głowa i tułów), po czym nastąpi scenka, po której znajdziecie się w ciemności. Od tego momentu trzeba przeczekać blisko trzy minuty. Po upływie czasu dostaniecie „złe” zakończenie.
Zakończenie G – hun[G]ry for knowledge
Kolejne żartobliwe zakończenie. Kiedy rozpoczniecie kampanię B i przejmiecie kontrolę nad 9S, nie wsiadajcie do jednostki latającej, a po prostu ucieknijcie jak najdalej – albo na dźwig po lewej, albo ten naprzeciwko. Znów polecam to zrobić rozpoczynając Chapter 01: Ch. 01-01_2 z menu Chapter Select. Zrobienie tego w trakcie pierwszego przejścia zmusi nas do przechodzenia ścieżki B od nowa.
Zakończenie H – a mountain too [H]igh
Kiedy w połowie pierwszego przejścia po opuszczeniu wioski Pascala dowiecie się o ataku na miasto, nie biegnijcie od razu walczyć – zamiast tego udajcie się chociażby do Amusement Park. Po raz kolejny warto zrobić to później, po przejściu ścieżki C, wybierając z menu wyboru rozdziałów Chapter 05: Ch. 05-02.