Hellblade nie tylko opowiada o losach Senuy, ale również pozwoli zapoznać się z mitologią nordycką w postaci krótkich opowiastek znajdowanych w lokacjach. Znalezienie ich wszystkich rozbuduje zakończenie gry. Dostarczamy Wam ten poradnik, aby pomóc w ich znalezieniu.
Hellblade na przestrzeni 11 rozdziałów opowiada o losach szalonej bohaterki. W trakcie ich poznawania będziecie trafiać też na runy – jedne znajdują się na drzwiach (te stanowią zagadki), a drugie na kamieniach i tym podobnych (te stanowią rzeczy do zebrania). Po wejściu w interakcję z nimi, usłyszycie fragment opowieści zainspirowanej nordyckimi wierzeniami. Poniższy poradnik pomoże znaleźć je wszystkie. Dzięki temu zyskacie rozbudowane zakończenie gry i tym samym zdobędziecie trofeum. Zebranie ich wszystkich jeszcze przy pierwszym przejściu poskutkuje łatwą i szybką platyną – bo reszta trofeów wiąże się z fabułą i nie można ich pominąć.
Warto zaznaczyć, że każda ze znalezionych run oznaczona jest białym kolorem na kręgach podczas znajdowania kolejnych. Te, których jeszcze nie posiadacie, oznaczone są na czerwono. Dzięki temu możecie sprawdzić swój postęp na każdym kolejnym kamieniu. Jeśli więc jakiś pominiesz przed zakończeniem danego rozdziału, będziesz mógł się po niego wrócić i w ten sposób uniknąć konieczności powtarzania całej gry od nowa. Zalecam jednak szczególną ostrożność, zwłaszcza że czasem nawet przed opuszczeniem rozdziału, nie ma możliwości powrotu do niektórych miejsc. Cały postęp zachowuje się dopiero po zapisaniu gry - w przypadku zgonu przed takowym, wszystkie runy trzeba znaleźć od nowa. Pomijanie run na początku to nieduży problem, bo wszystkie przechodzą na kolejną grę, ale te z końcówki zmuszą do powtarzania prawie całej historii. Wszystkich run do znalezienia jest 44, a poniżej jest pełna ich lista oraz porady odnośnie ich lokalizacji.
- Rozdział 1
- Rozdział 2
- Rozdział 3
- Rozdział 4
- Rozdział 5
- Rozdział 6
- Rozdział 7
- Rozdział 8
- Rozdział 9
- Rozdział 10
- Rozdział 11
Rozdział 1
Runa #1
Znajdziecie ją zaraz po wyjściu z łodzi na początku gry. Nie sposób jej przegapić.
Runa #2
Następnie dojdziecie do plaży, gdzie w oddali widać wielką konstrukcję. Kierujcie się na lewo, przejdźcie pod mostem i idźcie przed siebie, aż w końcu traficie do schodów i kamienia stojącego przed wodospadem. Znajduje się tam druga runa.
Runa #3
Po rozwiązaniu pierwszej zagadki związaną z runą na zamkniętej bramie, kierujcie się przed siebie. Po drodze miniecie drabiny, wodospad oraz most z wąską kładką pośrodku. Za nim, po lewej stronie klifu, znajduje się kamień.
Runa #4
Następny kamień znajduje się po walce z grupą przeciwników, niedaleko bramy do Helheim. Po obejrzeniu scenek i pokonaniu przeciwników odzyskacie kontrolę nad postacią. Kamień będzie po prawej stronie.
Rozdział 2
Runa #5
Po otwarciu drzwi po lewej stronie (czerwony symbol), przejdźcie przez nie i kierujcie się ścieżką po prawej. Runa znajduje się nad podniszczonymi schodami.
Runa #6
Jakiś czas później traficie na pierwszą w tym rozdziale grupę przeciwników. Po pokonaniu ich możliwe będzie otwarcie wielkiej bramy. Po rozwiązaniu zagadki znajdziecie się w lesie z kolejną łamigłówką. Zadaniem tutaj jest podążanie za pieśnią Valravna. Idźcie przed siebie, aż dotrzecie do trzeciej bramki iluzji stojącej naprzeciw ruin zamku. Po przejściu przez nią znikną ściany widoczne naprzeciwko. Później przejdźcie pod belką widoczną po prawej stronie i otwórzcie sobie drzwi (najlepiej obie pary). Po tym wróćcie do bramki i przywróćcie ściany. Wejdźcie do środka przez otwarte wcześniej drzwi i zlokalizujcie schody prowadzące do belki, która pozwoli dostać się do runy.
Runa #7
Kawałek dalej, po rozwiązaniu zagadki opisanej wcześniej, traficie na kolejną grupkę przeciwników. Po stoczonej walce wespnijcie się na górę po murku, dzięki czemu od razu traficie na kolejną runę.
Runa #8
Kawałek dalej znów traficie do lasu. Trzymajcie się prawej strony i okrążcie przeszkody, które się tam znajdują. Za nimi znajdziecie kolejną opowieść.
Runa #9
W tym samym lesie, kiedy wejdziecie w interakcję z runą na drzwiach, rozpocznie się scenka. Po niej idźcie przed siebie po niewielkich schodach, za którymi traficie na bramę iluzji – zapewni ona przejście przez most. Po przejściu przez niego, należy odbić w prawo i tam opuścić mały most. Dzięki temu przedostaniecie się do kolejnej bramy iluzji, która sprawi, że znikną ściany z budowli widocznej po drugiej stronie. Teraz możliwe będzie dostanie się do środka i skorzystanie z dziury w ścianie po prawej – za nią znajduje się ostatnia runa w tym rozdziale.
Rozdział 3
Po pokonaniu pierwszego bossa, konieczne jest wrócenie się do rozdroża, gdzie wybierało się jedną z bram. Teraz wystarczy wybrać tę z żółtym symbolem.
Runa #10
Po przejściu przez bramę z żółtym symbolem, kierujcie się na prawo do ukrytej ścieżki. Wewnątrz niewielkiej groty znajduje się kolejna runa.
Runa #11
Po pierwszej ucieczce z ognia, gdy przekroczycie zgliszcza bramy, zobaczycie przed sobą most. Za nim znajduje się zabarykadowane przejście i ogień w oddali. Wybierzcie więc ścieżkę po lewej i udajcie się nią w dół. W następnej chwili znów skręćcie w lewo, a traficie na jedenastą runę.
Runa #12
Od ostatniego kamienia poruszajcie się przed siebie. Przejdźcie pod mostem, mińcie bramę z żółtym symbolem, aż w końcu znajdziecie się w spalonym lesie. Tutaj trzymajcie się prawej strony i biegnijcie aż do końca lokacji, aby znaleźć runę.
Runa #13
Gdy uciekniecie przed drugim pożarem, traficie w końcu na dwa domy. Runa znajduje się w tym po prawej.
Runa #14
Po rozwiązaniu zagadki i ucieczce z kolejnego pożaru, skorzystajcie z drabiny za bramą. Po tym znajdziecie się w kolejnym spalonym domu. Przejdźcie przez most do drugiego i gdy znajdziecie się w środku, kierujcie się na lewo do wyjścia. Tam znajduje się ostatnia runa z tego rozdziału.