Made in Japan #13
Witajcie, przed Wami trzynaste Ohayo Nippon, z którego wyszło chyba całkiem obszerne wydanie. W rozwinięciu znajdziecie Toukiden, Bravely Default, Sol Trigger, wywiad z reżyserem Final Fantasy Type-0 i nie tylko to.
Toukiden to wspólne przedsięwzięcie SCEJ i Koei Tecmo
Wypłynęło trochę nowych informacji o Toukiden, zapowiedzianym na japońskiej konferencji Sony slasherze autorstwa Koei Tecmo. I jak się okazuje, nie tylko Koei Tecmo.
W wywiadzie, który miał na celu bliższe zapoznanie graczy z tym tytułem, udział wzięli szef japońskiego oddziału Sony Computer Entertainment Hiroshi Kawano oraz producent serii Musou (Dynasty/Samurai Warriors) Hisashi Koinuma.
Kawano i Koinuma tłumaczyli, że Toukiden to owoc wieloletniej, siegającej czasów PS1 współpracy obu firm. Ale nie tylko tego. Gra jest w fazie realizacji ponieważ po obu stronach występowały różne zapotrzebowania. Sony chciało tytułu robiącego użytek z funkcji Vity, zaś KT dostrzegało konieczność wykreowania nowej serii. Propozycja wyszła jednak od Sony.
Słowa klucze w przypadku Toukiden są trzy: "Japonia", "historia" i "demony". Na wrześniowej konferencji zaprezentowano zwiastun, który zdaje się być wierny tym założeniom, i Kawano powiedział, że reakcje nań były pozytywne.
Główna idea to więc nie starcia jednego człowieka z całymi armiami, ale szlachtowanie demonów, których będzie w Toukiden wiele rodzajów. Założenia są zupełnie inne niż w serii Musou, tłumaczy Koinuma.
Drugą nowością jest poza tym silny nacisk na multiplayer, którego ważnym punktem będzie możliwość wspólnego grania między posiadaczami PSP i Vity. Jak jednak możemy się dowiedzieć, nie zabraknie tu również satysfakcjonującego trybu dla jednego gracza.
Toukiden ukaże się jakoś w 2013 roku, ale więcej informacji ujrzymy niebawem. Koinuma podkreśla, że to zupełnie nowa gra akcji studia Omega Force, dlatego ma nadzieję, iż gracze wyczekiwać będą premiery.
Sol Trigger - gameplay na premierę
Dziś miała miejsce premiera Sol Trigger, ostatniej i według zapewnień najlepszej gry Imageepoch na PSP. Z okazji jej wydania upubliczniono 15-minutowy filmik, na którym szef studia Ryoei Mikage prezentuje swoje najnowsze dokonanie.
Wrażenia? Jeśli o mnie chodzi, wyglądało to zaskakująco przyzwoicie (zwłaszcza walki z perspektywy pierwszej osoby), ale chemii nie wyczuwam. Imageepoch chyba nie jest w stanie wzbić się w tej chwili ponad pewien poziom. Można się nawet pokusić po tych kilkunastu minutach o stwierdzenie, że Sol Trigger cechuje nudna poprawność. Fabuła pewnie szczególnie interesująca nie będzie, bo informacje o niej sprowadzały się do nośnych haseł typu "zabić boga", a gameplay pozbawiony jest fajniejszych myków uatrakcyjniających zabawę. To znaczy na taki przynajmniej wygląda.
Nippon Ichi otwiera nowe studio
Nippon Ichi rozwija interes. Jeszcze niedawno ich los zależał od sukcesu lub porażki Disgaea 4, teraz otwierają swój trzeci oddział, który będzie się mieścił w Osace.
Nowe studio otworzono 1 października i obecnie jest w trakcie rekrutacji nowych pracowników. Oświadczenie wydane w tej sprawie wspomina ponadto, że oddział będzie nie tylko współpracował z główną siedzibą firmy w Gifu, ale i tworzył własne projekty.
Studio w Osace to trzeci przybytek Nippon Ichi. Oprócz siedziby w Gifu istnieje jeszcze kalifornijskie NIS America zajmujące się lokalizacjami.
Reżyser FF Type-0 zrobiłby grę na PS Vita
Hajime Tabata w ostatnich dniach otrzymał złotą nagrodę PlayStation Awards przyznaną przez Sony za Final Fantasy Type-0. Wywiad z nim ukazał się na oficjalnej japońskiej stronie i da się wyłuskać z niego kilka interesujących szczegółów.
Tabata tłumaczy w nim np. skąd wzięła się gra. Mówi, że do tej pory nie brał udziału w pracach nad numerowaną częścią Final Fantasy, ale gdyby mógł wyglądałoby ona właśnie jak Type-0. Dodał, iż ma nadzieję, że ten kierunek da się podtrzymać. Drugim jego celem było stworzenie świata, który "da się poczuć".
Osoba przeprowadzająca wywiad w następnym pytaniu zapytała się co nagrodzony myśli o PS Vita, bo z pewnością jest sporo osób, które zobaczyłyby jego następną grę na tej konsoli. Tabata nie zaprzeczył, że jej nie zrobi. Sprzęt jest w jego odczuciu atrakcyjny. Wskazuje tu zwłaszcza na jakość obrazu i funkcje dotykowe. "Type-0 powstało ponieważ chciałem zrobić pełnoprawną część FF na urządzeniu przenośnym. Nie mogę powiedzieć, że teraz jest tak samo, ale jeśli miałbym okazję to z pewnością spróbowałbym zrobić grę na PS Vita."
Tabata został także zapytany o swoje inspiracje. Największą są dla niego gry Kou Shibusawy z Koei (teraz Koei Tecmo), a w szczególności strategia Nobunaga's Ambition z PC. To właśnie ten tytuł pozwolił mu po raz pierwszy zatopić się w świat gry. Wielkie wrażenie robiło na nim to, że czuł historię i mógł przeprowadzić zjednoczenie kraju podzielonego w erze Sengoku. Twierdzi, iż zaoferowanie graczom czegoś podobnego wciąż pozostaje jego celem.
Trailer One Piece RPG
O zapowiedzi (j)eRPeGa na licencji One Piece już informowaliśmy (gra nie nazywa się oczywiście One Piece RPG, jednak nie chcę mi się też wklepywać za każdym razem całego tytułu), ale żadnego zwiastuna gry nie wrzuciliśmy. Bandai Namco udostępniło właśnie drugi, więc jeśli jesteście fanami mangi/anime to możecie rzucić okiem i sprawdzić czy Wam to odpowiada. Jedno jest pewne - fabularnie żadnych zaskoczeń raczej tu nie będzie.
Aha, trailer gry trwa ok. trzech minut. Reszta to zajawka nowego pełnometrażowego filmu.
Bravely Default - jeszcze siedem dni!
Dwie sprawy. Pierwsza - Bravely Default zostało zrecenzowane w ostatnim numerze Famitsu i otrzymało od czterech recenzentów wysoką notę 38/40. Konkurencja została więc sporo w tyle. Tokitowa - 32/40, Project X Zone - 33/40. Oczywiście ktoś może powiedzieć, że od dawna występuja tam inflacja ocen, co zresztą jest prawdą, ale jakiś prognostyk odnośnie jakości też to jednak jest, zwłaszcza, że Square Enix na łamach tygodnika Bravely Default szczególnie nie eksponowało (wydawca magazynu nie dostał więc zbyt wielu pieniędzy), a poza tym to nowe IP, po którym nie wiadomo czego konkretnie się spodziewać. Na pewno nie ma fanbase'u gotowego przelewać krew za zniewagi.
Druga kwestia - nowy zwiastun, a właściwie "playing guide". Nazwa mówi sama za siebie. Jest to demonstracja systemów obecnych w grze: jobów, brave & default, zarządzania umiejętnościami, friend summon, rozbudowywania miasta itd. Tak się przyjemnie składa, że wszystkie te tematy już na portalu poruszyliśmy.
Niestety, filmu nie mogę wrzucić na PPE, więc odsyłam Was na oficjalną stronę. Wchodzicie do EXTRAS i wybieracie video oznakowane jako NEW - to obok TVCM, jeśli nie potraficie czytać katakany.
Po seansie stwierdziłem, że muzyka Revo w połączeniu ze stylem Akihiko Yoshidy to jednak moc. W pewnym momencie mój hype na BD trochę zmalał, ale teraz ma się lepiej niż kiedykolwiek.
Wyniki sprzedaży: 24 IX - 30 IX
1. SD Gundam G Generation: Overworld (PSP) | 209,815
2. Dead or Alive 5 (PS3) | 66,586
3. Wagamama Fashion (3DS) | 65,908
4. Ys: Foliage Ocean in Celceta (PSV) | 42,146
5. News Super Mario Bros. 2 (3DS) | 36,607
6. Sleeping Dogs (PS3) | 17,580
7. Koi to Senkyo to Chocolate Portable (PSP) | 16,743
8. Final Fantasy III (PSP) | 16,702
9. Earth Defense Force 3 Portable Double Nyuutai Pack (PSP) | 14,827
10. Dead or Alive 5 (X360) | 14,811
3DS | 80,175
PSP | 23,061
PSV | 14,469
PS3 | 8,935
Wii | 5,421
PS2 | 1,103
NDS | 794
X360 | 742
Przeczytaj również
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych