Muzyka Gracza - Final Fantasy XIII & Okami

Muzyka Gracza - Final Fantasy XIII & Okami

redakcja | 15.12.2013, 16:08

Krzysztof i Arek zapraszają - dzisiaj w karcie kolejna porcja ryżu, dla smaku w zalewie remiksowej.

Masashi Hamauzu i Final Fantasy – kombinacja, która po prostu nie daje się polubić. Z jednej strony trudno odmówić kompozytorowi solidnego pomysłu na pechową trzynastkę, z drugiej ciągle nie przekłada się to na od początku do końca fajną ścieżkę. XII-2 przyniósł kilka nowych nazwisk, (Mitsuto Suzuki, Naoshi Mizuta), a wraz z nimi obietnicę poprawy, skończyło się jednak na jeszcze większym zamieszaniu. Po Lighting Returns – Final Fantasy XIII OST sięgnąłem już tylko z dziennikarskiego obowiązku, a to niespodzianka – w końcu działa. Przynajmniej po pierwszym przesłuchaniu (4 płyty), ale w przeciwieństwie do poprzednich albumów nie musiałem się zmuszać. Rewolucji brak; jeśli znany od 2010 miks rytmicznej symfonii i popowej elektroniki was zachwycił, znajdziecie go i tutaj – trochę częściej łamanego muzyką etniczną, dojrzalszego, lepszego. Miła niespodzianka, w sam raz na święta.
Dalsza część tekstu pod wideo
 
 
Prawie 6 godzin muzyki czyni z Okami Original Soundtrack potężne wydawnictwo. Dziś jednak nie o nim mowa, ale o jazz - hopowych remiksach Zachary'ego Citrona (aka Zencha). Kickstarterowa akcja pozwoliła młodemu producentowi na dokończenie albumu, Shinshu in Bloom, przede wszystkim jednak na jego wydanie w formie kompaktu. Krążek ufundowany, kopię mamy i tak, płytę warto polecić. Być może czasem brakuje śmielszego podejścia w aranżacjach, ale ma swój urok, podparty solidnym wykonaniem. Na Bandcampie znajdziecie .mp3 za darmo, a teraz wyluzujcie się przy przyjemnym, zgrabnym i chilloutowym Tides, Strings and Melodies 
 
redakcja Strona autora
Wszechstronny autor – a to przygotuje materiał sponsorowany, a to komunikat redakcyjny. Znajdziecie go w każdym zakątku portalu jak to na szefa wszystkich szefów przystało. Nie tylko pisze, ale coś naprawi i wysłucha - piszcie na [email protected].

Co najbardziej odróżnia gry z tych czasów, w porównaniu z grami starszymi (10-15 lat temu)

rozgrywka jest krótsza i łatwiejsza
30%
mechanika gry m.in cover-system, skrypty itd.
30%
więcej strzelanin , mniej platformówek
30%
inny klimat starszych gier, gry z ''duszą''
30%
Pokaż wyniki Głosów: 30
cropper