Zapowiedź Call of Duty: Black Ops III
Dla nikogo nie było zaskoczeniem, że kolejną odsłonę Call of Duty przygotowuje Treyarch. Activision zatrudnia do przygotowania gier z tej serii trzy studia i 2015 rok to czas na „ojców zombiaków”. Twórcy od początku zaskakują, brną w uniwersum Black Ops i obiecują naprawdę wiele. Będzie oczekiwana rewolucja? A może kolejny krok w spokojnej ewolucji? Zapraszam na zapowiedź kolejnej części Call of Duty.
Treyarch w przypadku Call of Duty: Black Ops III rozwijają dosłownie każdy aspekt poprzednich produkcji i przygotowują tytuł dla trzech grup odbiorców – fanów długich i głębokich opowieści, miłośników dynamicznego trybu sieciowego oraz amatorów biegania za żywymi trupami. Czy to się uda? Przekonamy się już wkrótce...
Spis treści:
- Historia, czyli „więcej, mocniej, trudniej, dłużej, silniej”
- Sieciowe igraszki, czyli „pożyczamy, korzystamy i dajemy od siebie”
- Żywe trupy, czyli „ojciec może najwięcej, więc tworzy najwięcej”
- eSport, czyli „zawodowcy wchodzą na salony i grają na PlayStation 4”
- Przepustka, czyli „wracamy do domu!”
- Tylko dla elity, czyli „kastratów tutaj nie chcemy”
- Na bogato, czyli „wypasiona kolekcjonerka i upiększona konsola”
- Jaka blacha, czyli „wymagania na komputerach osobistych”
- Co dalej, czyli „przyszłość jest znana”
- Przygotuj się, czyli „zwiastuny, rozgrywka i reklamy”
- Show must Black Ops, czyli „czekam, bo wierzę”
Historia, czyli „więcej, mocniej, trudniej, dłużej, silniej”
Treyarch kontynuuje historię Black Ops nie ukrywając, że od początku planowali rozwijać właśnie tę podserię. Deweloperzy chcą opowiedzieć nam głęboką, poruszającą historię nastawioną na jednostkę. Wielka wojna i międzynarodowy konflikt pojawi się w tle, bo w Black Ops III najważniejsza jest jednostka i ukazanie jej dramatu. Wydarzenia zostały umiejscowione w 2065 roku, czyli 40 lat po akcji z poprzedniej odsłony. W tym czasie świat diametralnie się zmienił, gdyż nowoczesne technologie wpłynęły na każdą dziedzinę ludzkiego życia. Technika nie zmieniła tylko technologii, ale również znacząco wpłynęła na każdego człowieka. Wojska rozpoczęły wykorzystywać robotykę oraz specjalne wszczepy, które ulepszają i udoskonalają żołnierzy. Wielu ludzi obawia się przerażającej futurystycznej przyszłości, która nadeszła zdecydowanie za szybko. Sytuacji nie ułatwiają super-wojacy, którzy bardziej przypominają androidów niż zwykłych ludzi.
W tych wymagających czasach żołnierze wykonują zadania w czteroosobowych zespołach, a każdy członek formacji jest podłączony do wywiadu. Twórcy zdecydowali się przygotować kampanię w pełnej kooperacji - opowieść została od początku do końca wykreowana dla dużej ekipy. Z tego powodu wszystkie miejscówki są większe, a w historii każdy bohater odgrywa znaczącą rolę. Przygodę poznajemy w drużynie, co może nastawiać na podkręcony poziom trudności. Autorzy jednocześnie zdecydowali się na wprowadzenie do rozgrywki „realistycznego” poziomu, w którym jedna kula położy naszą postać. Taką zabawą powinni zainteresować się wyłącznie nieliczni, którym nie będzie przeszkadzać częste powtarzanie kolejnych etapów opowieści.
Samą przygodę poznamy w niecodziennych okolicznościach – deweloperzy zdecydowali się podzielić całą kampanię na zadania i od samego początku otrzymamy możliwość wybrania każdej misji, nawet ostatniej. Studio tłumaczy tę decyzję dojrzałością graczy, którzy mogą swobodnie wybierać w jaki sposób chcą poznać opowieść. W dodatku ten element ułatwi rozgrywkę w kooperacji ze znajomymi – gdy jeden z przyjaciół nie przeszedł jeszcze czwartej misji, może ją ukończyć później, a w wybranym momencie cieszyć się zmaganiami w ulubionym gronie.
Pomiędzy poszczególnymi podróżami i rywalizacją z hordami przeciwników, zainteresowani gracze odpoczną w kryjówce, gdzie przygotujemy sprzęt, wybierzemy umiejętności oraz zapoznamy się z najciekawszymi informacjami z produkcji. Ponownie możemy personalizować swoje zabawki, ale zdecydowanie ciekawszym elementem są umiejętności – tutaj skorzystamy z kilku drzewek rozwoju, które skupiają się na wyrządzaniu krzywdy przeciwnikom lub wspomaganiu towarzyszy niedoli. Dzięki tym elementom każdy żołnierz ma swój indywidualny charakter, a od gracza zależy w jaki sposób rozwinie wojaka.
W przypadku kampanii istotnym zagadnieniem jest oczywiście czas – w ile godzin ukończymy wszystkie 11 misji? Treyarch nie odpowiada wprost, ale zapowiada „najdłuższą historię z podserii Black Ops”, a w Sieci pojawiają się informacje o zabawie nawet na 13-15 godzin.
Sieciowe igraszki, czyli „pożyczamy, korzystamy i dajemy od siebie”
Sporo innowacji spotkamy również w trybie sieciowym. Z pozoru zmagania czerpią garściami z kilku znanych produkcji, ale twórcy w znaczący sposób modelują wykorzystanymi elementami. Żołnierze ponownie biegają po ścianach, ślizgają się, unikają ostrzału, mogą korzystać ze specjalnego skoku, a ponadto mogą pływać i strzelać pod wodą. Rozgrywka przypomina zmagania z Call of Duty: Advanced Warfare, ale pojedynki są mniej chaotyczne i jednocześnie odrobinę zwolniła dynamika akcji.
Do personalizacji żołnierzy powrócił system Pick 10, dzięki któremu wybieramy bronie, wyposażenie ofensywne, taktyczne, broń do walki wręcz oraz perki. Odseparowaną częścią przygotowania żołnierza są Serie Punktów (Scorestreak), a nowością w serii jest Gunsmith, dzięki któremu w dokładniejszy sposób upiększymy oraz odpicujemy swoją ulubioną broń. Funkcja pozwala dodać do każdej zabawki pięć różnych załączników, a następnie zmienić wygląd w specjalnym edytorze wzorów oraz kolorów.
Mimo to największą innowacją w serii są Specjaliści – teraz przed rozpoczęciem zmagań wybieramy jednego z dziewięciu dostępnych żołnierzy, a każdy wojak charakteryzuje się inną bronią oraz umiejętnością. Mecz rozpoczynamy wyłącznie z jednym dodatkiem (giwera lub zdolność), a z nowości możemy korzystać w odpowiednich odstępach czasu. Innowacje potrafią odwrócić losy pojedynków, bo sprawne wykorzystanie atrybutów postaci znacząco wpływa na rozgrywkę. Tak prezentuje się lista Specjalistów:
- Donnie "Ruin" Walsh
- Umiejętność: większa szybkość przez określony czas
- Broń: Kolce Grawitacyjne, które wbija w ziemię i atakuje przeciwników w obrębie określonego obszaru - Zhen "Seraph" Zhen
- Umiejętność: szybciej zdobywa punkty do Scorestreaków
- Broń: rewolwer zabijający jednym strzałem - Alessandra "Outrider" Castillo
- Umiejętność: sonar oznaczający przeciwników znajdujących się w bliskiej odległości
- Broń: łuk z wybuchającymi strzałami - Experimental War Robot "Reaper"
- Umiejętność: wysyła klony tworzące zamieszanie na polu walki
- Broń: niezwykle mocny minigun - David "Prophet" Wilkes
- Umiejętność: możliwość cofnięcia się w czasie o klika sekund
- Broń: broń rażąca prądem - Tavo "Nomad" Rojas
- Umiejętność: wskrzeszenie
- Broń: broń strzelająca minami załadowana rojem nanobotów - Erin "Battery" Baker
- Umiejętność: tworzy defensywną barierę kinetyczną
- Broń: granatnik z wybuchającymi ładunkami - Spectre
- Umiejętność: znika na określony czas
- Broń: specjalne ostrza do walki w bliskim dystansie - Krystof "Firebreak" Hejek
- Umiejętność: oszałamiająca fala gorąca
- Broń: miotacz ognia
Poznaliśmy również listę map:
- Aquarium
- Breach
- Combine
- Evac
- Exodus
- Fringe
- Havoc
- Hunted
- Infection
- Metro
- Redwood
- Stronghold
- Shadows of Evil - tryb Zombie
- Dead Ops Arcade 2 - tryb Zombie
- NUK3TOWN - bonus dla zamówień przedpremierowych
- The Giant - tryb Zombie, bonus dla edycji specjalnej, znajduje się również w Przepustce Sezonowej
Deweloperzy zdradzili również tryby rozgrywki:
- Team Deathmatch – starcia drużyn, w których punkty zdobywa się przez zabijanie przeciwników.
- Free-for-All – pojedynek każdy na każdego.
- Domination – rywalizacja drużyn, w której należy przejąć trzy lokacje. Zajmując miejsce formacja otrzymuje punkty.
- Search and Destroy – podczas zmagań jedna drużyna musi podłożyć bombę w wyznaczonych miejscach, a druga musi udaremnić tę próbę. Każdy z zawodników ma tylko jedno życie.
- Demolition – wariacja Search and Destroy, w której zawodnicy mogą się odradzać.
- Kill Confirmed – wariacja Team Deathmatch, w której należy potwierdzić zabicie wroga zbierając jego nieśmiertelnik.
- Hardpoint – starcia drużyn, w których zespoły otrzymują punkty za zabijanie przeciwników w określonych miejscach.
- Gun Game – wariacja trybu Free-for-All, w której zawodnicy otrzymują nowe (mocniejsze) bronie za zabijanie przeciwników.
- Capture the Flag – zespoły muszą bronić swoich flag, a jednocześnie przejąć flagę przeciwników i dostarczyć ją do swojej bazy.
- Uplink – na mapie znajduje się jedna satelita, którą drużyny muszą przejąć i dostarczyć do bazy przeciwników.
- Safeguard – nowy tryb, w którym na mapie pojawia się robot podróżujący z punktu A do punktu B. Pierwsza formacja musi go zniszczyć, a zadaniem drugiej jest oczywiście obrona androida.
- Mercenary Moshpit – zawodnicy biorą udział w różnych trybach bez możliwości stworzenia własnej drużyny.
- Arena – nowe wersja League Play, w której gracze rywalizują w rankingowych pojedynkach, zdobywają poziomy, rangi i mogą pojedynkować się z coraz to mocniejszymi przeciwnikami.
- Free Run – nowy tryb, w którym trzeba wykazać się umiejętnościami opanowania biegania po lokacjach. Należy przedostać się z punktu A do punktu B w jak najszybszym czasie. Ponadto podczas biegania dobrze od czasu do czasu strzelić w wyznaczone miejsce, by móc pokonać kolejny etap.
- Stockpile – aktualnie brak danych.
- Purgatory – aktualnie brak danych.
- Resistance – aktualnie brak danych.
Żywe trupy, czyli „ojciec może najwięcej, więc tworzy najwięcej”
Trzecią istotną częścią Call of Duty: Black Ops III jest tryb z żywymi trupami. Treyarch to ojcowie zombiaków w serii Call of Duty, a najnowsza odsłona ma być ukoronowaniem ich wieloletniej pracy. Studio pracowało nad tym trybem 2,5 roku i do przygotowania tego elementu został oddelegowany specjalny zespół.
Wydarzenia zostały umiejscowione w 1940 roku, w fikcyjnym mieście Morg. Deweloperzy zdecydowali się na klimat niczym z filmów noir, który pozwoli graczom wczuć się w niepowtarzalną atmosferę. Tym razem otrzymamy pełną historię czwórki bohaterów – zabójczej tancerki burleski, policjanta łapówkarza, boksera nieprzestrzegającego reguł oraz magika zabójcy. Każda z postaci wyrządziła wiele zła, więc po pewnej zakrapianej imprezie będą musieli zmierzyć się z jeszcze większym czystym złem. W herosów wcielą się Ron Perlman, Jeff Goldblum, Robert Picardo, Heather Graham i Neil McDonough.
Każdy z graczy podczas rozgrywki będzie zbierał punkty doświadczenia, dzięki którym rozwinie swojego herosa, a w dodatku otrzyma możliwość skorzystania z automatu na gumy... Ten piekielny wynalazek zaoferuje nam przeróżne ulepszenia lub bonusy – przykładowo pozwoli skorzystać z mocarnej tarczy lub zamieni zawodnika w potwora.
Studio obiecuje największy w historii tryb z biegającymi truposzami, największą mapę i najdłuższą rozgrywkę.
eSport, czyli „zawodowcy wchodzą na salony i grają na PlayStation 4”
Activision przed premierą produkcji powołało specjalną sekcję, która będzie zajmować się sportami elektronicznymi w firmie. Dobry początek zmian zauważymy już w przypadku Call of Duty: Black Ops III – korporacja postanowiła zorganizować Call of Duty World League, czyli ligę, w której profesjonalni zawodnicy będą rywalizować w serii turniejów. Początkowo będziemy świadkami zmagań na poszczególnych kontynentach (Europa, Ameryka Północna oraz Australia z Nową Zelandią), a jesienią 2016 roku odbędzie się wielki finał. Pula nagród ma zachęcić do zabawy, ponieważ formacje zawalczą o ponad 3 miliony dolarów.
Wszystkie wydarzenia zostaną rozegrane na PlayStation 4, ponieważ Sony podpisało niezbędne umowy z Amerykanami. W tej sytuacji główną platformą zmagań (nie tylko w COD World League) jest właśnie konsola Japończyków.
Przepustka, czyli „wracamy do domu!”
Przepustka Sezonowa do Call of Duty: Black Ops III pozwoli zapoznać się ze znanymi miejscówkami. W 4 pakietach map pojawią się ulubione przez fanów lokacje z Call of Duty: World at War i serii Call of Duty: Black Ops. Ponadto otrzymaliśmy potwierdzenie, że Season Passa rozszerzy również tryb z zombiakami.
Tylko dla elity, czyli „kastratów tutaj nie chcemy”
Na początku gra została zapowiedziana wyłącznie na PlayStation 4, Xboksy One i komputery osobiste, jednak w pewnym momencie Activision potwierdziło przygotowanie edycji na poprzednią generację. Tytuł jest tworzony przez dwa studia Beenox i Mercenary Technology, które wyraźnie nie radzą sobie z ujarzmieniem dzieła Treyarch. Deweloperzy zapowiedzieli, że nie zdołają osiągnąć stałych 60 klatek na sekundę, a gra w ostatecznym rozrachunku będzie działać w „około 30 fps-ach”.
Gracze na PlayStation 3 i Xboksach 360 nie otrzymają również kampanii – opowieść przygotowywana przez Treyarch jest podobno zbyt ambitna dla starych urządzeń, więc zdecydowano się całkowicie usunąć ten wariant zabawy. Wydawca potwierdził, że w pudełku w ramach zadośćuczynienia gracze otrzymają kod na pobranie Call of Duty: Black Ops.
Na bogato, czyli „wypasiona kolekcjonerka i upiększona konsola”
Seria Call of Duty przyzwyczaiła nas do bardzo wyszukanych edycji kolekcjonerskich. W przypadku Black Ops III zainteresowani gracze mogą zdecydować się na:
Dzięki nawiązaniu współpracy z Activision na rynku pojawiła się również specjalna edycja PlayStation 4:
Jaka blacha, czyli „wymagania na komputerach osobistych”
Twórcy opublikowali minimalne wymagania:
- System operacyjny: Windows 7 / 8 / 8.1 (64-bit)
- Procesor: Core i3-530 (2.93 GHz) / AMD Phenom II X4 810 (2.60 GHz)
- Pamięć operacyjna: 6 GB RAM
- Karta graficzna: GeForce GTX 470 (1GB) / AMD Radeon HD 6970 (1GB)
Co dalej, czyli „przyszłość jest znana”
Kolejny rok i kolejne Call of Duty? Trzy ekipy szlifują tę serię, więc możemy mieć pewność, że w dniu dzisiejszym powstają już przynajmniej dwie kolejne produkcje, które poznamy w kolejnych latach. Każda ekipa rozwija swoją wizję, czerpie z wcześniejszych odsłon i przygotowuje najróżniejsze innowacje.
Tak przedstawia się kalendarium aktualnych odsłon Call of Duty:
- Call of Duty – 2003 - Infinity Ward
- Call of Duty: United Offensive - 2004 - Gray Matter Interactive
- Call of Duty: Finest Hour - 2004 - Spark Unlimited
- Call of Duty 2 - 2005 - Infinity Ward
- Call of Duty 2: Big Red One - 2005 - Treyarch
- Call of Duty 3 - 2006 - Treyarch
- Call of Duty: Roads to Victory - 2007 - Amaze Entertainment
- Call of Duty 4: Modern Warfare - 2007 - Infinity Ward
- Call of Duty: World at War - 2008 - Treyarch
- Call of Duty: Modern Warfare 2 - 2009 - Infinity Ward
- Call of Duty: Black Ops - 2010 - Treyarch
- Call of Duty: Modern Warfare 3 - 2011 - Infinity Ward, Sledgehammer Games
- Call of Duty: Black Ops II - 2012 - Treyarch
- Call of Duty: Ghosts - 2013 - Infinity Ward
- Call of Duty: Advanced Warfare - 2014 - Sledgehammer Games
- Call of Duty: Black Ops III - 2015 - Treyarch
- Call of Duty: TBA - 2016 - Infinity Ward?
- Call of Duty: TBA - 2017 - Sledgehammer Games?
Pytanie pozostaje jedno... Kiedy wrócimy do czasów II wojny światowej? A kiedy wylecimy w kosmos?
Przygotuj się, czyli „zwiastuny, rozgrywka i reklamy”
Wszystkie materiały można zobaczyć w pełnej okazałości włączając materiał, a następnie klikając na ikonkę pełnego ekranu.
Show must Black Ops, czyli „czekam, bo wierzę”
Treyarch nawarzyło sobie ogromne piwo zapowiadając, opowiadając, przedstawiając i podsycając atmosferę przed premierą Call of Duty: Black Ops III. Czy uda im się zadowolić wszystkich klientów?
Galeria
Przeczytaj również
Komentarze (11)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych