Najlepsza klasa w Dishonored 2 - Najważniejsze różnice między bohaterami
Wraz z nadchodzącą premierą Dishonored 2, materiały promocyjne podgrzały atmosferę ukazując rozgrywkę i na nowo stawiając pewne pytania. Tym najważniejszym jest to, dotyczące różnic w rozgrywce pomiędzy Emily a Corvo. Oboje są świetnie wyszkolonymi wojownikami oraz skrytobójcami i posiadają znak Outsidera – jednak na tym kończą się podobieństwa.
Zwiastun skupia się na Emily wyraźnie ignorując Corvo. Aby pomóc Ci zdecydować kim rozpocząć przygodę z Dishonored 2, omówimy moce głównych bohaterów, aby zobaczyć jak wpływają na rozgrywkę.
Mobilność ponad wszystko
Różniący się od siebie bohaterowie posiadają odpowiednio inne moce poprawiające mobilność.
Corvo zatrzymał swoją umiejętność Mignięcia (Blink) znaną z „jedynki”. Jest to niemal natychmiastowa teleportacja na średnią odległość, idealna do szybkiego przemieszczania się po poziomach czy nagłego pojawiania się za plecami wroga. Podczas używania tej mocy Corvo jest niezauważalny przez NPCów, a dzięki pewnym usprawnieniom może wręcz zatrzymać czas podczas celowania (zakładając, że nie porusza się w tym samym czasie).
Natomiast umiejętność Far Reach, którą obdarzona została Emily, a którą podziwiać możemy w zwiastunach Dishonored 2, jest może mniej skryta ale za to bardziej uniwersalna. Przybiera ona formę cienistego warkocza, którego Emily może użyć jak liny z hakiem. Protegowana Corvo może zatem błyskawicznie przemieszczać się po poziomach lub chwytać martwe przedmioty oraz przeciwników. Jednakże, Emily nie jest wtedy niewidoczna dla przeciwników jak Corvo podczas Mignięć.
dishonored.bethesda.net
Podczas gdy obie umiejętności pozwalają szybko poruszać się po poziomach, promują one zupełnie odmienny styl gry. Mignięcie Corvo jest idealnym narzędziem do błyskawicznego przeskakiwania między przeciwnikami lub od osłony do osłony – kiedy już się rozpędzisz, oddech złapiesz jedynie podczas planowania kolejnego ataku. Far Reach Emily skupia się na ruchu – przyciąganie przeciwników, czy szybkie poruszanie się po poziomach utrzymujące impet ataku. To sprawia, że Emily przemieszcza się po mapach dużo płynniej.
Kontrola tłumu i zwodzenie przeciwników
Mimo że Corvo ma swoje sztuczki na zabawę przeciwnikami, kontrola tłumu to zdecydowanie domena Emily. Jak przystało na Cesarzową, trzy z pięciu mocy dotyczą kontroli tłumu (przynajmniej w pewnym stopniu).
Dwie z nich znane są już od jakiegoś czasu z gameplay'ów Dishonored 2. Pierwszym jest Domino, pozwalające połączyć do czterech przeciwników specjalną więzią. Dzięki temu to, co przydarzy się jednej z tych osób dosięgnie też resztę – i nie ważne czy będzie to mina ogłuszająca, dekapitacja w walce czy zrzucenie z gzymsu. Spontaniczne i jednoczesne pozbawienie głów kilku przeciwników jest jak najbardziej możliwe.
Kolejną znaną już umiejętnością Emily jest Mesmerize. Moc ta przyzywa krystalicznego ducha totemu z Pustki. Okazuje się, że wpatrywanie się w Pustkę jest niezwykle efektywnym rozpraszaczem nie tylko dla ludzi ale też dla psów-strażników. Mesmerize może wpływać na nawet 4 cele sprawiając, że jest świetnym sposobem pozostania niezauważonym, mimo, że będziemy na widoku.
dishonored.bethesda.net
Ostatnią mocą kontroli tłumu/ zwodzenia przeciwników, którą dysponuje Emily jest tworzenie Sobowtóra (Doppelganger). Jeśli walka z nadnaturalnym skrytobójcą nie była wystarczająco myląca dla strażników, wyobraź sobie walkę i pogoń za dwoma, lub nawet trzema, dzięki specjalnym ulepszeniom. Klon Emily może walczyć z przeciwnikami, być celem Domina, czy nawet natychmiastowo zamienić się miejscami z Emily kiedy tylko tego zapragnie.
Porównując moce kontroli tłumu Corvo z manipulacjami Emily, te którymi dysponuje Corvo są bardziej bezpośrednie. Pierwsza, Opętanie (Possession), pozwala dosłownie przejąć kontrolę nad którymkolwiek NPCem, a jeśli zostanie ulepszona to nawet nad kilkoma jednocześnie. Ta druga, Zagięcie czasu (Time Bend) pozwala pozbyć się całych grup w momencie, lub wciągnąć ich w pułapkę używając jednocześnie mocy Opętania.
Podsumowując, kontrola tłumu Emily to mieszanie w umysłach przeciwników i kierowania ich w określonym kierunku. Natomiast Corvo skupia się na eliminacji grup przeciwników lub ustawianiu ich w dogodnym miejscu.
Umiejętności skradania się
Pomimo tego, że większość mocy którymi dysponują Emily i Corvo mogą zostać użyte do skradania się, posiadaj oni również takie, które są bardziej odpowiednie do tego typu działań.
Pierwszą z nich jest Mroczna Wizja (Dark Vision), ulepszona umiejętność znana z “jedynki”, oraz dostępna dla obu bohaterów. Pozwala ona zarówno Cesarzowej jak i Lordowi Obrońcy patrzeć przez ściany, aby namierzyć wrogów i miejsca zainteresowania. Jeśli umiejętność zostanie ulepszona pozwoli również przewidzieć ruch przeciwników – jest to zatem bezcenne narzędzie do planowania skrytego uderzenia..
Wspomniane wcześniej Opętanie, poza ustawianiem przeciwników tam gdzie tego chcesz, może być użyte aby wczołgać się do wąskich miejsc jak szczur, lub użyć ciała strażnika aby przejść przez Ścianę Światła (Wall of Light) kiedy nie wiesz jak inaczej ją ominąć. A jeśli natkniesz się na silnie strzeżone miejsce bez łatwego dostępu, Opętanie może okazać się bardzo pomocne.
Moc Shadow Walk, którym dysponuje Emily, zamienia bohaterkę w demoniczną czarną mgłę. W tej formie jest trudna do wykrycia, może wejść do ciasnych przestrzeni a nawet brutalnie zamordować wrogów rozrywając ich na strzępy lub nabijając na dłonie.
Moce Emily skupiają się na byciu niedostrzegalną, a Corvo woli wykorzystywać otoczenie aby zyskać przewagę – jest to cecha ostatnich dwóch ostatnich mocy.
Kontrola otoczenia
Są to dwie unikatowe dla Corvo moce dla których Emily nie posiada żadnego ekwiwalentu.
Pierwszą z nich jest Niszczycielska Chmara (Devouring Swarm), pozwalającą Corvo przyzwać stado szczurów dokładnie tak jak w Dunwall w Dishonored 1. Szczury mogą podążać za Corvo, atakować jego wrogów czy nawet doszczętnie zjadać ciała zapobiegając wylęganiu się krwawych much.
Drugą jest Podmuch (Windblast) – kierunkowy i bezlitosny atak skompresowanego powietrza rzucający wrogów jak szmaciane lalki i zdolny do zrzucania ich z gzymsów czy zabijania przez uderzenie w ścianę.
Różnice w rozgrywce Dishonored 2 w pigułce
Moce Corvo i Emily mają swoje odzwierciedlenie w miejscu i roli na świecie.
Lord Obrońca był człowiekiem, który dorastał na ulicy, a drogę do otrzymanych honorów zawdzięcza ciężkiej ale i często mokrej robocie. Jako strażnik i skrytobójca, moce którymi obdarzył go Outsider są bezpośrednie i świetne do natychmiastowego wykonywania wcześniej ułożonych planów. Co więcej, Corvo jest tubylcem, urodzonym i wychowanym wśród ulic Karnac, co sprawia, że jego historia w Dishonored 2 może być postrzegana jako powrót do ogarniętego płomieniami domu. Wybierz go, jeśli chcesz doświadczyć intensywnej akcji zmieszanej z oczekiwaniem na właściwy moment do ataku.
Z drugiej strony Emily urodziła się, żeby rządzić. Dla osoby, która spędziła całe życie w deszczowym Dunwall, Karnac jest miejscem obcym. Jest młoda, a umiejętności dobrze odzwierciedlają to, że jest osobą niecierpliwą. Bawi się umysłami ludzi, manipuluje nimi aby robili to czego chce lub brutalnie atakuje swoich wrogów. Jej moce, a w szczególności Far Reach, są idealną umiejętnością dla tych, którzy nie lubią się zatrzymywać. Wybierz Emily dla płynnej i brutalnej rozgrywki pełnej manipulacji w ludzkich umysłach.
Mając mniej niż miesiąc do premiery Dishonored 2, podjęcie decyzji którego z bohaterów wybrać jest bardzo ważna. Jeśli dylemat został już rozwiązany, zabezpiecz się kupując grę w przedsprzedaży i eksperymenty z mocami już od pierwszego dnia. Dishonored 2 pojawi się na PCtach już 11 Listopada 2016 – który z bohaterów zabierze Cię na przygodę w Karnac?
Tekst powstał przy współpracy z G2A.com.
Przeczytaj również
Komentarze (27)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych