Wszystko co musisz wiedzieć o Child of Light
Już w środę do sprzedaży trafi arcyciekawe połączene gry platformowej z gatunkiem jRPG autorstwa Ubisoftu. Korzystając z silnika UbiArt napędzającego do tej pory obie części Raymana, francuskie studio postanowiło zabrać nas w przepiękną podróż do tajemniczej krainy.
Najważniejsze informacje
- Gra:
- Deweloper: Ubisoft
- Wydawca: Ubisoft
- Data premiery: 30.04.2014
- Platforma: PlayStation 3, PlayStation 4
Trofea
PS3
PS4
Wydania gry
Edycja Deluxe
| Deluxe Edition to nazwa edycji przedpremierowej, która aspiruje do miana wersji kolekcjonerskiej. W jej skład wchodzą:
Gra w wersjach na PS4 i PS3 (Cross-Buy) będzie miała premierę 30 kwietnia w cenie około 59 zł. |
Gra najprawdopodobniej będzie "grywalnym wierszem", a gatunek nakreślono jako jRPG i ma hulać na silniku Rayman Legends. Fabuła Child of Light skupia się na historii młodej córki austriackiego księcia, Aurory, która pewnego ranka budzi się w magicznym świecie Lemurii. Podczas poszukiwań drogi do domu bohaterka napotka mieszkańców tej krainy i zmierzy się z przeciwnościami losu, które ukształtują osobowość dziewczynki - to historia o dorastaniu. Całość utrzymana w formie rymowanej baśni w powalającej oprawie. Narracja i dialogi są tu rymowane, a gdy główna bohaterka i jej kompan Igniculus [mały świetlik, który, tak jak Aurora, jest nowy w świecie Lemurii] przyłączają do drużyny nieumiejącego rymować błazna, starają się pomagać mu kończyć zdania, by zachować porządek.
To nie historia księżniczki, która odnajduje swojego księcia w stylu fałszywych, staromodnych baśni. To historia bohaterki, którą jest akurat mała dziewczynka. O żadnych głupawych żartach czy półnagich dzieci nie będzie tu mowy - Child of Light ze wspomnianego gatunku wzięło założenia rozgrywki i to wszystko. Główna bohaterka staje przed wyborem - nie będzie to prowadzić do zupełnie odmiennych zakończeń - gra ma dość liniową fabułę - ale dając możliwość podjęcia decyzji nad uratowaniem postaci czy skorzystaniem z pomocy przeciwnika skutek naszych działań może być chwilowo odmienny.
Do najbardziej urzekających cech tego tytułu należy nie tylko przepiękna, plastyczna oprawa, ale również dobrze przemyślany system walki, który przypomina ten z Final Fantasy X, gdzie każda postać ma swoją określoną kolejkę, jednak za pomocą umiejętności lub czarów może wpłynąć na kolejność przeprowadzania ataków poprzez poszczególnych bohaterów lub przeciwników. Dodajmy do tego system wytwarzania przedmiotów, który ma ponad 600 możliwych kombinacji, ponad 200 umiejętności do odblokowania i bardzo rozległy świat, a otrzymamy pełnowartościowego erpega, w cenie minigierki dystrybuowanej cyfrowo.
Przez większość gry z głośników usłyszymy pojedyncze instrumenty jak fortepian czy gitara. Starcia z bossami zaś to inna para kaloszy i potrzebna okazała się cała orkiestra. Za całą oprawę muzyczną odpowiada Coeur de Pirate. Prócz swojego piękna i nietypowości, gra ma spokojnie wystarczyć na ponad dziesięć godzin intensywnego grania.
Gra działa w 1080p i 60 klatkach na PlayStation 4 oraz 720p i 30 klatkach na PlayStation 3.
Przeczytaj również
Komentarze (16)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych