Wszystko co musisz wiedzieć o Child of Light

Wszystko co musisz wiedzieć o Child of Light

Mateusz Greloch | 28.04.2014, 22:53

Już w środę do sprzedaży trafi arcyciekawe połączene gry platformowej z gatunkiem jRPG autorstwa Ubisoftu. Korzystając z silnika UbiArt napędzającego do tej pory obie części Raymana, francuskie studio postanowiło zabrać nas w przepiękną podróż do tajemniczej krainy.

Najważniejsze informacje

Dalsza część tekstu pod wideo
  • Gra:
  • Deweloper: Ubisoft
  • Wydawca: Ubisoft
  • Data premiery: 30.04.2014
  • Platforma: PlayStation 3, PlayStation 4

Trofea

PS3

http://www.pssite.com/upload/encyklopedia/37/13/48/371348381.png

PS4

http://www.pssite.com/upload/encyklopedia/37/13/48/371348381.png

Wydania gry

Edycja Deluxe

 

Deluxe Edition to nazwa edycji przedpremierowej, która aspiruje do miana wersji kolekcjonerskiej. W jej skład wchodzą:

  • gra Child of Light [PS3/PS4 Crossbuy]
  • plakat stworzony przez Yoshitake Amano
  • artbook, na który składają się 24 strony grafik
  • brelok do kluczy w kształcie Igniculusa
  • bonusowe DLC – Golem Pack i Dark Aurora Custimization Pack

Gra w wersjach na PS4 i PS3 (Cross-Buy) będzie miała premierę 30 kwietnia w cenie około 59 zł.

 

Gra najprawdopodobniej będzie "grywalnym wierszem", a gatunek nakreślono jako jRPG i ma hulać na silniku Rayman Legends. Fabuła Child of Light skupia się na historii młodej córki austriackiego księcia, Aurory, która pewnego ranka budzi się w magicznym świecie Lemurii. Podczas poszukiwań drogi do domu bohaterka napotka mieszkańców tej krainy i zmierzy się z przeciwnościami losu, które ukształtują osobowość dziewczynki - to historia o dorastaniu. Całość utrzymana w formie rymowanej baśni w powalającej oprawie. Narracja i dialogi są tu rymowane, a gdy główna bohaterka i jej kompan Igniculus [mały świetlik, który, tak jak Aurora, jest nowy w świecie Lemurii] przyłączają do drużyny nieumiejącego rymować błazna, starają się pomagać mu kończyć zdania, by zachować porządek.

Child of Light #1

To nie historia księżniczki, która odnajduje swojego księcia w stylu fałszywych, staromodnych baśni. To historia bohaterki, którą jest akurat mała dziewczynka. O żadnych głupawych żartach czy półnagich dzieci nie będzie tu mowy - Child of Light ze wspomnianego gatunku wzięło założenia rozgrywki i to wszystko. Główna bohaterka staje przed wyborem - nie będzie to prowadzić do zupełnie odmiennych zakończeń - gra ma dość liniową fabułę - ale dając możliwość podjęcia decyzji nad uratowaniem postaci czy skorzystaniem z pomocy przeciwnika skutek naszych działań może być chwilowo odmienny.

Do najbardziej urzekających cech tego tytułu należy nie tylko przepiękna, plastyczna oprawa, ale również dobrze przemyślany system walki, który przypomina ten z Final Fantasy X, gdzie każda postać ma swoją określoną kolejkę, jednak za pomocą umiejętności lub czarów może wpłynąć na kolejność przeprowadzania ataków poprzez poszczególnych bohaterów lub przeciwników. Dodajmy do tego system wytwarzania przedmiotów, który ma ponad 600 możliwych kombinacji, ponad 200 umiejętności do odblokowania i bardzo rozległy świat, a otrzymamy pełnowartościowego erpega, w cenie minigierki dystrybuowanej cyfrowo.

Child of Light #6

Przez większość gry z głośników usłyszymy pojedyncze instrumenty jak fortepian czy gitara. Starcia z bossami zaś to inna para kaloszy i potrzebna okazała się cała orkiestra. Za całą oprawę muzyczną odpowiada Coeur de Pirate. Prócz swojego piękna i nietypowości, gra ma spokojnie wystarczyć na ponad dziesięć godzin intensywnego grania.

Gra działa w 1080p i 60 klatkach na PlayStation 4 oraz 720p i 30 klatkach na PlayStation 3.

Mateusz Greloch Strona autora
cropper