20 najważniejszych premier 2016 roku
2016 rok pod względem premier growych będzie rokiem przynajmniej bardzo dobrym, jeśli nie wręcz fantastycznym. Gdy patrzymy ile i jakie tytuły pojawią się na PlayStation 4, zastanawiamy się kiedy znajdziemy czas na granie i czy nasz portfel wytrzyma taki atak finansowy. Jeśli ktoś nie wie na które tytuły warto zwrócić uwagę w tym roku, wybraliśmy dla was 20 najważniejszych premier 2016 roku.
Deweloper: From Software | Wydawca: Bandai Namco | Data premiery: 12.04.2016
Po raz trzeci powracamy do świata Dark Souls i w założeniu ma to być zwieńczenie trylogii. Zwiastuny sugerują, że gracze w końcu doświadczą na własnej skórze ery ciemności, o której wiele mówiono w poprzednich częściach.
Od strony technicznej największą zmianą jest przeniesienie rozgrywki na silnik , co sugeruje zwiększenie dynamiki całej walki. Potwierdzone informacje wskazują, że możemy spodziewać się znanego z pasku energii magicznej, a także nowości, jaką będą postawy bojowe.
Deweloper: Eidos Montreal | Wydawca: Square Enix | Data premiery: 23.08.2016
Po prawie pięciu latach od premiery , twórcy z Eidos Montreal stworzyli kontynuację przygód Adama Jensena w mrocznym cyberpunkowym świecie. Dwa lata po wydarzeniach z Buntu Ludzkości niezmodyfikowani ludzie zwrócili się całkowicie przeciw osobom posiadającym implanty cybernetyczne, doprowadzając do pogromów.
Jensen powraca jako członek międzynarodowej koalicji walczącej z terroryzmem i wyrusza do Pragi walczyć z domagającymi się równego traktowania zmodyfikowanymi cybernetycznie terrorystami.
Deweloper: Arkane Studios | Wydawca: Bethesda | Data premiery: 2016
Jedna z najlepszych skradanek ubiegłej generacji powraca. Tym razem nasze pierwszoosobowe przenikanie między cieniami odbędzie się w butach Corvo z pierwszej części lub dorosłej cesarzowej Emily – wyboru mamy dokonać już po rozegraniu prologu. Wszystko to osadzone w piętnaście lat po końcu wielkiej zarazy.
Corvo i Emily różnią się nieco stylem gry. Zamiast teleportacji na niewielkie odległości, bohaterka korzysta z Far Reach – możliwości wypuszczenia długiej „macki”, która przyciąga przeciwników i obiekty, pozwala dostać się w trudno dostępne miejsca itp. Reszta nieujawnionych umiejętności będzie do zdobycia podczas gry. Podobnie jak w oryginale, znów będzie możliwość przejścia fabuły bez zabijania kogokolwiek (tylko żeby tym razem trofeum wskakiwało…).
Deweloper: Square Enix | Wydawca: Square Enix | Data premiery: 2016
Po 10 latach od pierwszej zapowiedzi (jeszcze jako Versus XIII) w sprzedaży wreszcie pojawi się kolejna odsłona serii Final Fantasy w której nie będziemy kontynuować wątków z trzynastej części. Przy kurczącym się rynku japońskich RPG-ów i znacznie nadwyrężonym zaufaniu fanów marki, piętnastka ma sporo do udowodnienia. Nowy reżyser dokonał sporych zmian w historii i obecnej obsadzie, więc presja jest tym bardziej większa.
Gra nadal pozostanie typowym, japońskim RPG-iem, ba, będzie wręcz do bólu fajnalowa, jednak zmieni się system walki, który ewoluował i poszedł w kierunku tego, czym charakteryzowała się chociażby seria Kingdom Hearts. Mimo zbliżającej się premiery, niezbyt dużo wiemy o niektórych elementach systemu (głównie magii), więc pozostaje nam zaufać ekipie zdając się na rozsądek przy ciążącej nad nimi presji.
Deweloper: Ubisoft | Wydawca: Ubisoft | Data premiery: 2016
Zmęczeni klimatem fantasy i monotematycznością slasherów? W walczyć będą i rycerze, i wikingowie, i samuraje. Średniowieczne walki w zwarciu obserwowane z perspektywy trzeciej osoby mają być wyjątkowym doznaniem multiplayerowym, ale znajdzie się też kampania dla pojedynczego gracza.
Twórcy promują swoją grę hasłem „Art of Battle”. Jest to system mający pozwolić graczom poczuć siłę każdego uderzenia, sprawić, że każdy wykonany ruch będzie miał tu znaczenie. Atak od góry, cięcie od lewej lub prawej strony, dobór siły zamachu – wszystko ma się liczyć. W kwestii trybów dostaniemy to, co znamy z sieciowych shooterów, a sam deweloper mówi o swojej grze „strzelanka z mieczami”.
Deweloper: Polyphony Digital | Wydawca: Sony Computer Entertainment | Data premiery: Q4 2016
Pierwsze Gran Turismo na konsolę PlayStation 4. Od strony rozgrywki fani mogą spodziewać się kampanii oraz trybów „Sports” i „Arcade”. Twórcy sugerują, że Gran Turismo Sport nie będzie tym samym, co znane wcześniej części GT z podtytułem „Prologue”, jasno dając do zrozumienia, iż czeka nas więcej elementów rozgrywki.
Jak zwykle obiecywany jest jeszcze większy nacisk na realizm produkcji. Absolutną nowością ma być wsparcie dla PlayStation VR, co twórca Kazunori Yamauchi określił jako „w pełni naturalne, a zarazem bardzo dobre dla gry”.
Deweloper: Sony Japan Studios | Wydawca: Sony Computer Entertainment | Data premiery: 2016
Perełka z Vity, , doczekała się podkręconej wersji na PS4, a jeszcze w tym roku dostaniemy pełnoprawny sequel. Kontynuacja omija handhelda, stąd możemy liczyć na znacznie bardziej rozbudowaną zawartość gry, co otwartemu światowi i możliwości manipulowania grawitacją na pewno wyjdzie na dobre (mowa tu m. in. o 2,5 razy większym świecie gry).
Protagonistka Kat będzie korzystała z trzech stylów walki – normalnego, Lunara (większa grawitacja, wolniejsze i silniejsze ciosy) oraz Jupitera (lekkie, szybkie ataki). Akcja rozegra się w dryfującym w powietrzu mieście, szarganym katastrofalnymi wydarzeniami, którego klimat przypominać ma państwa Ameryki Południowej.
Deweloper: IO Interactive | Wydawca: Square Enix | Data premiery: 11.03.2016
Agent 47 powraca, chociaż nie w takiej formie, jakiej się spodziewaliśmy. Naszym zadanie wciąż jest eliminowanie niewygodnych osób, skradając się, przebierając i pozorując nieszczęśliwe wypadki, jednak tym razem w „odcinkowej” formie – co miesiąc dostawać będziemy nową otwartą planszę, na której czeka wiele zleceń dla naszego bohatera.
Grze daleko będzie do liniowego Rozgrzeszenia, oddając duże mapy w rozmaitych krajach. Na start w marcu będzie to Paryż, kwiecień przyniesie włoską Sapienzę, a maj - Marrakesz. Łącznie zapowiedziano sześć miast. Będziemy mieli możliwość kupna pojedynczych „odcinków” lub od razu całości, jednak wtedy będzie trzeba poczekać parę miesięcy na pełną zawartość.
Deweloper: Guerrilla Games | Wydawca: Sony Computer Entertainment | Data premiery: 2016
Tytuł na wyłączność PlayStation 4 z gatunku RPG akcji zaoferuje nam wcielenie się w postać Aloy - tropicielki i łuczniczki, której przyszło urodzić się w postapokaliptycznym, zdominowanym przez maszyny świecie. Tysiąc lat w przyszłość, gra zaoferuje nam przypominający prehistoryczną erę świat, gdzie nawet maszyny przypominają dinozaury.
Aby przeżyć, Alloy musi polować na maszyny w celu zdobycia różnych, niemożliwych do wyprodukowania mechanicznych komponentów. Odpowiedzialne za grę Guerrilla Games sugeruje, że zawarte w grze elementy RPG będą czymś „pomiędzy serią Assassin’s Creed a The Elder Scrolls V: Skyrim”.
Deweloper: Hangar 13 | Wydawca: 2K Games | Data premiery: 2016
przeniesie nas do Nowego Orleanu z lat 60., chcąc zademonstrować mniej zbadane przez popkulturę obszary działalności przestępczości zorganizowanej. Wcielając się w Lincolna Claya, weterana wojny w Wietnamie, będziemy musieli zbudować od zera nasze mafijne imperium.
Jak donoszą dotychczasowe wieści, twórcy chcą postawić na filmowość całej produkcji, oferując trzecioosobową grę akcji osadzoną w otwartym świecie. Według zapowiedzi, gracz dostanie różne metody na rozwiązywanie poszczególnych zadań i sytuacji konfliktowych.
Deweloper: DICE | Wydawca: Electronic Arts | Data premiery: 24.05.2016
Pierwszoosobowy parkour w ciele gibkiej Faith powraca. Nie jest to jednak kontynuacja, a próba opowiedzenia historii bohaterki na nowo. Dowiemy się, jak beztroska dziewczyna stała się twardą heroiną, która gotowa jest obalić totalitarną władzę futurystycznego miasta Glass.
Powróci odświeżony system akrobatycznego biegania od punktu A do punktu B, ale tym razem do dyspozycji będziemy mieli otwarty świat. Co więcej, po zaznaczeniu miejsca na mapie, odpowiednie krawędzie i inne elementy otoczenia zaświecą się na czerwono, przedstawiając optymalną trasę. Nie skorzystamy też z broni palnej, polegając w razie zagrożenia na obezwładnieniu wroga lub ucieczce.
Deweloper: Platinum Games | Wydawca: Square Enix | Data premiery: 2016
Jedna z najbardziej zaskakujących zapowiedzi zeszłego roku. z biegiem lat obrósł legendą pośród fanów japońskich RPG-ów, chwytając za serce poważną i bardzo dobrą historią. Mankamentem gry była jednak warstwa techniczna. I to się ma zmienić pod sterami Platinum Games, które dostało do rąk własnych ten projekt. Oczywiście przy współudziale Yoko Taro i Keiichiego Okabe.
Mimo pozostania w gatunku RPG, gra otrzyma znacznie bardziej dopracowany system walki przywodzący na myśl wiele innych gier Platinum. Fabularnie gra kontynuować będzie zakończenie D z poprzedniczki, ale całość zostanie tak napisana, by ułatwić wejście w produkcję nowym. Tym razem poznamy historię androida - YoRHa No. 2 Model B - stworzonego przez ludzi by walczyć z najeźdźcą.
Deweloper: Team Ninja | Wydawca: Koei Tecmo | Data premiery: 2016
to kolejna gra zapowiedziana jeszcze na PS3 (w 2004 roku!), która po døugim czasie pojawi się na PS4. Większość gdy opisuje grę podaje skrzyżowanie Onimushy, Wiedźmina i serii Souls od From Software. I ciężko jest uciec od takich porównań, bo faktycznie produkcja Teram Ninja ma wiele z nimi wspólnego. Najwięcej oczywiście z Soulsami.
O ile o rozgrywce możemy wywnioskować tyle, że będziemy de facto opierali się n metodzie prób i błędów, tak historia pozostaje tajemnicą. Osadzono ją w feudalnej Japonii, w ręce oddano nam białowłosego samuraja, który walczyć ma z demonami.
Deweloper: Hello Games | Wydawca: Sony Computer Entertainment | Data premiery: czerwiec 2016
O produkcji Hello Games napisano już tyle, że o grze praktycznie zdaje się wiedzieć każdy. Niesamowicie ambitna produkcja małego zespołu oddać ma nam w ręce cały wszechświat z gigantyczną wręcz liczbą planet gotowych do odkrycia. Celem gry będzie dotarcie do środka wszechświata, ale co będziemy robić po drodze - zależy wyłącznie od nas.
Każdy dokonane przez gracza odkrycie będzie nazywane jego ksywką tak, by ludzie wiedzieli kto jest odkrywcą. Będzie oczywiście opcja trafienia na siebie wzajemnie, ale mając na uwadze rozmiary świata - o to może być bardzo trudno, co przełożyć może się także na ewentualne pojedynki. Niemniej - jedna z najambitniejszych gier jakie kiedykolwiek tworzono.
Deweloper: Blizzard | Wydawca: Activision-Blizzard | Data premiery: Q2 2016
Drużynowy FPS ze studia Blizzard urzeka różnorodnością dostępnych postaci (jak choćby goryl-naukowiec, który pełni tu rolę tanka) z dziwacznymi broniami, którzy podzieleni są dodatkowo na odmienne klasy. Jeden bohater może być znacznie silniejszy od drugiego w bezpośredniej walce, lecz nie ma to znaczenia, gdyż tutaj liczy się zgranie i uzupełnianie nawzajem całej drużyny.
Ta sieciowa produkcja pozwoli wziąć udział w starciach 6v6, a do wyboru jest ponad dwadzieścia postaci i kilka plansz. Tryby są na razie dwa – kontrola punktu na planszy oraz eskorta ładunku. PeCetowa beta zaowocowała wieloma przychylnymi opiniami, pozostaje więc czekać na pełną wersję. Beta blizzardowej gry na konsolach? Mało prawdopodobne.
Deweloper: Crystal Dynamics | Wydawca: Square Enix | Data premiery: Q4 2016
Znowu wcielimy się w młodą Larę Croft, której przeżycia po skrupulatnie zatuszowanych wydarzeniach w Yamatai zostały uznane za oznaki choroby psychicznej. Pani archeolog postanawia udowodnić swoją poczytalność poprzez próbę odkrycia syberyjskiego miasta Kitież, mającego skrywać tajemnicę nieśmiertelność.
Po piętach cały czas depcze jej zajmująca się zjawiskami nadprzyrodzonymi organizacja Trinity. Lara ponownie zmierzy się z najemnikami, zagadkami w grobowcach oraz zwierzętami, aby ostatecznie odkryć tajemnicę Kitieża i zostać osobą, którą gracze dobrze znają z poprzednich odsłon.
Deweloper: Capcom | Wydawca: Capcom | Data premiery: 16.02.2016
Czwarta odsłona serii Street Fighter tchnęła ponownego ducha rywalizacji w skostniały rynek bijatyk, który wydawał się umierać. Piątka to owoc pieniędzy Sony i Capcomu, a co za tym idzie - tytuł na konsolową wyłączność PS4. Odchudzony roster wprowadza nowych zawodników, przebudowując starych i wskrzeszając pozostałych.
Gra będzie ciągle rozwijana. Postaci będą pojawiać się w formie DLC, ale wszystko będziemy mogli odblokować za walutę wewnątrz gry. Capcom i Sony zapowiadają konkretne wsparcie dla sceny bijatyk, co widać po opcji wspólnej rozgrywki z posiadaczami wersji PC.
Deweloper: Sony Japan Studios | Wydawca: Sony Computer Entertainment | Data premiery: 2016
Ostatni na liście tytuł oryginalnie zapowiedziany na PS3, który ląduje ostatecznie na PS4. pokazuje, że Sony nie boi się ryzyka i zamiast skasować projekt, który miał niesamowite problemy - podjęto się ratowania całości. Efekty ocenimy jeszcze w tym roku, ale fani Fumito Uedy mogą zacierać ręce.
Niezwykła przyjaźń małego chłopca w gryfem będzie się rozwijać naturalnie wraz z postępami w grze. Początkowo młode stworzenie nie będzie nas słuchać i zrobi to, co uzna za fajne. Ale wraz z wędrówką po opuszczonym zamczysku więź będzie się zacieśniać między nimi prowadząc do... nie właśnie - tego nie wiemy. Ale mamy nadzieję, że nikt nie umrze.
Deweloper: Ubisoft Massive | Wydawca: Ubisoft | Data premiery: 8.03.2016
Produkcja rzuca wyzwanie w kategorii strzelanek MMORPG na konsolę PlayStation 4, chociaż tutaj mamy do czynienia z trzecioosobową perspektywą. Fabuła oparta jest o sytuację, w której kataklizmy naturalne doprowadziły do upadku rządów. W wypadku mówimy tutaj o przenoszonym za pośrednictwem banknotów wirusie grypy. Po globalnej pandemii nastał chaos, a ludzie podzielili się na specjalne grupy poszukujące zasobów.
Twórcy obiecują, że gra będzie posiadała dużo zawartości jednoosobowej wraz z całą linią fabularną, która – jeśli gracz będzie chciał – może przeciąć się z Mrocznymi Strefami, czyli specjalnymi miejscami PvP. Jeśli PvP nas nie interesuje, to zawsze możemy współpracować z innymi graczami przy wykonywaniu poszczególnych misji.
Deweloper: Naughty Dog | Wydawca: Sony Computer Entertainment | Data premiery: 27.04.2016
Nathan Drake powraca w wielkim stylu, zamykając serię Uncharted. Fabularnie poszukiwacz przygód przeszedł na emeryturę, do czasu gdy u jego drzwi pojawia się zaginiony brat Sam. Ten zabiera Nate’a na ostatnią wyprawę w poszukiwaniu zaginionej kolonii piratów z końca XVII wieku - Libertalii.
W kwestii rozgrywki dostać mamy to, co dobrze znamy – połączenie trzecioosobowej strzelanki ze wspinaczką po rozmaitych, zapierających dech w piersi miejscówkach. Tym razem jednak plansze będą bardziej otwarte, oddając nam kilka sposobów na wykonanie celu. Pokierujemy również jeepem, ale nie będzie to nic na zasadzie „masz auto, jedź, gdzie chcesz”, to wciąż liniowa przygoda. Powraca też tryb wieloosobowy, który połączy multi z poprzedniczek, dodając magiczne artefakty i pomocników kupowanych w trakcie potyczek.
Przeczytaj również
Komentarze (74)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych