Wszystko o Detroit: Become Human. Fabuła, bohaterowie, rozgrywka
Detroit: Become Human to kolejna produkcja francuskiego studia Quantic Dream, które ma na koncie tytuły takie jak Heavy Rain czy Beyond: Dwie Dusze. Tym razem rozgrywka zaprowadzi nas do futurystycznego świata, którego nieodłączną częścią są androidy.
Detroit: Become Human - data premiery
Detroit: Become Human zadebiutuje już 25 maja. Zagramy jedynie na konsoli PlayStation 4. Otrzymamy pełną polską wersję językową, a polskim dystrybutorem jest studio Sony Interactive Entertainment Polska.
Pomysł na Detroit: Become Human
Skąd wziął się pomysł na stworzenie Detroit: Become Human? Ma on swoje korzenie w materiale zaprezentowanym w 2012 roku. Jest to krótka animacja, która przedstawia androida o imieniu Kara – tak samo jak jedna z głównych postaci w Detroit, ale o niej niżej. Materiał porusza odwieczne pytanie na temat człowieczeństwa androidów. Widzimy proces produkcji Kary, która zyskała świadomość i błaga o życie. Nie da się ukryć, że widok ten jest poruszający i skłania do przemyśleń.
Fabuła Detroit: Become Human
Akcja gry toczy się na terenie USA, dokładnie w tytułowym mieście Detroit roku 2038. Technologia została tam rozwinięta na tyle, by możliwym było tworzenie łudząco podobnych do ludzi androidów. Owe androidy są produkowane w różnych celach – jedne służą jako pomoc domowa, inne wspierają ludzi podczas wykonywania różnych zawodów. Z czasem zyskują jednak ludzkie uczucia i pragną wolności. Fabuła skupi się na losach trójki odmiennych androidów. Każdy z nich będzie reprezentował inną grupę społeczną. Ich historie będą się przeplatać, a podejmowane decyzje mają mieć wpływ na kolejne sceny oraz bieg historii ludzkości i androidów.
Detroit: Become Human - główni bohaterowie
Connor – prototyp androida przeznaczony do pomagania policji. Wyposażony jest w liczne moduły nieocenione przy tej pracy. Jednym z takich modułów jest na przykład narzędzie do symulacji przeszłych wydarzeń czy analizowanie szans na powodzenie danego ruchu. Będzie pomagał w badaniu miejsc zbrodni oraz ściganiu „defektów”, czyli androidów, które uszkodziły swoje oprogramowanie, uciekły od właścicieli lub popełniły jakąś zbrodnię. Mimo że Connor to postać bardzo inteligentna oraz rzeczowa, to nawet jego mogą dopaść rozterki. Bohater będzie musiał zdecydować, czy pokieruje nim poczucie braterstwa wobec poszukiwanych przez niego androidów czy jednak ważniejsze okażą się zebrane dane, chłodna analiza i ostateczne uznanie ich winy.
Markus – android, który początkowo służył sławnemu malarzowi, u boku którego poznawał nie tylko malarstwo, ale też literaturę czy muzykę. Z dnia na dzień owe nauki i bliski kontakt pomiędzy nim a jego właścicielem sprawiły, że obudziło się w nim człowieczeństwo. Zdołał wyrwać się spod niewoli. Markus nie tylko dołącza do ruchu oporu, ale i przejmuje nad nim dowodzenie. To właśnie przy jego pomocy androidy mają szansę podjąć się rewolucji. Stoi przed nim ważny wybór – realizować bunt w sposób pokojowy czy zbrojny?
Kara – android przeznaczony do opieki nad dziećmi. Jej właścicielem jest były taksówkarz, który obecnie ma problemy ze znalezieniem pracy. Nie wpływa to pozytywnie na sytuację w domu, w którym króluje alkohol oraz przemoc. Kara samodzielnie uszkadza swoje oprogramowanie, więc uznana zostaje za defekt. Ucieka wraz z małą dziewczynką – córką swojego właściciela – by ją chronić. Owa dziewczynka staje się dla Kary niemal jak jej własna córka. Będzie musiała odpowiednio się nią zająć oraz pokazać jej świat, w którym żyją, i rządzące nim zasady.
Rozgrywka w Detroit: Become Human
Mechanika rozgrywki w Detroit: Become Human będzie podobna do tego, co znamy z poprzednich tytułów Quantic Dream. Będziemy wchodzić w interakcje z otoczeniem oraz podejmować istotne decyzje. W tej produkcji również nie uświadczymy otwartego świata. Gra jest podzielona na konkretne segmenty, a każda scena jest odgórnie wyreżyserowana i prowadzi do kolejnej, zgodnej z naszymi decyzjami. Można więc określić ten tytuł jako interaktywny film.
Eksploracja odegra znaczącą rolę. Jeśli nie uda nam się znaleźć konkretnego przedmiotu, przykładowo broni, to nie będziemy jej mieć przy sobie, a tym samym nie będziemy w stanie się obronić lub uratować komuś życia. Kolejną kluczową kwestią będą dialogi. Należy prowadzić je z namysłem, by nie zniechęcić do siebie rozmówców i poprowadzić rozmowę w pożądanym dla nas kierunku. Nasze błędy mogą poskutkować przedwczesną śmiercią sterowanej postaci lub innym tragicznym wydarzeniem.
Zwiastuny Detroit: Become Human
Detroit: Become Human - Paris Games Week 2015
Detroit: Become Human – E3 2016 PL
Detroit: Become Human – E3 2017
Detroit: Become Human – zwiastun 2018
Przeczytaj również
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych