Soulcalibur VI (PS4, Xbox One, PC). Premiera, cena, edycja kolekcjonerska, opinie
Szósta odsłona serii Soulcalibur jest jednocześnie pierwszą przygotowywaną na obecną generację konsol. Zanim nadejdzie premiera i zanim przekonacie się, czy legenda o przeklętym mieczu jest wciąż żywa, przeczytajcie zbiór najważniejszych informacji o produkcji Bandai Namco, który dla Was przygotowaliśmy.
Data premiery
Soulcalibur VI zadebiutuje na wszystkich rynkach oraz wszystkich platformach jednocześnie dnia 19 października 2018.
Cena i edycje specjalne
W wydaniu cyfrowym Soulcalibur VI oferowany będzie w dwóch wersjach:
Edycja standardowa - PSN (289,00 zł), Sklep Xbox (289,99 zł), Steam (249,90 zł)
- Gra
- Motyw PSN (tylko PS4, dostępny przy pre-orderze) *
- Góra bikini (przedmiot do kustomizacji, dostępny przy pre-orderze) *
- Jednoczęściowy strój kąpielowy (przedmiot do kustomizacji, dostępny przy pre-orderze) *
- Czapka i bluza kadeta (przedmiot do kustomizacji, dostępny przy pre-orderze) *
Edycja Deluxe - PSN (419,00 zł), Sklep Xbox (413,99 zł), Steam (374,99 zł)
- Gra
- Motyw PSN (tylko PS4, dostępny przy pre-orderze) *
- Góra bikini (przedmiot do kustomizacji, dostępny przy pre-orderze) *
- Jednoczęściowy strój kąpielowy (przedmiot do kustomizacji, dostępny przy pre-orderze) *
- Czapka i bluza kadeta (przedmiot do kustomizacji, dostępny przy pre-orderze) *
- Przepustka sezonowa (3 dodatkowe postaci, 2 zestawy pancerzy, 100 dodatkowych przedmiotów do kustomizacji postaci)
* W polskich sklepach cyfrowych nie ma precyzyjnych informacji dotyczących bonusów zamówienia przedsprzedażowego. Informacje o nich zostały zaczerpnięte z odpowiedników tych sklepów z innych krajów. Nie jest to więc informacja pewna dla naszego rynku.
Jeśli chodzi o wydanie fizyczne, to gra dostępna będzie w cenie ok. 250 zł (konsole) i ok. 220 zł (PC).
Edycja kolekcjonerska
Edycja kolekcjonerska dostępna będzie w kwocie ok. 630 zł i zawiera następujące elementy:
- Gra
- 35-centymetrowa figurka Sophitii
- Cyfrowa ścieżka dźwiękowa
- Przepustka sezonowa (3 dodatkowe postaci, 2 zestawy pancerzy, 100 dodatkowych przedmiotów do kustomizacji postaci)
- Kolekcjonerskie opakowanie
Lokalizacja
Soulcalibur VI nie otrzyma polskiej wersji językowej i na naszym rynku będzie dostępny jedynie w angielskiej.
Proces powstawania
Piąta część Soulcalibura wydana w 2012 roku w pewnym sensie zapędziła serię w kozi róg, idąc z fabułą wiele lat do przodu i pozbywając się wielu kultowych postaci, które pokochali fani. Spotkała się też z mieszanym odbiorem i sprzedała się gorzej niż SC IV. Dla Bandai Namco był to jasny sygnał dla dłuższej przerwy dla marki.
Powrót po latach musiał się wiązać nie tylko z fabularnym resetem, ale i pewnymi zmianami w marketingu. Twórcy ponownie wrócili do koncepcji obecności bardzo znanej postaci gościnnej. W SC IV byli to bohaterowie Gwiezdnych wojen, tym razem Bandai Namco udało się porozumieć z CD Projekt RED. Soulcalibur VI ujawniony został podczas The Game Awards 2017, trzy lata po rozpoczęciu prac nad grą (ponownie powierzono je wewnętrznemu zespołowi Bandai Namco, czyli Project Soul). SC VI opracowywany jest na silniku Unreal Engine 4.
Obecność Geralta z Rivii z gier o Wiedźminie była wielkim ogłoszeniem i bardzo mocnym argumentem przemawiającym za kupnem "szóstki". Podobnie jak w przeszłości w przypadku gościnnych występów, postać Wiedźmina pojawi się na okładce gry, w towarzystwie jednego z klasycznych bohaterów z serii - Mitsurugiego.
Fabuła
Historia wraca tym razem niemal do samych początków SC i na nowo opowiada zdarzenia ukazane w Soulcalibur, po tym, jak Ostrze Dusz trafia w ręce Siegfrieda i zmienia go w Nightmare'a. Fabuła ma pokazać nieznane dotąd fakty z tamtych wydarzeń oraz przedstawić nowych bohaterów wraz z powrotem wielu starych.
Rozgrywka
Choć w swych fundamentach Soulcalibur VI nie rusza z miejsca, oferując tą samą, znaną od lat mechanikę starć (walka na broń białą, swobodne poruszanie po arenie za pomocą tzw. 8-Way-Run, Guard Impact czyli skillowe parowanie ciosów itd.), to kryje w zanadrzu kilka ciekawych nowości. Jedną z najważniejszych będzie Reversal Edge - mechanika, dzięki której możemy automatycznie sparować cios przeciwnika i zainicjować kontratak. Nie jest to jednak patent bezkarny, bowiem w trakcie animacji kontrataku obaj gracze mają swobodę działania. Akcja spowalnia i następuje swoista zabawa w papier/nożyce/kamień, w trakcie której każdy z walczących musi zadać odpowiedni atak, będący jednak nadrzędnym wobec ataku oponenta.
Do gry powraca też Critical Edge (potężny super będący jednocześnie efektowną animacją) oraz Soul Charge, które jednak teraz funkcjonuje nieco inaczej. W trakcie aktywacji fala uderzeniowa odpycha przeciwnika, a nasza postać zyskuje dostęp do nowych technik oraz ciosów. A skoro mówimy o tych ostatnich, to warto zaznaczyć, że znane z serii postaci znowu odzyskają wiele swoich kultowych kombinacji, które na przestrzeni kolejnych części SC uległy zmianie bądź zostały usunięte.
"Szóstka" będzie też pełna zawartości. Oprócz zwykłego trybu story o nazwie Chronicle of Soul, w którym w dowolnej kolejności będziemy poznawali losy wybranych postaci, do gry wejdzie wypasiony tryb Libra of Soul, dodający erpegowej otoczki. Na wielkiej mapie będziemy odwiedzać różne miejsca, staczać pojedynki i zyskiwać nowy sprzęt. Oczywiście nie zabraknie specjalnych wyzwań oraz możliwości rekrutowania najemników SI do pomocy. Libra of Soul ma zresztą online'ową nadbudówkę, bowiem stworzonych przez siebie bohaterów będziemy mogli wgrać na serwer, by służyli jako najemnicy innym graczom bądź pojawiali się w ich grze jako ich przeciwnicy. W trybie tym zresztą tworzyć będziemy własnego bohatera, wybierając styl walki jednej z głównych postaci, jedną z 16 ras oraz całą masę elementów stroju. Kreacja własnego bohatera oraz kustomizacja już dostępnych będzie ponownie bardzo ważnym i rozbudowanym elementem gry. Project Soul twierdzi również, że przyłoży szczególną wagę do rozgrywek multiplayerowych, by uczynić je zbalansowanymi i nadającymi się do potencjalnych turniejów.
Postaci
Oto lista 22 potwierdzonych na premierę postaci do wyboru:
- Geralt
- Groh
- Mitsurugi
- Sophitia
- Nightmare
- Kilik
- Xianghua
- Ivy
- Zasalamel
- Siegfried
- Taki
- Yoshimitsu
- Maxi
- Talim
- Voldo
- Astaroth
- Seong Mi-Na
- Tira
- Cervantes
- Raphael
- Azwel
- Inferno
Wymagania sprzętowe
Minimalne:
- OS: Windows 7 64-Bit lub nowszy
- CPU: Intel Core i3-4160 @ 3.60GHz lub odpowiednik
- Pamięć: 6 GB RAM
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1050 lub odpowiednik
- DirectX: wersja 11
- Miejsce na dysku: 20 GB
- Karta dźwiękowa: zgodna z DirectX
Zalecane:
- OS: Windows 7 64-Bit lub nowszy
- CPU: Intel Core i5-4690 3.5 GHz lub odpowiednik
- Pamięć: 8 GB RAM
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1060 lub odpowiednik
- DirectX: wersja 11
- Miejsce na dysku: 20 GB
- Karta dźwiękowa: zgodna z DirectX
Opinie:
PPE, playtest Wojtka z dnia 2.09.2018
Najnowszy Soulcalibur to po prostu Soulcalibur. Grając, obijając kolejnych przeciwników, czerpiąc garściami z tego pokazu bez najmniejszego problemu sprawdziłem stare ruchy Siegfried, skorzystałem z pełnej mocy Kodachi od Taki, czy też zerknąłem na nowe twarze. Znany feeling postaci, wcześniej wypróbowane zabawki… Tutaj na pierwszy rzut oka naprawdę wiele się nie zmieniło – podczas rozgrywki odniosłem wrażenie, że deweloperzy zajęli się drobnym odświeżeniem systemu rozgrywki chcąc mieć pewność, że nikt nie zarzuci Japończykom wprowadzania na siłę rewolucji i dostosowania zmagań do konkurencji.
PPE, hands-on trybu Libra of Soul Rozba z dnia 29.09.2018
Libra of Soul prezentuje się bardzo fajnie. Zawsze lubiłem w Soulcaliburach tryby stawiające na lekko erpegową zabawę i wygląda na to, że mój ulubiony dotychczas Chronicles of the Sword z SC III będzie miał wreszcie godnego konkurenta.
Co jeszcze warto wiedzieć?
- Seria Soulcalibur ma bogatą tradycję sięgającą pierwszego PlayStation oraz roku 1995. Łącznie wydano 7 części głównej serii (wliczając to pierwszą kanoniczną części ale o innej nazwie - Soul Edge), oraz 4 spin-offy.
- Geralt z Rivii nie jest pierwszą gościnną postacią w serii. Do SC zaglądał m.in. Spawn z komiksów Todda McFarlane'a, Ezio Auditore z Assassin's Creed II, Kratos z God of War czy Vader wraz z Yodą z Gwiezdnych wojen
- Odstęp czasowy między premierą SCV a SCVI jest najdłuższy w historii serii - prawie 7 lat
- Bandai Namco przyznało, że przyszłość marki zależy od tego, jak dobrze sprzeda się część szósta.
Warto obejrzeć
Przeczytaj również
Komentarze (27)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych