Godfall (PS5, PC). Wszystko, co wiemy o grze
Zapowiedziany w grudniu Godfall jest nie tylko jednym z pierwszych zwiastunów nowej generacji konsol, ale według deklaracji twórców także pierwszą grą reprezentującą zupełnie nowy gatunek looter-slasherów. Developer Counterplay Games wraz z wydawcą Gearbox planuje skorzystać z przychylności wobec nowych IP, jaka cechuje graczy przy starcie nowych sprzętów, i wykreować markę popularnością dorównującą serii Borderlands.
Premiera
Godfall ma ukazać się w sprzedaży przed końcem tego roku na komputerach oraz PlayStation 5.
Za produkcję odpowiada kalifornijskie studio Counterplay Games, które złożone jest z weteranów branży pracujących wcześniej przy takich tytułach/seriach jak God of War, Ratchet & Clank, Gears 5, Diablo III, Destiny 2, czy Overwatch.
Na koncie Counterplay Games ma do tej pory jedną grę, wydaną na komputerach (Windows, macOS) karciankę F2P Duelyst. Niedawno poinformowano, że jej serwery mają zostać wyłączone z dniem 27 lutego.
Fabuła i główne założenia
Godfall to gra action-RPG, której akcja osadzona jest w uniwersum fantasy. Jak mówił Keith Lee, który pełni funkcję reżysera, twórcy przy jego kreacji inspirowali się różnymi powieściami z gatunku fantasy, np. cyklami “Archiwum Burzowego Światła” (The Stormlight Archive) autorstwa Brandona Sandersona, “Fundacja” Isaaca Asimova czy trylogią “Pierwsze prawo” (The First Law) Joe Abercombiego.
Fabuła skupia się na zakonie rycerzy, a konkretnie na trzech jego członkach-niedobitkach, których zadaniem jest powstrzymanie zagrażającej światu apokalipsy o niesprecyzowanym jak dotąd konkretnie charakterze. - Godfall to nowe IP z akcją osadzoną w fantastycznym świecie pełnym bohaterskich rycerzy, tajemnej magii i zakazanych królestw. Składa się on z [pomniejszych] krain ziemi, wody, powietrza, ognia i duchów - wyjaśniał w wywiadzie wspomniany Lee.
Na ten moment nie ujawniono więcej informacji o szeroko pojętej narracji.
Rozgrywka
Twórcy Godfall zdają się stawiać poprzeczkę wysoko, chcąc stworzyć na bazie współczesnych gier action-RPG zupełnie nowy gatunek - tzw. looter-slasher (nazwa nawiązująca do looter-shooterów, konwencji, którą spopularyzowała seria Borderlands ze stajni Gearbox).
Rozgrywkę produkcji Counterplay Games mają napędzać dwie rzeczy. Z jednej strony “płynny, dynamiczny i interaktywny” system walki, który premiuje agresywną, ofensywną postawę oraz wymaga od grających szlifowania umiejętności, oferując starcia zarówno z rzeszami nieprzyjaciół, jak i satysfakcjonujące pojedynki z bossami. Z drugiej równie istotną rolę odgrywać ma gromadzenie lootu. W Godfall nie zabraknie ogromnej liczby ekwipunku wszelkiej maści, za sprawą którego będziemy mogli według własnego uznania modyfikować zdolności podopiecznych i tworzyć np. unikalne tylko dla nas buildy postaci.
Wzorem dla developerów jest seria Monster Hunter Capcomu, gdzie rodzaj oręża znacząco wpływa na styl grania. W Godfall będziemy mogli mieć na wyposażeniu dwie bronie, pomiędzy którymi będzie się dało swobodnie przełączać w trakcie walki lub misji. Z wypowiedzi developerów wynika, że główni bohaterowie będą mogli posługiwać się tylko bronią białą, ale mimo tego nie zabraknie tu również ataków pozwalających razić nieprzyjaciół z większych odległości, choć ich użycie ma regulować cooldown, czyli krótki czas, który musi upłynąć, byśmy ponownie mogli skorzystać z tej samej umiejętności.
Oręż to nie wszystko. Kluczowe są poza tym zbroje zwane Valorplates, które wyposażone są w liczne sloty na ulepszenia. Je także można dobierać w ten sposób, by odpowiadały naszemu stylowi gry. Przykładowa 'dopałka' może zregenerować zdrowie nam i naszym towarzyszom, jeśli zaatakujemy słaby punkt przeciwnika, lub -- przy spełnieniu tego samego warunku -- ‘przywołać’ chmarę rakiet atakujący wszystkich nieprzyjaciół znajdujących się w pobliżu.
Podobnie jak w przypadku Borderlands multiplayer będzie ważnym elementem zabawy (rozgrywka wręcz projektowana jest od podstaw z myślą o kooperacji). Grać będą mogły razem trzy osoby jednocześnie, choć nic nie stanie też na przeszkodzie, by działać samemu lub w dwójkę. Gra umożliwi błyskawiczne dołączenie do trwających już sesji bez konieczności czekania w kolejkach.
Tłumacząc dlaczego Godfall jest konsolowym exem na PS5, Keith Lee stwierdził, że zadecydowały dwa czynniki. Pierwszy to dysk SSD, dzięki któremu każdy pojedynczy obiekt w grze stoi na niezwykle wysokim poziomie wykonania, a eksplorację rozległego świata pozbawiono odczuwalnych loadingów. Drugi to natomiast kontroler, DualShock 5, robiący użytek z adaptacyjnych triggerów i technologii haptycznej. Jego nowe funkcje mają w założeniach dodatkowo podnieść atrakcyjność gameplayu.
Więcej informacji nt. Godfall ma zostać ujawnionych w niedalekiej przyszłości (wspomina się o wiośnie). Po premierze gry możemy także oczekiwać wsparcia w formie DLC, choć zapytany o tę kwestię reżyser nie chciał na razie zdradzić więcej szczegółów.
Video
Uwaga: Drugi z zamieszczonych poniżej zwiastunów (trafił on do sieci wbrew woli developera/wydawcy) ma prezentować wczesny build gry. Od tego momentu, jak poinformowano, Godfall zdążyło "przebyć długą drogę".
Przeczytaj również
Komentarze (40)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych