Remothered: Broken Porcelain (PS4, Xbox One, PC, Switch) - premiera, informacje o grze
Remothered to przypadek przedsięwzięcia, które zdaje się uczyć, że cierpliwość i upór popłaca. By zrealizować swój pielęgnowany od 2009 roku pomysł, Chris Darril zaliczył bojowy szlak zdobywając doświadczenie w branży gier video i filmowej, a na końcu -- gdy uznał, że czas wziąć sprawy w swoje ręce -- założył własne studio. Pierwsza część serii, Remothered: Tormented Fathers, odniosła niespodziewany sukces. Premiera drugiej, Remothered: Broken Porcelain, odbędzie się już w październiku.
Premiera
Premiera Remothered: Broken Porcelain odbędzie się 20 października 2020 roku (pierwotnie planowano ją na sierpień). Tytuł ukaże się na PC oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch.
Polonizacja
Gra nie będzie dostępna w polskiej wersji językowej.
Fabuła
Remothered: Broken Porcelain to druga odsłona Remothered, serii, którą Chris Darril, reżyser i scenarzysta, zaplanował jako trylogię. Fabuła skupia się tym razem na 15-letniej Jennifer, sprawiającej problemy wychowawcze młodej buntowniczce, która po wyrzuceniu ze szkoły podejmuje pracę w Ashmann Inn jako pokojówka. Wraz ze swoją nową koleżanką, nieśmiałą skrzypaczką Linn, odkrywa ona, że zajazd skrywa wiele mrocznych tajemnic.
Wątek Jennifer nie jest jednak jedyny. Poszukiwania Celeste Felton, dziewczyny, która zaginęła przed laty w niewyjaśnionych okolicznościach, kontynuuje bowiem Rosemary Reed, główna bohaterka Remothered: Tormented Fathers.
Wspomniany Chris Darril tak opisywał swój nowy projekt w wywiadzie dla serwisu Push Square.
Zawsze uwielbiałem horrory, zarówno w grach i filmach, ale nigdy nie chciałem stworzyć czegoś bazującego na gatunkowych kliszach, takich jak przesadny gore lub jump scare’y, czy tropów nadużywanych na przestrzeni ostatnich lat (jak zombie). Remothered jest w tym sensie survival horrorem czystym i realistycznym, ponieważ -- przy zachowaniu proporcji -- pozwala uwierzyć w zagrożenia, jakie przeżywają bohaterowie; [tutejsi] przeciwnicy nie są bowiem abstrakcyjnym wytworem wyobraźni, ich zło to zło kryjące się w ludzkiej naturze. Poza tym [gra] sięga też głębiej. Jako thriller-horror Remothered: Broken Porcelain analizuje teorię Kanta dotyczącą pamięci “jako zdolności bycia w przeszłości” i konflikt między świadomością a pamięcią.
W innych wypowiedziach Darril napomknął też o jeszcze innych wątkach, jakie pojawią się w Broken Porcelain: odwiecznym konflikcie między nauką i religią oraz środka o nazwie Phenoxyl. Ten fikcyjny specyfik istniejący w uniwersum Remothered umożliwia pozbycie się traum i przykrych wspomnień (korzystać z niego miały np. osoby z zespołem stresu pourazowego), a inspiracją do jego stworzenia był casus Fenoksypropazyny, dającego wiele poważnych objawów niepożądanych leku sprzedawanego w latach 50. i 60.
Rozgrywka
Trzon rozgrywki w Remothered: Broken Porcelain nie uległ oczywiście zmianom w porównaniu z pierwszą częścią. Wciąż mamy tu do czynienia z survival horrorem, który był i jest określany jest jako duchowy spadkobierca serii Clock Tower.
Wzorem wielu wydawanych współcześnie horrorów (czy właśnie wspomnianego Clock Tower) w Remothered skupiamy się przede wszystkim na unikaniu zagrożenia. Stając oko w oko z przeciwnikiem drobna Jennifer jest na straconej pozycji. Zamiast tego musi ona unikać nieprzyjaciół robiąc użytek z elementów otoczenia, np. szaf, w których może się schować, i w miarę możliwości unikać ich wzroku, skradając się. Nie oznacza to jednak, że bohaterka jest całkowicie bezbronna. Może dla przykładu atakować prześladowców z zaskoczenia przy pomocy znajdowanych w Ashmann Inn ostrych narzędzi.
W Broken Porcelain twórcy dołożyli starań, by dopracować znany z oryginału styl rozgrywki - zauważalny brak szlifów stanowił bowiem najpoważniejszy zarzut pod jego adresem. Nowością w sequelu jest np. pełnoprawny cover system, dzięki któremu możemy łatwo i intuicyjnie chować się przed zagrożeniem. Developerzy zaimplementowali także crafting, który umożliwia konstruowanie rozmaitych mniej lub bardziej użytecznych przedmiotów, oraz specjalną umiejętność pozwalającą dostrzec sylwetki wrogów przez ściany i inne zasłaniające widok obiekty. Dzięki niej jesteśmy w stanie staranniej zaplanować kolejne ruchy, rzecz niezwykle istotna, zwłaszcza że na bohaterkę może polować teraz nawet siedmiu prześladowców jednocześnie.
Wspomniany wyżej Chris Darril wspomniał, że w grze czeka na nas więcej niespodzianek. Jedną z nich ma być ‘odrzucenie’ ciemności - tej, wydawać by się mogło, integralnej części horroru. Akcja Broken Porcelain rozgrywa się za dnia, a światło -- jak tłumaczy enigmatycznie reżyser -- ma przysłużyć się elementom, “które przepadłyby w mroku”. W tym przypadku wzorem dla Darrila jest “Lśnienie” Stanleya Kubricka. Poza tym zaznaczyć warto, że rozgrywka nie sprowadzi się jedynie do skradania i uciekania. W produkcji Stormind Games nie zabraknie ponadto łamigłówek.
Twórcy podkreślają przy okazji, że Remothered: Broken Porcelain nie wymaga znajomości pierwszej części, choć w kontynuacji pojawiają się znani z niej bohaterowie. Nie zabraknie też nawiązań i “kluczy”, które ułatwią rozwiązanie niektórych narracyjnych zagadek tego uniwersum, jednak nieznajomość wcześniejszych wydarzeń nie powinna być przeszkodą dla osób chcących zapoznać się z serią.
Wymagania sprzętowe - Remothered: Broken Porcelain
Minimalne:
- Wymaga 64-bitowego procesora i systemu operacyjnego
- System operacyjny: Windows 7/8.1/10
- Procesor: Intel Core i3-2120 (3.3 GHz)/AMD FX-4100 X4 (3.6 GHz)
- Pamięć: 8 GB RAM
- Karta graficzna: GeForce GTX 660/Radeon HD 7870, 2 GB
- DirectX: Wersja 11
- Miejsce na dysku: 30 GB dostępnej przestrzeni
Zalecane:
- Wymaga 64-bitowego procesora i systemu operacyjnego
- System operacyjny: Windows 7/8.1/10
- Procesor: Intel Core i7-4770 / AMD Ryzen 5 1600X
- Pamięć: 16 GB RAM
- Karta graficzna: NVIDIA GTX 1060 6GB / AMD RX 480 8GB
- DirectX: Wersja 11
- Miejsce na dysku: 30 GB dostępnej przestrzeni
Video - Remothered: Broken Porcelain
Przeczytaj również
Komentarze (10)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych