PS Plus z Call of Duty Modern Warfare 2 Campaign Remastered i Fall Guys. Która produkcja jest najlepsza?
Sierpniowy PS Plus mógł nieco zaskoczyć graczy, ponieważ zaoferowano jednego pewniaka oraz sporą niespodziankę. Dzięki usłudze japońskiej korporacji możemy zapoznać się z powracającą, klasyczną historią z serii Call of Duty lub wypróbować zupełną nowość, która zaskoczyła świat. Który tytuł jest jednak bardziej interesujący?
Sierpniowy PlayStation Plus to dla mnie jedna z najciekawszych ofert ostatnich miesięcy. W zasadzie to prawdziwa esencja usługi, ponieważ Sony oferuje „kotlet” w formie odgrzanego Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered, który jest szczególną produkcją. Spotkałem się z dziesiątkami komentarzy „zagrałbym, ale nie będę płacił za samą kampanię”, tymczasem obecnie możemy zapoznać się z tytułem w ramach abonamentu – to zdecydowanie najlepsza cena za powracający klasyk. Z drugiej strony możemy sięgnąć po grę, o której wielu graczy nawet nie wiedziało i spisało ją na straty, widząc nazwę w zestawieniu Sony. Okazuje się jednak, że Fall Guys: Ultimate Knockout to jedna z małych perełek, której moglibyśmy nie odkryć gdyby nie abonament Sony. I trzeba śmiało to stwierdzić, że właśnie taki typ tytułów powinniśmy odkrywać w Plusie – nie zawsze możemy liczyć na hity AAA, jednakże wielu graczy mogłoby szerokim łukiem ominąć produkcję Mediatonic, choć jak się okazuje: byłby to spory błąd.
Mamy więc odświeżoną grę AAA vs. mniejszą niezależną produkcję... Który tytuł jest faktycznie ciekawszy?
Call of Duty Modern Warfare 2 Campaign Remastered w PS Plus
Kolejne odsłony serii Call of Duty zarabiają miliony, ale Activision nie zapomina o starszych produkcjach. Firma kontynuuje przerzucanie odświeżonych odsłon Call of Duty: Modern Warfare na aktualną generację, jednak, niestety, w tym wypadku nie możemy liczyć na pełne wrażenia. Zadbano o dopracowaną oprawę, odświeżenie scen, dynamiczną prezentację strzelania, dopieszczenie wybuchów czy też cieni, choć jak sama nazwa wskazuje – jest to wyłącznie kampania.
Jeśli nie mieliście okazji zanurzyć się w tej produkcji kilka lat temu, to uprzedzam, że nie możecie liczyć na wiele zaskakujących wątków fabularnych i niezapomnianych wrażeń, bo choć w samej przygodzie nie brakuje efektownych scen, to powiedzmy sobie szczerze: nie znajdziemy tutaj dziesiątek moralnych decyzji wpływających na fabułę i nasze doświadczenie. To liniowy shooter z kilkoma pięknymi widokami, a końcowymi napisami zostaniecie uraczeni już po 5-6 godzinach. Wskazany czas gry sprawiał, że wielu graczy, mimo iż chciałoby się zapoznać z pozycją, narzekało na współczynnik ceny do długości rozgrywki. Od sierpnia jednak nie musicie sięgać głęboko do kieszeni, ponieważ gra jest dostępna w ramach abonamentu PlayStation Plus.
Bardzo możliwe, że to nie koniec odgrzewanego mięsa, gdyż zgodnie z plotkami Sony zagwarantowało sobie całą trylogię. Activision jeszcze nie potwierdziło przecieków, ale już sprawa Call of Duty Modern Warfare 2 pokazała, że Japończycy mogą zapowiedzieć grę przed samą premierą. Czy tak będzie i tym razem? Szczerze mówiąc, mam sporą nadzieję, że tak, bo w tej sytuacji na next-genie, i dzięki Wstecznej Kompatybilności, moglibyśmy zapoznać się z pakietem klasyków na jednej platformie.
Zazwyczaj w tym miejscu przedstawiam fragment recenzji, ale tak się składa, że to ja miałem okazję sprawdzać grę. Jak wypada tytuł? Przeczytajcie moje wrażenia:
O Call of Duty: Modern Warfare 2 Remastered usłyszeliśmy pierwszy raz już w marcu 2018 roku – wtedy to produkcja trafiła na Amazon, a po kilku dniach jeden z informatorów wspomniał, że Activision planuje zapewnić graczom wyłącznie odświeżoną kampanię. Następnie przez rok nie słyszeliśmy o grze, by w marcu 2019 roku została ona oceniona przez PEGI. Od tego czasu wiedzieliśmy, że tytuł powstał i wydawca czeka tylko na idealny moment, by przedstawić shooter i zaprosić graczy do zabawy. Do czasu pokazu minął kolejny rok, ale w końcu Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered trafiło na PlayStation Store i pierwsi gracze zapoznają się z wyczekiwaną od dawna produkcją. Czy jednak warto? Wszystko zależy od budżetu i oczekiwań.
Call of Duty Modern Warfare 2 Campaign Remastered w PS Plus
Fall Guys w PS Plus
Należę do grona graczy, którzy przed ujawnieniem PlayStation Plus na sierpień nigdy nie słyszeli o Fall Guys. Podejrzewam, że wielu znajdowało się w moim położeniu, bo choć znam wiele zróżnicowanych (w tym mniejszych) tytułów, to trzeba przyznać, że studio Mediatonic nie obnosiło się i zbyt głośno nie promowało swojej najnowszej propozycji. Deweloperzy po cichu rozwijali grę, marząc o powtórzeniu genialnego wyniku Rocket League. Jeszcze za wcześnie, by stawiać osąd, czy produkcja zyska podobną sławę, jednak pierwsze przedstawione wyniki (2 mln sprzedanych egzemplarzy na Steam i ponad 8 mln włączonych gier na PlayStation 4) pozwalają przypuszczać, że deweloperzy znajdują się na dobrej drodze, by pobić wszystkie rekordy.
Mediatonic już teraz może mówić o dużym sukcesie, ponieważ gra studia była na językach sporej części branży. Oczywiście, nie każdy preferuje kolorowe pojedynki nastawione na sieciową zabawę, jednak wielu graczy podejmuje się komentarza kolejnych fragmentów rozgrywki, wielkie studia prezentują swoje stroje w grze, a osoby odpowiedzialne za promocję Fall Guys potrafią sprytnie wykorzystać zainteresowanie tytułem.
Fall Guys to również jedna z tych gier, na których rosnącą popularność dobrze patrzy się z boku. Twórcy szybko oraz umiejętnie reagują na przedstawienie przez fanów projektu nowych strojów lub w zabawny i szczery sposób komentują wydarzenia. Produkcja Mediatonic stanowi idealny przykład strategii reklamowej, w której czasami warto zaryzykować i zaoferować swoją grę w ramach abonamentu, by następnie móc czerpać garściami z gigantycznej popularności pozycji. Nie każdy jest gotowy na zaoferowanie tytułu w takiej formie dystrybucji, ale jak widać w niektórych przypadkach ma to sens.
Deweloperzy już teraz zapowiedzieli, że zamierzają przez długi czas rozwijać Fall Guys, więc jeśli znajdujecie się w gronie graczy, którzy dobrze bawią się wykonując zróżnicowane zadania i walcząc o punkty – możecie mieć pewność, że przez długi czas nie będziecie się nudzić na serwerach gry Mediatonic.
I jak widać sierpniowy PS Plus pozwolił zapoznać się z dwoma bardzo zróżnicowanymi tytułami, które jednak mogą zainteresować szerokie grono odbiorców. Kampanię Call of Duty zawsze warto poznać lub odświeżyć sobie znane wydarzenia, a Fall Guys powinien zapewnić zainteresowanym wiele nieprzespanych nocy. Mamy więc różne gry, oferujące inne doświadczenia, ale pora wybrać – który tytuł z sierpniowego PS Plus zapewnił Wam większą frajdę? Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o ofercie i weźcie udział w ankiecie.
Przeczytaj również
Komentarze (14)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych