Hitman 3 (PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X, PC) - premiera, edycja kolekcjonerska, informacje o grze
Premiera Hitman 3, która ma odbyć się w styczniu przyszłego roku, będzie zwieńczeniem bardzo ważnego etapu dla tej cenionej serii. ‘Trójka’, mówią twórcy z duńskiego studia IO Interactive, to jej kulminacja - gra na tle poprzedników najbardziej rozbudowana, mroczna, a zarazem kontemplacyjna i intymna.
Premiera
Premiera Hitman 3 odbędzie się 20 stycznia 2021 roku. Gra ukaże się na PC (Epic Games Store), konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X oraz platformie Google Stadia.
Osoby, które zakupią grę na PS4 bądź Xbox One będą mogły uzyskać darmowy dostęp do jej lepszej wersji na konsoli nowej generacji - PS5 lub Xbox Series X.
Cena i edycje specjalne
Hitman 3 będzie dostępny w dwóch edycjach specjalnych - standardowej i Deluxe.
Edycja standardowa - 289,00 zł (PS Store), 289,99 zł (Microsoft Store), 249,00 zł (Epic Games Store)
Edycja Deluxe - 379,00 zł (PS Store), 379,99 zł (Microsoft Store), 379,00 zł (Epic Games Store)
Edycja Deluxe zawiera:
- Kontrakty trybu eskalacji z Edycji Luksusowej
- Garnitury i przedmioty z Edycji Luksusowej
- Cyfrowa ścieżka dźwiękowa
- Cyfrowa książka „World of HITMAN”
- Komentarz reżyserski (wprowadzenie do misji)
Dodatkowo osoby, które złożą przedpremierowe zamówienie na dowolną edycję/wersję, otrzymają w prezencie następujące prezenty:
- Trinity Pack (dziewięć bonusowych przedmiotów)
- Motyw (dotyczy PS4)
Polonizacja
Gra, jak wynika z dotychczas udostępnionych informacji (zamieszczonych na Epic Games Store), nie będzie dostępna w polskiej wersji językowej.
Fabuła
Hitman 3, wbrew temu, co sugeruje tytuł, to ósma odsłona serii Hitman. Jednocześnie jest ona zwieńczeniem trylogii World of Assassination obejmującej też dwie poprzednie odsłony cyklu.
W swoich wypowiedziach twórcy, jak pełniący funkcję reżysera Mattias Engström, podkreślają, że Hitman 3 będzie najmroczniejszą częścią serii, choć do opisu historii, jaka zostanie tym razem opowiedziana, używa też mniej oczywistych przymiotników, jak “kontemplacyjna” czy “intymna”. Gra powinna domknąć wszystkie rozpoczęte w poprzednich dwóch częściach wątki i “nadać sens rzeczom, które wydawały się bez znaczenia”.
Głównym bohaterem ‘trójki’ pozostaje Agent 47, płatny zabójca, któremu tym razem -- jak możemy dowiedzieć się z informacji udostępnionych przez developera -- przyjdzie zrealizować najtrudniejsze kontrakty w całej dotychczasowej ‘karierze’ hitmana. Wspierany przez Dianę Burnwood, swoją koordynatorkę z Agencji, oraz Lucasa Greya, przyjaciela z dzieciństwa i jedną z ważniejszych postaci trylogii, próbuje on wyeliminować wspólników organizacji Providence (Opatrzność). W tym celu przyjdzie mu odwiedzić najróżniejsze zakątki świata, w tym Dubaj czy Dartmoor (Anglia).
Rozgrywka
Założenia rozgrywki w Hitman 3 nie uległy oczywiście zmianie względem poprzednich części. Produkcja IO Interactive pozwala nam wejść w buty Agenta 47, profesjonalnego zabójcy, którego celem jest eliminowanie wskazanych osób.
Filarem cyklu jest swoboda. To od nas zależy, jak podejdziemy do wykonania zadania. Przygotowane przez twórców mapy, których w dniu premiery będzie sześć, mają oferować mnóstwo możliwości w tej dziedzinie - oddawać nam do dyspozycji narzędzia (mniej lub bardziej oczywiste), dzięki którym damy upust kreatywności w przygotowywaniu zabójstw. Hitman 3, zapewniają pracownicy duńskiego studia, jest pod tym względem kulminacją, próbą wykorzystania know-how gromadzonego od dwudziestu lat.
W rozmowie z brytyjskim PlayStation Official Magazine Mattias Engström zapewnił, że jego zespołowi nie brakowało pomysłów. Przeciwnie - IO miało ich aż nadto. - Wyzwaniem jest dobór pomysłów, które będą pasowały do ogólnej wizji, narracji i mechanik. Chcemy też, by gra dawała poczucie świeżości i żeby oferowała coś nowego pod względem tonacji i gameplayu. Wszystkie te części muszą funkcjonować w synergii, co wymaga sporej liczby prób i błędów zanim zakończymy prace nad levelem.
Engström w innym miejscu zwraca uwagę na wyjątkowo wysoki poziom replayability - każda lokacja dostępna w Hitman 3 to pełnoprawny sandbox nafaszerowany mnogością interaktywnych elementów mogących posłużyć do realizacji zlecenia. By lepiej zobrazować ogrom możliwości, reżyser wspomina, że w jednej tutejszej miejscówce możemy spędzić więcej czasu niż przy niektórych grach. Z myślą o graczach, których eksperymentowanie akurat nie pociąga, przygotowano natomiast Mission Stories, funkcję, po której włączeniu gra dostarczy nam podpowiedzi, jak skutecznie uporać się z wytyczną.
Istotną część gry stanowić będzie komponent “live” IO w tym kontekście wspomniało o trzech atrakcjach z nim związanych: ulotnych celach, eskalacji i kontraktach.
Ulotne cele (elusive target) to specjalnego rodzaju wyzwania. Nazwa dość dobrze oddaje istotę rzeczy - są to postacie (każda z nich ma swoją historyjkę i powód, dla którego jest, gdzie jest) pojawiające się w istniejących miejscówkach, które musimy wyeliminować w określonym czasie, nie korzystając ani z HUD-a, ani z instynktu. Jeśli będziemy zwlekać zbyt długo, cel przepadnie na dobre.
Eskalacje to także wyzwania, ale nieco innego typu. W nich chodzi już nie tylko o sprzątnięcie kogoś, ale zrobienie tego w określony sposób. Dla przykładu w fazie pierwszej musimy zabić nieszczęśnika szablą, zaś w drugiej dokonać zabójstwa będąc przebranym za kelnera, po czym skasować materiał video nagrany przez monitoring w ciągu dwóch minut. Dość rzec, że Eskalacje wymagają dużej wiedzy o mapach, wszystkich ich zakamarkach i tajemnicach.
Kontrakty to natomiast patent znany z Hitman: Rozgrzeszenie. Pozwala on nam tworzyć własne wyzwania (wskazywać cele, sposoby dokonania egzekucji), a następnie rywalizować z innymi graczami.
O ile liczba sześciu map dostępnych na premierę może się wydawać niektórym niewielka, IO poinformowało, że posiadacze dwóch poprzednich części Hitmana będą mogli zaimportować z nich lokacje oraz dokonania (odblokowaną zawartość, bronie, poziom Mastery). Nie będzie to jednak sztuczne rozdmuchanie zawartości. Stare miejscówki doczekają się różnych technicznych, zauważalnych usprawnień, np. dodane zostaną SSR (screenspace reflections). Według Engströma różnice bywają olbrzymie (wspomniał o tym w kontekście Paryża), co powinno zachęcać do przechodzenia znanych nam już leveli.
Oprócz tego Hitman 3 doczeka się także wsparcia po premierze, choć na razie przedstawiciele IO nie chcieli podać na ten temat żadnych szczegółów. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że seria Hitman jest znana z popremierowego wsparcia - powiedział tajemniczo Engström.
Tryb VR
Wersje na PS4 i PS5 posiadać będą tryb VR. IO podało do wiadomości, że będziemy w nim mogli przechodzić także starsze levele z Hitman (2016) i Hitman 2.
Wymagania sprzętowe
Minimalne:
- System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
- Procesor: Intel CPU Core i5-2500K 3.3GHz / AMD CPU Phenom II X4 940
- Pamięć: 8 GB
- Miejsce na dysku: 80
- DirectX: 12
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 660 / Radeon HD 7870
Zalecane:
- System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
- Procesor: Intel CPU Core i7 4790 4 GHz
- Pamięć: 16 GB
- Miejsce na dysku: 80
- DirectX: 12
- Karta graficzna: Nvidia GPU GeForce GTX 1070 / AMD GPU Radeon RX Vega 56 8GB
Video - Hitman 3
Przeczytaj również
Komentarze (15)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych