World of Tanks na PS5 i XSX|S. Wargaming opowiada o możliwościach i funkcjach
Wargaming właśnie zapowiedział next-genowe wydanie World of Tanks. Czego możemy dokładnie spodziewać się po nowej wersji niezwykle popularnej gry? TJ Wagner, dyrektor kreatywny gry, opowiedział naszej redakcji o pracy nad wrzuceniem czołgów na PlayStation 5 i Xboksy Series X|S.
Wojtek: Czego możemy oczekiwać po World of Tanks na nowej generacji?
TJ Wagner (dyrektor kreatywny): Od dziś World of Tanks jest już kompatybilne z PlayStation 5, Xbox Series X i S. Gra działa w natywnym 4K i 60 fps. A w przyszłym roku nowa generacja konsol otrzyma rozszerzone oświetlenie, lepszy antyaliasing i natywnego klienta gry stworzonego specjalnie dla niej.
W: Nie od dzisiaj wiadomo, że oba next-geny różnią się pod względem specyfikacji – czy Wy jako twórcy odczuwacie inną moc platform?
T: Obie konsole są bardzo mocne na swych własnych zasadach, ale na tyle zbliżone do siebie, że wymagają dużo specyficznego programowania funkcji. Także tworzenie gier nie jest jakoś szczególnie różne na nowym sprzęcie od tego co robiliśmy 7 lat temu, kiedy wydaliśmy World of Tanks po raz pierwszy na konsolach.
W: Zamierzacie wykorzysta możliwości kontrolera DualSense? Możesz powiedzie, jakie możliwości daje Wam jako twórcom pad od PS5?
T: Zastanawiamy się jak najlepiej wykorzystać haptyczne wibracje oraz adaptacyjne spusty, aby dać graczom jeszcze lepsze poczucie pełnej kontroli i immersji walcząc swoimi czołgami.
W: Jak wygląda sprawa z silnikiem 3D Tempest – w World of Tanks wykorzystacie propozycję Sony?
T: World of Tanks już teraz wykorzystuje 3D audio i systemy PlayStation tylko rozszerzą to doświadczenie.
W: Sony zapewnia rozbudowane funkcje nowego systemu – World of Tanks wykorzysta Karty/Aktywności lub zapewnicie porady dla nowych graczy?
T: Patrzymy jak najlepiej zintegrować te funkcje dla nowych i okazjonalnych graczy. Nasza społeczność i jej wygoda jest dla nas priorytetem.
W: Jak wygląda sprawa z cross-platformową i cross-generacyjną rozgrywką? Połączycie wszystkich graczy?
T: World of Tanks jest tytułem cross platformowym i cross generacyjnym także gracze mogą wspólnie walczyć przy użyciu różnych systemów PlayStation i Xbox. Nasza gra bazuje na serwerze także balans nie jest zachwiany. Gracze na next genach mają rozszerzone doświadczenie, ale nie mają żadnej przewagi w rozgrywce przeciwko graczom z obecnej generacji konsol.
W: W pierwszych grach na next-genach popularne są różne tryby – zamierzacie zapewni możliwość wyboru 120 fps lub ray tracing?
T: Obecnie wspieramy 60 fps’ów. W przyszłości będziemy eksperymentować z ray tracingiem, najpewniej w przyszłym roku.
W: Dużo słyszymy o wykorzystaniu dysków SSD na konsolach nowej generacji. Jak szybko możemy dotrze na plac bitwy w World of Tanks na next-genach?
T: Czasy ładowania są około dwa razy szybsze na next genach w porównaniu do ich starszych wersji.
W: Microsoft często wspomina o Xbox Velocity Architecture – czy technologia ma wpływ na World of Tanks?
T: Tak jest to część oprogramowania Xbox Series X/S na poziomie systemowym i automatycznie z niego korzystamy i wykorzystujemy zalety.
W: Czy jest coś czego już teraz nie dają Wam konsole nowej generacji i będzie to problem w przyszłości?
T: Nie widzę żadnych przeszkód na horyzoncie, aby nie móc rozwijać gier. Sprzęt i oprogramowanie do niego stały się bardziej dojrzałe, stabilne, znane i potężne. Z ich mocą dostarczamy najlepsze możliwe doświadczenie World of Tanks dla naszych graczy, ale oczywiście dalej będziemy rozbudowywać tytuł o nowe funkcje, lepszą grafikę i inne rzeczy, dokładnie tak jak robimy to od lutego 2014 kiedy to World of Tanks po raz pierwszy pojawiło się na konsolach.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do World of Tanks.
Przeczytaj również
Komentarze (10)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych