TOP 10 gier, które zapowiedziano na PS4/XOne i nadal na nie czekamy
Weszliśmy już w nową konsolową generację, a wiele głośnych tytułów, zapowiadanych od lat, nadal nie pojawiło się na rynku. Przypomnijmy sobie o jakie produkcje chodzi.
Pora na małe zestawienie gier, które były hucznie zapowiadane w ostatnich latach - z myślą o generacji last-genowej (PS4 i XOne), ale do tej pory nie pojawiły się - nawet w sytuacji, gdy na rynku funkcjonują już od wielu miesięcy platformy nowej generacji, czyli PS5 i XSX.
Deep Down
Deep Down to najdłużej powstający tytuł w tym zestawieniu. Wieści o tej produkcji towarzyszyły ujawnianiu PS4 w 2013 roku a na premierę czekamy do dnia dzisiejszego. Gra działająca na silniku Panta Rhei, nad którą pracuje Capcom, podobno nadal powstaje. W wywiadzie udzielonym w listopadzie 2019 roku Yoshinori Ono powiedział, że projekt nie został porzucony. Być może gra wróci z zaświatów już jako exclusive dla PS5.
Lords of the Fallen 2
CI Games ma ogromne problemy z tworzeniem Lords of the Fallen 2. Tak wielkie, że wydawca musiał zrezygnować ze współpracy ze studiem Deck13. Projekt przejęła w 2019 roku ekipa Defiant Studios. To jednak nie ratowało sytuacji. W 2020 roku doszło do kolejnej zmiany - Lords of the Fallen 2 przejęło studio Hexworks, powołane do życia przez samego wydawcę. Cóż, miejmy nadzieję, że do trzech razy sztuka i że ten roleplay akcji pojawi się w końcu na rynku w 2021 r.
Dead Island 2
Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?! Co stało się z Dead Island 2, które było anonsowane już w trakcie E3 2014? Projekt powstaje w wielkich bólach - w trakcie jego powstawania pieczę nad nim sprawowało kilka zespołów deweloperskich - m.in. Yager Development, Sumo Digital, a finalnie - w 2019 roku - Dambuster Studios. Deep Silver, wydawca tej niefortunnej produkcji, twierdzi, ze projekt nie został skasowany. W obecnej sytuacji coraz bardziej prawdopodobne jest, że gra nigdy nie ujrzy światła dziennego.
Rainbow Six Quarantine
Całkiem ciekawie zapowiadał się ten projekt Ubisoftu, który ma bazować na mechanice znanej ze świetnego Rainbow Six Siege, dorzucając do tego pakietu motywy zombiakowe. Gra miała trafić na rynek już w połowie 2020 roku, ale coś wpłynęło jednak na opóźnienie jej premiery (zapewne zbliżająca się premiera PS5 i XSX). Cały czas czekamy na ujawnienie gameplayu z tego tytułu, zapowiedzianego dla PS4, XOne i PC.
Psychonauts 2
Psychonauts 2 zostało zapowiedziane już w 2015 roku. Projekt zgarnął szybko ponad 3 mln dolarów na platformie crowdfundingowej Fig i... od tego czasu trwają nad nim prace. Double Fine zostało w międzyczasie przejęte przez Microsoft. Gra nadal zmierza jednak na również PS4 - tak jak obiecywał Tim Schafer od samego początku. Premiera prawdopodobnie odbędzie się w 2021 roku.
Biomutant
Gdzie jesteś futrzasty biomutantku?! Tak dobrze się zapowiadałeś! THQ Nordic przez lata podgrzewało atmosferę, prezentując nam przygodę kociego stwora, wykorzystującego do walki kung-fu, spluwy i broń białą. Niestety do dzisiaj czekamy na premierę. Data premiery gry tworzonej przez studio Experiment 101 to 2021 rok, więc trzymamy kciuki, że Biomutant mimo wszystko trafi na rynek w tym roku. THQ Nordic podkreśla (ostatnio 8 stycznia), że gra cały czas powstaje. Czekamy...
WiLD
WiLD zapowiedziano z wielkimi fanfarami już w 2014 roku, podczas targów gamescom. Co się zatem stało z tym projektem Wild Sheep Studio, nad którym pieczę, nad którym pieczę sprawował do 2017 roku sam Michel Ancel (autor Beyond Good & Evil i marki Rayman)? Twórcy gry twierdza, że WiLD, którego akcja ma rozgrywać się w epoce prehistorycznej (ok. 10 tysięcy lat p.n.e) nadal powstaje. Pojawiają się spekulacje, że obecnie ten exclusive z PS4 dostosowywany jest do wymogów PS5.
Skull & Bones
Tytuł zainspirowany morskimi bitwami z AC IV: Black Flag miał pojawić się na rynku już pod koniec 2018 roku. Później nastąpiła obsuwa - tytuł miał wskoczyć do dystrybucji w 2019 roku. A następnie... wieści o nim przepadły. Tego całkiem obiecującego piracko-korsarskiego projektu jednak nie skasowano. Prezes Ubisoftu Yves Guillemont powiedział podczas spotkania z inwestorami, że gra na się pojawić na rynku w okresie od kwietnia 2021 roku do marca 2022 roku. Pozostaje się zatem uzbroić w więcej cierpliwości.
Beyond Good & Evil 2
Ubisoft niesamowicie rozpalił nadzieje fanów w 2016 roku na nowy, genialny tytuł od słynnego Michela Ancela - z kosmicznymi podróżami i wielkim, otwartym światem. Niestety od tego czasu wydarzyło się naprawdę niewiele w kontekście Beyond Good and Evil 2. Francuski wydawca twierdzi, że mimo wszystko prace nad grą postępują i nie ma mowy o jej skasowaniu.
Dying Light 2
Ależ Techland długo każe nam czekać na sequel hitu z 2015 roku! Dying Light 2 zostało ogłoszone już na E3 2018, gdzie tytuł promował Chris Avellone, znany przede wszystkim z pracy przy genialnym Fallout 2 i Planescape Torment (dewelopera odsunięto jednak od projektu w ostatnim roku). Gra miała pojawić się na rynku w 2020 roku, ale niestety coś poszło nie po myśli polskiego studia. Obecne okienko wydawnicze to 2021 rok - bez sprecyzowanego dnia premiery. Możliwe zatem, że przed Techlandem kolejne opóźnienia (premiera w 2022 roku?). Przykład Cyberpunka 2077 pokazuje, że lepiej jednak się nie spieszyć - gracze pogodzą się z obsuwami, ale nie z masą bugów i błędów technicznych.
Przeczytaj również
Komentarze (40)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych