Biomutant - poznaj historię postapokaliptycznego świata
Biomutant zadebiutował na rynku w poprzednim miesiącu. Jeśli nadal nie wiecie, z jakimi zagrożeniami będziecie musieli się zmierzyć w trakcie zwiedzania tętniącego życiem świata, przeczytajcie poniższy wstęp do historii gry szwedzkich deweloperów.
Materiał przygotowany we współpracy z THQ Nordic.
Biomutant przenosi nas do postapokaliptycznego, oddychającego świeżym powietrzem świata, który wypełniają najróżniejsze humanoidalne zwierzęta i inne stworzenia. Życie wymyślnych kreatur, w tym manualnie stworzonego przez nas bohatera za pomocą rozbudowanego do granic możliwości kreatora postaci, jest zagrożone przez tajemniczą, niszczącą florę i faunę oleistą substancję.
Za dwa wyżej wymienione elementy odpowiada Drzewo Życia umieszczone w centrum Nowego Świata. Ogromna roślina ożywia zwiedzane przez nas tereny, ale przez przedostanie się do jej korzeni śmiercionośnego preparatu, zostaje stopniowo zabijana na naszych oczach. Ważne jest więc, aby utrzymać obiekt przy życiu, eliminując po drodze mocarnych bossów wyżerających rzeczone drzewo od środka.
Światło i mrok
Biomutant, jak przystało na porządnego, rozbudowanego RPG-a, oferuje tętniący życiem świat, którego wypełniają główni, jak i poboczni bohaterowie. Jedni, jak sama nazwa wskazuje, odgrywają większą rolę w kampanii dla pojedynczego gracza, a drudzy jedynie przyglądają się naszym poczynaniom z boku, komentując jednocześnie nasze ostatnie ruchy. Większość z nich należy do - najczęściej - rywalizujących między sobą plemion, z którymi możemy nawiązać współpracę. Istotną rolę w sprzymierzaniu się odgrywa system moralności (inaczej: karmy), który zmienia się w zależności od naszych poczynań - im jesteśmy bardziej agresywni, tym większa szansa, że porozumiemy się z osobami rozwiązującymi swoje sprawy siłą.
Pierwszymi sojusznikami mogą być Miriadzi kierujący się w pierwszej kolejności zrozumieniem i chęcią szerzenia dobra. Ich celem jest pogodzenie wszystkich mieszkańców i pokonanie Światożerców - mocarnych przeciwników niszczących otaczających nas tereny. Drudzy to Jagni chcący zrównać z ziemią inne gildie i pozwolić bossom zniszczyć Drzewo Życia. Pozostałe cztery plemiona są mniej ważne, ale jeśli zgadzają się z twoimi poglądami, to warto nimi się zainteresować. Możemy tutaj wyróżnić Netrów (chcą rozdzielić mieszkańców, pokonać Światożerców i ocalić Drzewo Życia), Lotosów (chcą rządzić wszystkimi ludźmi oraz pozwolić bossom zniszczyć Drzewo Życia), Ankatów (chcą zjednoczyć plemiona, pokonać Światożerców i ocalić Drzewo Życia), a także Piczów (chcą zniszczyć plemiona i pozwolić Światożercom zniszczyć Drzewo Życia).
Trzeba jasno zaznaczyć, że współpraca z danymi frakcjami automatycznie zablokuje Ci dostęp do innych. W końcu żaden mistrz gildii nie chciałby mieć w swoim gronie kogoś, kto nie działa na rzecz grupy. Jeśli więc interesuje cię uratowanie świata, zainteresuj się przede wszystkim Miriadami i Ankatami, a w przypadku chęci rozwalenia wszystkiego, co oddycha, Jagnami lub Piczami, pamiętając jednocześnie o tych bardziej neutralnych - Netrach i Lotosach.
Nie ulega wątpliwości, że założenia fabularne w opisywanym dzisiaj Biomutant są bardzo ciekawe. Ratowanie świata, na dodatek tak cholernie pięknego, przed kolejnymi zagładami nigdy nie nudzi. Świetnym urozmaiceniem głównej historii jest wspomniany system moralności, który pozwala przeżyć nam przygodę nawet dwukrotnie, podejmując w trakcie kolejnego podejścia inne niż przy pierwszym wybory.
Przeczytaj również
Komentarze (11)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych