TOP 10 świetnie zapowiadających się gier, które skasowano
Wyrzucanie do kosza nierokujących czy słabych projektów to niestety część branżowego życia. Czasami jednak naprawdę trudno się pogodzić ze skasowaniem niektórych fantastycznie zapowiadających się tytułów. Przed wami lista takich gier, których usunięcie wciąż trudno przeboleć.
10. inSANE
Przy inSANE pracował sam Guillermo del Toro, autor filmów takich, jak "Labirynt Fauna" czy "Crimson Peak. Wzgórze krwi", co już samo w sobie jest ciekawe. Gra otrzymała teaser, a del Toro podsycał oczekiwania opowiadaniem o tym, że tytuł będzie tak straszny, że "narobimy w portki" a przy o tym o dużej swobodzie w rozwijaniu fabuły tego horroru. Niestety projekt ujawniony w 2010 roku, nad którym pracowało studio Voliton, został bez wyjaśnień skasowany przez THQ w 2012 r.
9. Starcraft: Ghost
Starcraft: Ghost to chyba jeden z najbardziej rozpoznawalnych, niedoszłych projektów. Pomysł zmiany strategicznej marki w tytuł akcji z motywami stealth był bardzo ciekawy, ale tworzenie gry wydłużało się tak mocno, że tytuł zapowiedziany w 2002 roku stał się najwyraźniej anachroniczny pod względem swojej mechaniki już w okolicach 2006 roku, kiedy zawieszono nad nim prace. Blizzard ostatecznie ogłosił definitywne skasowanie produkcji ze zgrabną panią w roli głównej w 2014 roku.
8. Scalebound
To mógł być jeden z najwspanialszych exclusive'ów z Xbox One. Scalebound tworzone przez autorów znakomitej Bayonetty i Nier: Automata miało wszelkie zadatki na ogromny hit. Gameplay ze Scalebound wyglądał bardzo obiecująco. Microsoft ogłosił jednak niespodziewanie, że kończy współpracę z Platinum Games - bez szerszych wyjaśnień.
7. Fez II
Kiedy obrażony na pewnego dziennikarza z serwisu GameTrailers Phil Fish obwieszczał, że kończy z tworzeniem gier, mogło się wydawać, że gość przesadza. Szczególnie, że pierwszy Fez został obwołany genialną, wizjonerską produkcją. Niestety Fish nie żartował i faktycznie skasował Fez II. Wielka szkoda!
6. Prey 2
Pierwszy Prey był świetny, więc powstanie sequela wydawało się być pewnikiem. I faktycznie, deweloperzy zabrali się ostro do roboty, przygotowując m,in. efektowne zwiastuny, które rozniecały oczekiwania fanów. Niestety gra utknęła w "piekiełku deweloperskim", a w międzyczasie prawa do marki przejęło ZeniMax, które finalnie doprowadziło do skasowania projektu. Marka nie została na szczęścia zapomniana i doczekała się zupełnie nowego przedsięwzięcia, czyli rebootu w postaci Prey z 2017 r.
5. Avengers (THQ)
Avengersi jako strzelanina/gra akcji FPP? To mogło się udać! THQ w ostatnim momencie zdecydowało się jednak, że nie wprowadzi na rynek Avengersów w takiej formie. Podobno prace nad projektem, którego scenariusz napisał sam Brian Michel Bendis, były już praktycznie ukończone. Jedna z istniejących, działających kopii gry we wczesnej wersji alfa, należy do wspomnianego, słynnego autora komiksów, odpowiedzialnego m.in. za "Ultimate Spider-Mana" i "New Avengersów".
4. TimeSplitters 4
Studio Free Radical miało strasznego pecha do swoich projektów. Nie dość, że nie doszło do wydania Battlefront III, to jeszcze tej ekipie spalił na panewce kolejny projekt, czyli TimeSplitters 4. Wiadomo, że zespół prowadził pewne wstępne prace nad rzeczoną strzelaniną FPP, nastawioną na multiplayer, w okolicach 2009 roku. Niestety z tego przedsięwzięcia zostały nam tylko grafiki koncepcyjne. Z wywiadów przeprowadzanych z pracownikami Free Radical dowiadujemy się, że gra nigdy nie znalazła wydawcy. Projekt doczekał się grywalnego dema, które zostało rozesłane do dużych firm, ale niestety nikt nie zdecydował się na zainwestowanie w ten tytuł.
3. Star Wars Battlefront III
Wielu osobom cały czas trudno odżałować trzeciego Battlefronta, tworzonego przez zespół Free Radical Design, autorów znakomitej serii TimeSplitters. W okolicach 2008 roku projekt z akcją ukazywaną z kamery TPP miał być już praktycznie ukończony. Z niewyjaśnionych do końca przyczyn LucasArts wycofało się jednak finalnie z wydawania gry. Po latach wypłynęło sporo materiałów ganmeplayowych, które wskazywały na to, że Battlefront III byłby ciekawą produkcją. Twierdzenia o tym, że Battlefront III znajdował się już praktycznie w finalnej fazie prac znalazły potwierdzenie w 2016 roku, kiedy do Sieci wyciekły pliki z grą, które udało się odpalić na X360 w wersji debug.
2. Agent
Agent miał wszelkie zadatki na ogromny hit: ogromny świat o otwartej strukturze, ciekawe lokacje (m.in. Kair), szpiegowski klimat lat 70. Rockstar nie mogło tego zespuć. A jednak coś poszło nie tak - firma zdecydowała się przerwać w okolicach 2009-2010 roku prace nad tym wysokobudżetwym projektem AAA. Dziś pozostają nam już tylko wspomnienia deweloperów, którzy pracowali nad Agentem ponad dekadę temu. Choćby tak ciekawe wspomnienia, jak relacja pracowników Rockstar North, którzy zostali zatrzymani przez egipską policję w trakcie zbierania dokumentacji do tworzenia lokacji w grze.
Co ciekawe - zakładka z grą Agent nadal widnieje na oficjalnej stronie Rockstar, opatrzona termin premiery "To Be Announced" i platformą docelową: "PS3"
1. Silent Hills
Jak wspaniałe mogło być Silent Hills najlepiej prezentowało demo P.T., opublikowane w 2014 roku na PS4. Demo, które do dziś budzi ogromne emocje i uznawane jest za jedno z najstraszniejszych doświadczeń w historii cyfrowych horrorów. Niestety Konami zrezygnowało z tworzenia tego projektu, który reżyserował Hideo Kojima we współpracy z Guillermo del Toro. Fani do dzisiaj nie mogą się pogodzić z tą decyzją, która miała związek z odchodzeniem Konami od rynku konsol stacjonarnych.
Przeczytaj również
Komentarze (37)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych