Graliśmy w Destroy All Humans! 2 Reprobed. Crypto powraca skopać tyłki agentom KGB

Graliśmy w Destroy All Humans! 2 Reprobed. Crypto powraca skopać tyłki agentom KGB

Igor Chrzanowski | 17.09.2021, 21:30

O Destroy All Humans! 2 Reprobed usłyszeliście zapewne już kilka dni temu, jeszcze przed oficjalnym komunikatem obchodzącego swoje 10. urodziny THQ Nordic. My mieliśmy zaś okazję zagrać w demko gry i przekonać się, czy świetny remake "jedynki" dostanie godną kontynuację! 

Dzisiejsza impreza zorganizowana przez THQ Nordic przyniosła nam kilka bardzo ciekawych zapowiedzi, wśród których znalazło się także i miejsce dla odświeżonej drugiej odsłony kultowej serii Destroy All Humans!. Po bardzo udanym remake'u "jedynki" przyszła pora na Destroy All Humans! 2 Reprobed. W tym przypadku deweloperzy postanowili od razu podzielić się ze światem kawałkiem grywalnego kodu, który oczywiście mieliśmy przyjemność dla was przetestować. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Crypto powróci skopać agentów KGB

Podobnie jak w przypadku poprzednika za powrót Crypto odpowiada Black Forest Games, które to kontynuuje swoje dzieło przywrócenia na rynek kultowej serii Pandemic Studios, ale we współczesnej oprawie wizualnej. Zgodnie z oczekiwaniami zespół ponownie korzysta z dobrze znanej sobie technologii silnika Unreal Engine 4, lecz tym razem głównym celem THQ Nordic są konsole nowej generacji w postaci PlayStation 5, Xbox Series X|S oraz pecety.

Oznacza to zatem, że jakość szykowanej grafiki będzie jeszcze lepsza niż w ostatnim Destroy All Humans!, pozostając jednocześnie wierną kierunkowi artystycznemu jaki deweloperzy obrali w 2020 roku. Jakościowy skok widać już nawet w wersji pre-alpha, którą odpaliłem na swoim duecie RTX 3060 z Ryzenem 5 5600H. Poprawie uległy modele postaci, szczegółowość otoczenia, a także efekty cząsteczkowe i ogólne oświetlenie, co będziecie mogli zobaczyć na poniższych screenach z naszej galerii. Co prawda tu i ówdzie zdarzały się małe ścinki i doczytywanie tekstur, no ale wiadomo, że to bardzo wczesna i jeszcze niezoptymalizowana wersja testowa gry.  

Na potrzeby rocznicowej prezentacji Black Forest Games przygotowało specjalne limitowane czasowo demo zawierające 3 pierwsze misje znane miłośnikom oryginału z 2006 roku. Choć do dyspozycji miałem teoretycznie tylko 3 zadania i raptem 20 minut czasu na to, aby je wykonać, twórcy nie chcieli się za bardzo ograniczać i już w fazie pre-alpha stworzyli całe Bay City. Metropolia ta wzorowana jest oczywiście na San Francisco, a jej obecny projekt idealnie oddaje to jak została stworzona te niemalże 15 lat temu. Na plus można zaliczyć fajny system destrukcji otoczenia, ale na razie tylko oskryptowany - miejmy nadzieję, że w pełniaku dostaniemy możliwość zrobienia naprawdę rasowej rozróby. 

Graliśmy w Destroy All Humans! 2 Reprobed. Crypto powraca skopać tyłki agentom KGB

Destroy All Humans! 2 Reprobed - rozgrywka

Deweloperzy ponownie stawiają w swojej produkcji na model odtworzenia kultowego klasyka 1:1 względem oryginału, a więc w każdej z trzech pierwszych misji usłyszymy takie same dialogi oraz obejrzymy takie same przerywniki filmowe co w materiale źródłowym. Na całe szczęście nikt nie zdecydował się na ich ugrzecznienie dla współczesnych graczy, dzięki czemu dostajemy te same genialne żarty i gagi, które rozbawiały nas w 2006 roku - ba, nawet na starcie demka jest informacja, że zachowano oryginalne dialogi i mogą one być nieodpowiednie według niektórych współczesnych odbiorców.

Do naszej dyspozycji oddano również pierwotny oręż jakim dysponował Crypto, a więc zyskujemy tu możność rozwalenia agentów KGB prądowym Zap-O-Maticiem, czy też Dislocator wysyłającym energetyczny dysk roznoszący wrogów w losowych kierunkach. Dodatkowo w jednej misji wykorzystujemy gogle zachęcające wszystkich przechodniów do jednej wielkiej tanecznej imprezy. W prasowym demku nie mogło także zabraknąć rozbijania się po mieście latającym spodkiem, czego możemy dokonać w ostatniej zawartej w nim misji. Tutaj mechanika zabawy względem "jedynki" raczej za bardzo się nie zmieniła, aczkolwiek wciąż jest szalenie miodna.  

Szczerze powiedziawszy szykowany remake Destroy All Humans 2! jest tak fajny, że w jego dwudziestominutową wersję próbną zagrałem aż 5 razy - ciągle chciałem więcej, więcej i więcej! Jeśli zatem spodobał wam się pierwszy remake i zaufaliście Black Forest Games, na powrót Crypto w "dwójce" powinniście szykować pieniądze i urlopy już w tej chwili. Poniżej możecie zobaczyć nieco przyśpieszone przejście poniższego demka - żeby zmieścić się w 20 minut musiałem ciut przeklikać scenki i dialogi.

Igor Chrzanowski Strona autora
Z grami związany jest praktycznie od czwartego roku życia, a jego sercem władają głównie konsole. Na PPE od listopada 2013 roku, a obecnie pracuje również jako game designer.
cropper