PlayStation Studios

Ekskluzywne gry na PS5 - nad jakimi grami mogą pracować najważniejsze studia PlayStation?

Mateusz Wróbel | 15.02.2022, 21:30

Sony przeprowadza ofensywę w pierwszym kwartale 2022 roku. Po premierze Uncharted i God of War na PC nadszedł czas na kolejne, w tym przypadku, zdecydowanie większe premiery.

Od ostatnich dni spędzam każdą wolną minutę w Horizon Forbidden West i nie mogę wyjść z podziwu, jak porządnie Guerrilli Games wyszła kontynuacja przygód Aloy. Holendrzy dopracowali do maksimum mechaniki, zaserwowali przemyślaną, bardziej angażującą - względem "jedynki" historię przepełnioną barwnymi postaciami, nie zapominając przy tym o zaserwowaniu niesamowitej oprawy graficznej. Horizon Zero Dawn wyróżniało się grafiką i nie inaczej jest w sequelu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Można by jeszcze skupić się na nadchodzącej wielkimi krokami premierze Gran Turismo 7, ale dzisiejszy materiał nie skupi się tylko na tych najbliższych debiutach prosto od ekip Sony. Tym razem, bazując na udostępnionych do tej pory szczegółach, przedstawimy, nad czym prawdopodobnie dłubią najważniejsze zespoły PlayStation Studios. Lista jest pokaźna i daje ogromną nadzieję na to, że PS5 otrzyma wiele wspaniałych "eksów".

Naughty Dog: The Last of Us Remake + The Last of Us 2 Frakcje

Zaczniemy od Naughty Dog, które zna konsole PlayStation jak własną kieszeń. Deweloperzy już za sprawą The Last of Us 2 udowodnili, że potrafią wycisnąć ze sprzętów Sony siódme poty i osobiście na każdy ich projekt czekam z wywieszonym jęzorem. Od dawna chodzą słuchy, że będzie to tryb sieciowy do TLOU 2 przypominający frakcje z "jedynki". Oprócz tego już wielu dziennikarzy potwierdziło, że studio opracowuje remake pierwszej odsłony serii skupiającej się na przygodzie Joela i Ellie. Ma on zostać wypuszczony w okolicach premiery serialu The Last of Us na platformie HBO, co powinno nastąpić jeszcze w tym roku.

Bend Studio: Syphon Filter lub Resistance

Po wielu przygodach związanych z Days Gone, Bend Studio nie otrzymało zgody na stworzenie pełnoprawnej kontynuacji opowieści obracającej się wokół Deacona St. Johna. Sony jednak wierzyło w studio, więc parę lat temu wprost zapytało, czy chcą się podjąć stworzenia nowej odsłony marki Syphon Filter. Ówczesny szef studia, Jeff Ross, nie był jednak bardzo chętny na stworzenie nowego Syphon Filter, ponieważ deweloperzy nie mieli pomysłów, w jaki sposób mogliby reaktywować IP. Uznali, że dużo chętniej i milej pracowałoby im się nad nowym Resistance, więc cóż... Istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że Bend Studio rozwija jedną ze starszych marek Sony. Szansa na to, że Sony udzieliłoby im zgody na kolejne, nowe IP jest bardzo niska, w mojej opinii wręcz zerowa.

Santa Monica Studio: God of War Ragnarok + gra science fiction

Jedną z potwierdzonych premier z tegoż zestawienia jest God of War: Ragnarok, który powinien pojawić się na półkach sklepowych w drugiej połowie bieżącego roku. Ekipa miała sporo czasu na dopracowanie produkcji i nic nie wskazuje na to, aby gra była w powijakach. Na czele wyżej wymienionego projektu stoi Eric Williams, co pozwoliło Cory'emu Barlogowi zająć się swoim własnym, nieujawnionym dotąd tytułem. Bazując na jego opublikowanych do tej pory wskazówkach powinna to być gra science-fiction - i na dodatek czerpiąca garściami z uniwersum Obcego. Do jej premiery pewnie długa droga, ale cieszy fakt, że zasłużony deweloper prawdopodobnie pracuje nad czymś, co już od dawna chciał stworzyć.

Bluepoint Games: Metal Gear Solid Remake + nowa marka

Bluepoint Games to mistrzowie wszelkiej maści odświeżeń. Gracze uwielbiają remaki i remastery tworzone przez tę ekipę i wiele wskazuje na to, że oprócz tworzenia własnej, potwierdzonej przez Sony, marki, twórcy z tejże ekipy opracowują również nieujawnione dotąd odświeżenie. Informatorzy są dość zgodni i sugerują, że będzie to remake którejś z odsłon serii Metal Gear Solid lub tak mocno wyczekiwany remaster Bloodborne. Można w to uwierzyć, ponieważ akurat w przypadku Bluepoint Games plotki bardzo często się potwierdzają, czego niezbitym dowodem jest sytuacja z "najnowszym" Demon's Souls wydanym na premierę current-gena Sony.

Sucker Punch: Ghost of Tsushima 2

Ghost of Tsushima sprzedało się w półtora roku od premiery w ponad 8 mln kopii na konsolach PS4/PS5. Wynik ten ciągle rośnie i wiele wskazuje na to, że bariera 10 milionów nabywców pęknie bardzo szybko, ponieważ - wedle wielu plotek - przygoda Jina Sakaia jest kolejną w kolejce do debiutu na komputerach osobistych. Nie byłoby to zaskakujące z wielu powodów, ale warto wspomnieć o tym jednym, według mnie najważniejszym: prędzej czy później otrzymamy Ghost of Tsushima 2, więc Sony będzie chciało zdobyć kolejnych klientów, którzy byliby chętni kupić GoT 2 na premierę w wersji konsolowej. Tak, jak ma to obecnie miejsce przy wymienionym we wstępie Horizon Zero Dawn i Horizon Forbidden West.

Insomniac Games: Marvel's Spider Man 2 + Marvel's Wolverine

Zeszłoroczny pokaz zmierzających gier na konsole PS5 został totalnie zdominowany przez marki Marvela. Insomniac Games po zaserwowaniu graczom Ratchet & Clank: Rift Apart zajmuje się obecnie kontynuacją hiciora z 2018 roku, a także nową marką, w której pokierujemy tytułowym Wolverinem. Ten zespół z inicjatywy PlayStation Studios udowadniał w ostatnich latach, że zna się na rzeczy. Akapit poświęcony właśnie im można podsumować najlepiej takimi słowami: jest na co czekać.

Guerrilla Games: Multiplayer w świecie Horizon

Będąc już przy serii Horizon warto wspomnieć, że Guerrilla Games od lat ma ogromną chęć na stworzenie trybu sieciowego w swoim uniwersum. Plany były już przy Horizon Zero Dawn, ale finalnie nie udało się ich zaimplementować do gry. Przy Horizon Forbidden West ma być trochę inaczej, bo o ile produkcja debiutuje w pełni jako gra singlowa, to w przyszłości może otrzymać multiplayera - tak, jak miało to miejsce przy Ghost of Tsushima połączonym pewien czas po premierze z darmowym trybem Legends. Istnieje również szansa, że Holendrzy opracowują sieciowego spin-offa marki Horizon.

Źródło: własne
Mateusz Wróbel Strona autora
Na pokładzie PPE od połowy 2019 roku. Wielki miłośnik gier wideo oraz Formuły 1, czasami zdarzy mu się sięgnąć również po jakiś serial. Uwielbia gry stawiające największy nacisk na emocjonalną, pełną zwrotów akcji fabułę i jest zdania, że Mass Effect to najlepsza trylogia, jaka kiedykolwiek powstała.
cropper