Ghost of Tsushima ma już dwa lata. Najlepszy Assassin's Creed w Japonii?
Ależ ten czas ucieka, prawda? Wydawało się, że dopiero co miałem okazję ścinać głowy mongolskim najeźdźcom za pomocą katany Jina Sakaia, a teraz... Deweloperzy świętują drugą rocznicę gry. Jest to świetna okazja do tego, aby przypomnieć sobie, czym tak mocno wyróżniło się Ghost of Tsushima.
Już na samym wstępie warto zaznaczyć, że w okolicach letniej premiery w 2020 roku, kiedy to odbyło się specjalne State of Play poświęcone nadchodzącej produkcji studia Sucker Punch, większość graczy określało przygodę "ostatniego samuraja na Cuszimie" jako przepięknego Asasyna w Japonii. Oglądając materiały przedpremierowe z gry można było zauważyć sporo podobieństw między obiema markami - rozległe tereny, bardzo częsta i przyjemna walka, masa aktywności pobocznych i znajdziek. Można by wymieniać bez końca.
Materiał na idealnego Asasyna w Japonii
Narracja ta utrzymała się długo po premierze i myślę, że trwa nawet do dzisiaj. Ubisoft nie jest głupi i na pewno zauważył, że Ghost of Tsushima to rzeczywiście Asasyn w Japonii. Tylko że na sterydach, bo jednak same wątki poboczne (nie mylić z sekretami i losowymi aktywnościami w świecie, bo te i tu i tu stały na dość wysokim poziomie) były zdecydowanie ciekawsze przy grze ekskluzywnej od Sony. Można więc założyć, że na tego "prawdziwego" Assassin's Creed umiejscowionego w Kraju Kwitnącej Wiśni poczekamy trochę dłużej, aż szum wokół GoT-a zniknie.
Czy nastąpi to w najbliższej przyszłości? Wątpię. Wszystkie znaki na niebie sugerują, że Ghost of Tsushima - podobnie zresztą jak Returnal - w najbliższych miesiącach otrzyma oficjalną zapowiedź wersji stworzonej z myślą o posiadaczach komputerów osobistych. Gra jest dostępna w odnowionym abonamencie Sony (PS Plus Extra i Premium), więc ciężko będzie szukać nowych klientów na platformie PlayStation, którzy będą w stanie kupić produkcję w pełnej wersji za pieniądze.
Gdyby tego było mało Ghost of Tsushima prędzej czy później otrzyma pełnoprawną kontynuację. Sucker Punch poszukuje wielu specjalistów, a opisy poszczególnych stanowisk pracy, dotyczących chociażby walki czy skradania, jasno wskazują na GoT 2. Polityka Sony jest prosta - jeśli tworzymy wielkiego sequela, to staramy się wrzucić na "sojuszniczą" platformę pozycję, która może zachęcić do kupna PS5 i zapoznania się z wyczekiwaną przez danego gracza kontynuacją na głównym sprzęcie Sony. Najprościej mówiąc: czysty, prosty zysk.
Jeszcze więcej samurajów
Szczerze powiedziawszy, cieszę się, że okazję do zapoznania się z Ghost of Tsushima będzie miało jeszcze więcej osób. Ta produkcja zasługuje na to, aby wylądować na PC i ponownie znajdować się w bestsellerach. Deweloperzy zadbali o naprawdę świetny model walki i jakkolwiek to zabrzmi, odcinanie kończyn u oponentów czy przebijanie ich żeber ostrą kataną jest satysfakcjonujące. Ciężko zebrać nawet słowa, które w dokładny sposób opisałyby klimat towarzyszący nam w trakcie zwiedzania urokliwej wyspy Cuszima.
Do premiery Ghost of Tsushima 2 zapewne nie dojdzie wcześniej niż w 2024 roku. A patrząc na to, ile czasu potrzebowali twórcy Horizon Zero Dawn czy God of War (2018), aby dopieścić odpowiednio Horizon Forbidden West i God of War Ragnarok (w przypadku tej drugiej pozycji w grę wchodzi jeszcze ewentualna obsuwa, bo do jej premiery pozostały niespełna 4 miesiące), to możliwe, że kolejna przygoda Jina Sakaia czy innego bohatera równie dobrze może trafić na rynek dopiero w 2025 roku.
Jest jednak na co czekać. Sucker Punch pokazało, jak wiele talentów skrywa się w amerykańskim zespole - począwszy od artystów, poprzez projektantów walki i animacji, a skończywszy na osobach odpowiedzialnych za obmyślanie mechanik i funkcji. Jedyne, do czego muszę się przyczepić mówiąc o Ghost of Tsushima, to z pewnością sam wątek fabularny, który nie stał na wysokim poziomie. Fabuła nie zapadała w pamięć, ale cóż... Być może była ona przystawką pod coś większego? Przekonamy się w kolejnych latach.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Ghost of Tsushima.
Przeczytaj również
Komentarze (75)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych