Escape

10 gier z najpiękniejszą grafiką stworzonych na silniku Unity

Bartosz Dawidowski | 21.04, 09:02

Unity przechodzi od kilku lat spore problemy finansowe, które poskutkowały już bardzo dużą serią zwolnień i cięć, mających na celu zmniejszenie kosztów prowadzenia działalności. Firma nie oddaje jednak pola Unreal Engine i walczy o swoją przyszłość.

W istocie firma mówi o wielkim resecie, zwalniając tysiące osób i zamykając dziesiątki biur na całym świecie. Ma to wszystko pozwolić na zmniejszenie kosztów działalności i wyjście firmy ponad kreskę, tak by działalność przynosiła regularne zyski. Jednym z elementów tej strategii ma być wdrożenie dla deweloperów Unity 6, silnika, który będzie napędzał niedługo - jeszcze w 2024 roku - nowe gry, które mają olśniewać oprawą graficzną.

Dalsza część tekstu pod wideo

Przed nadejściem tej technologii warto przyjrzeć się obecnym już na rynku i nadciągającym grom, które w pełni wykorzystały możliwości wizualne tej technologii. Poniżej czeka na was lista najpiękniejszych gier stworzonych dotychczas na silniku Unity.

Syberia: The World Before

W kategorii klasycznych przygodówek Syberia: The World Before wyróżnia się przepiękną oprawą, wyznaczającą w zasadzie nowe standardy w tym gatunku. Autorzy w pełni wykorzystali tu możliwości Unity, wykonując lokacje z ogromną dbałością o szczegóły, nie zapominając przy tym o świetnie wykonanych twarzach bohaterów w dialogach.

Genshin Impact

Genshin Impact działa na PS4 nie najlepiej, ale na PS5 sprawy wyglądają już bardzo dobrze. Zaskakująco dobrze, jak na darmowy projekt, który swoją jakością graficzną deklasuje większość niskobudżetowych RPG-ów z Japonii, których wydawcy ustalają ceny takie, jakby sprzedawali nam cudeńka AAA. Genshin Impact do dzisiaj imponuje swoim ładnym, otwartym i bardzo kolorowym światem. Warto go sprawdzić; szczególnie że to propozycja free-to-play.

Cuphead

Cuphead nie wyróżnia się niczym specjalnym na gruncie technicznym, ale nie mogłem nie umieścić tej perełki w zestawieniu gier z najlepszą grafiką w związku z niesamowitym artyzmem wykonania tej oprawy. Cuphead wygląda w ruchu jak wczesna animacja Disneya - absolutnie piękna robota.

Morbid Metal

Aż dziw bierze, kiedy dowiadujemy się, że znakomicie wyglądające Morbid Metal tworzy tylko jedna osoba. Projekt Felixa Schade to hack and slash z elementami roguelite'a, szykowany w Unreal Engine, który trafi do dystrybucji prawdopodobnie dopiero w 2025 r.

Space Gears

Space Gears reklamowane jest jako RTS nowej generacji, w którym poprowadzimy plutony mechów w wielkiej wojnie na Marsie. Gra zapewni rozgrywkę PvE i PvP, w bardzo ładnej oprawie graficzne. Niestety musimy uzbroić się w jeszcze trochę cierpliwości przed premierą, którą nastąpi prawdopodobnie dopiero w 2025 r.

Lost in Random

Lost in Random to miła niespodzianka sprzed kilku lat, którą łatwo przeoczyć, bo gra nie doczekała się zbyt mocnej akcji marketingowej. Tytuł wyróżnia się nie tylko niezłym gameplayem, ale przede wszystkim ładną, wystylizowaną, oprawą graficzną. Tytuł od studia Zoink działa, o czym wie niewiele osób, w środowisku Unity, stanowiąc pokaz możliwości tej technologii.

Mecha BREAK

O Mecha Break usłyszeliśmy niedawno, podczas gali The Game Awards 2023. Gra tworzona w silniku Unity od razu zrobiła dobre, pierwsze wrażenie, imponując grafiką 3D w trakcie starć mechów, których nie powstydziłaby się marka Armored Core. Kiedy zagramy w to cudo? Niedługo, w ostatnich dniach kwietnia uruchomione zostaną zamknięte beta testy, więc możliwe, że tytuł będzie gotowy do premiery już w 2024 r.

Sons of the Forest

Po długim okresie przebywania we wczesnym dostępie Sons of the Forest zostało w końcu wprowadzone na rynek w wersji 1.0. Tytuł wyróżnia się na tle innych projektów tworzonych Unity bardzo ładną, realistyczną oprawą graficzną, która jest na tyle przekonująca, że wzbudza momentami emocje godne survival horroru.

Ori and the Will of the Wisps

Ori and the Will of the Wisps wciąż pozostaje absolutnie bezkonkurencyjne w kategorii pięknej grafiki w grach w klasyczny, bocznym ujęciem kamery. To też jeden z najlepszych przykładów wspaniałego wykorzystania silnika Unity. Tytuł wprowadzono na rynek 4 lata temu i pewnie oprawa w nim nie zestarzeje się przez następne 4… dekady. Mistrzowska robota.

Escape from Tarkov

Escape from Tarkov jest na pewno jednym z najwspanialszych wizualnie dzieł, które zostały stworzone w dziejach silnika Unity. Aż trudno uwierzyć, co zespół Battlestate Games wycisnął z wczesnej wersji tej technologii, jeszcze w 2017 roku. Przekonująca, bardzo estetyczna grafika, scalona jest tutaj z wiarygodnym, realistycznym gunplayem, co sprawia, że tytuł ma grono zapalonych fanów, wyczekujących z zapartym tchem każdych nowości w tej strzelance FPP.

Przypominam, że Escape from Tarkov szykuje się wreszcie do pełnej premiery (czyli wydania wersji 1.0), o czym przeczytacie tutaj.

Bartosz Dawidowski Strona autora
Dla PPE pisze nieprzerwanie od momentu założenia portalu w 2010 roku. Przygodę z interaktywną rozrywką zaczynał od gier na kasetach magnetofonowych, by później zapałać miłością do Amigi i PlayStation. Wciąż tęskni za złotą erą najlepszych japońskich RPG-ów z lat 90. Fan strategii, gier oferujących symulacyjne elementy i bogatą immersję. Miłośnik lotnictwa w każdej postaci.
cropper