Assassin's Creed Shadows można jeszcze poprawić. 10 rzeczy do zmiany w grze Ubisoftu

Assassin's Creed Shadows można jeszcze poprawić. 10 rzeczy do zmiany w grze Ubisoftu

Bartosz Dawidowski | Wczoraj, 09:01

Assassin's Creed Shadows nie jest grą złą, ale nie jest też projektem szczególnie udanym. Kilka decyzji Ubisoftu wzbudza spore zdziwienie i na tych aspektach gry się dzisiaj skupimy.

Pewnych rzeczy nie da się już naprawić w Assassin's Creed Shadows. Myślę przede wszystkim o słabej fabule. Są jednak motywy, nad którymi Ubisoft może się pochylić, a ich ulepszenia nie byłyby zbyt czasochłonne. Przed Wami 10 takich rzeczy, którymi powinni się zająć deweloperzy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Lepsza mechanika walki

Zbyt łatwo Assassin's Creed Shadows wykonywać nieustannie uniki, czym można w prozaiczny sposób poradzić sobie z każdym wrogiem. Dobrze byłoby, gdyby Ubisoft wprowadził prosty współczynnik wytrzymałości, tak by zwiększyć poziom trudności starć i nadużywanie uników.

Polowania na zwierzęta

W Shadows uwzględniono całkiem pokaźną i ślicznie wykonaną faunę, ale - no właśnie - na te realistyczne zwierzaki nie da się zapolować. Chciałbym, żeby autorzy poszli tutaj w aktualizacjach w kierunku wyznaczonym przez Red Dead Redemption 2.

Elementy survivalowe 

Ubisoft wykonał fenomenalnie prezentujący się system zmiennych warunków atmosferycznych oraz pór roku i... nie zrobił z nim nic ciekawego. Assassin's Creed Shadows aż prosi się o motywy survivalowe, rozbijanie obozu, by znaleźć schronienie od burzy i inne podobne wątki.

Najemnicy jak w Odyssey

Wciąż nie rozumiem, czemu Ubisoft nie wykorzystuje dalej wspaniałej mechaniki najemników, którzy polowali na Kasandrę/Alexiosa w Odyssey. Ten dynamiczny i ciekawy motyw powinien zostać przywrócony.

Więcej Nobunagi w rozszerzeniach

Słynny japoński przywódca Oda Nobunaga schodzi ze sceny w Shadows stanowczo zbyt szybko. Przydałby się rozszerzone reminiscencje z tą fascynująca historyczną postacią. To dobry pomysł na fabularne rozszerzenie.

Lepiej oznaczone zadania poboczne

W Assassin's Creed Shadows jest sporo pobocznych, małych zadań (np. gdy spotykamy pobitych mnichów, wołających o pomoc), które czasami trudno odnaleźć na gigantycznej mapie. Przydałby się system oznaczeń tego wszystkiego na mapie, do włączenia dla chętnych w opcjach

Lepsza rozbudowa bazy

Budowanie własnej kryjówki miało być w Assassin's Creed Shadows jedna z ważniejszych atrakcji. Wyszło to niestety bardzo mizernie. Myślę, że Ubisoft mógłby nam pozwolić na większą kreatywność na tym polu.

Więcej motywów z japońskich legend

To, co zdziwiło mnie w Assassin's Creed Shadows to prawie całkowity brak nawiązań do niesamowicie bogatej japońskiej mitologii i legend. Przydałoby się znacznie więcej wątków o yokai i działaniach różnych bóstw. Może w DLC?

Grafika w trybie 60 FPS na konsolach

Tryb 60 fps działa płynnie na PS5 i XSX, ale pogorszenie detali graficznych jest w nim dramatyczne w porównaniu z trybem priorytetu jakości. Można oczywiście sięgnąć po PS5 Pro, ale myślę że Ubisoft może dać radę lepiej zoptymalizować temat graficzny również na słabszych konsolach.

Zmiana pory dnia/nocy

To może szczegół, ale mocno irytuje mnie brak możliwości zmiany pory dnia w Shadows (po prostu nie lubię nocnych wędrówek). Z gry wyrzucono funkcję, do której przyzwyczaiła nas marka Assassin's Creed w ostatnich latach. Byłoby fajnie, gdyby ją zaimplementowano również w Shadows.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Assassin's Creed Shadows.

Bartosz Dawidowski Strona autora
Dla PPE pisze nieprzerwanie od momentu założenia portalu w 2010 roku. Przygodę z interaktywną rozrywką zaczynał od gier na kasetach magnetofonowych, by później zapałać miłością do Amigi i PlayStation. Wciąż tęskni za złotą erą najlepszych japońskich RPG-ów z lat 90. Fan strategii, gier oferujących symulacyjne elementy i bogatą immersję. Miłośnik lotnictwa w każdej postaci.
cropper