Kultowe potwory z Dooma
Premiera kolejnej odsłony kultowej serii FPS zbliża się wielkimi krokami - z tej okazji przypomnimy sobie o potworach, z którymi przyszło nam walczyć w Doomie.
Już niebawem do dystrybucji cyfrowej oraz na półki sklepowe trafi Doom Eternal - wyczekiwana pozycja przez fanów kultowej serii DOOM, jak i zwykłych graczy lubiących odprężyć się po szkole/pracy, zabijając przeciwników i przelewając przy tym hektolitry krwi. Deweloperzy ze studia id Software, którzy odpowiadają za nadchodzącą odsłonę serii, mieli dodatkowy czas na dopracowanie szczegółów - premiera Doom Eternal została przełożona z listopada poprzedniego roku na 20 marca bieżącego roku - dzięki takiemu obrotu spraw, twórcy powinni zaoferować nam szczegółowo zaprojektowanych przeciwników godnych poprzednich części. W poniższym zestawieniu przypomnimy sobie o najlepszych potworach z uniwersum.
Dodatkowo, jeśli jesteście ciekawi naszych wrażeń z rozgrywki z Doom Eternal, odsyłam Was do tekstu przygotowanego przez Rogera - kliknijcie tutaj.
10. Demon
Demon, znany również jako Pinky Demon lub Bull Demon to wszystkim fanom serii bardzo dobrze znany przeciwnik - owy potwór występuje w każdej odsłonie Dooma. Demon ma różową skórę i charakterystyczne szponiaste stopy w tylnych łapach, dzięki którym może się błyskawicznie poruszać - jego duża głowa z zębami skierowanymi do przodu dodaje lekkiego strachu podczas walki - Demon nie potrafił chodzić, ale za to uwielbiał biegać. Demony posiadają tylko 150HP.
9. IMP
IMP to kolejny demon, który znajduje się na każdym kroku i w każdej odsłonie serii. Przeciwnik ma brązową skórę, czerwone oczy i charakterystyczne kolce na ramionach, kolanach oraz łokciach. Demon często wydawał irytujący syczący dźwięk, a jego ulubionym atakiem dystansowym było strzelanie z dłoni kulami ognia. IMP są najmniej wytrwałym przeciwnikiem - posiadają tylko 60 HP.
8. Cacodemon
Cacodemon to ogromny demon z dużą, okrągłą pływającą głową z rogami i jednym okiem. Przeciwnik może się również pochwalić ogromnymi ustami, z których pluje kulą błyskawicy, a jeśli się zbliżymy, może ugryźć. Cacodemon jest dosyć wymagającym przeciwnikiem - posiada 400HP - jeśli chcemy go zniszczyć, musimy wystrzelić minimum sześć razy ze strzelby.
7. Mancubus
Mancubus, znany również jako Mancubi, to spasiony cybernetyczny demon, który został wprowadzony w Doom II - jego głównym atutem w walce jest broń potrafiąca wystrzeliwać ogniste kule - jest ona bezpośrednio przykręcona do obu ramion, w których są produkowane zbiorniki paliwa. Mancubus potrafi przyjąć bardzo dużo obrażeń, posiada aż 600HP, a najlepiej poradzić sobie z nim za pomocą wyrzutni rakiet lub karabinu plazmowego. Przez swoją objętość, jest bardzo powolny, przez co trudno unikać mu naszych ataków.
6. Baron of Hell
Baronowie z piekła przypominają diabła - oboje mogą pochwalić się różową skórą i kozimi nogami. Podczas starcia atakują nas swoimi ostrymi pazurami lub rzucają zielone kule energii. Dwójka Baronów występujących pod koniec pierwszej części serii, są określani przez id Software jako "Bruiser Brothers" co jest odniesieniem do Braci Hammer z serii Mario. Posiadają 1000HP, więc na zabicie owych przeciwników będziemy potrzebować 5 strzałów z rakiet, 15 pocisków ze strzelby lub około 50 celnych strzałów z karabinu plazmowego.
5. Revenant
Revenanci to duchy nieumarłego człowieka - owi przeciwnicy po raz pierwsi pojawili się w Doomie II - są wysokimi humanoidalnymi szkieletami z pustymi oczodołami ze zbroją niskiej jakości, założoną na górną część ciała. Na ich ramieniu zawsze znajduje się mała wyrzutnia rakiet, która nie wyrządza zbyt wielu szkód - pociski Revenanta zadają około połowę obrażeń mniej niż normalne rakiety. Jak się domyślacie, w walce na odległość potwór używa swoich rakiet, a w bliskim starciu będzie nas po prostu uderzał. Mają tylko 300HP.
4. Cyberdemon
Cyberdemony to ogromne potwory z brązowym kolorem skóry - przypominają trochę minotaury. Owy potwór, jak nazwa wskazuje, jest ulepszony cybernetycznie - ma metalową prawą nogę, wszczepioną protezę rakiety na lewym przedramieniu, druty wzdłuż linii brzucha i druty wystające z obszarów prawego ramienia. Cyberdemony lubią atakować graczy swoimi pociskami wystrzeliwanymi z rakiety typu AUC. Mogą one zadać również obrażenia pobliskim obiektom podatnym na detonację. Dodatkowo, Cyberdemon pojawił się na okładce pudełkowej i ekranie tytułowym w Doom II. Cyberdemony mają 4000HP, co oznacza, że mają ogromną wytrzymałość - potrzebujemy 20 celnych strzałów z rakiety lub 58 pocisków wystrzelonych ze strzelby.
3. Spider Demon
Spider Demon, znany również jako Spider Mastermind, to drugi najsilniejszy przeciwnik w oryginalnej serii Doom. Posiada on potężną szybkostrzelną strzelbę zadającą ogromne obrażenia wszystkim, którzy znajdą się na linii strzału. Pająki potrafią wyrządzić ogromne szkody przede wszystkim w bliskim starciu. Spider Demon posiada ogromny wystający mózg z dwoma czerwonymi oczami i ustami wypełnionymi ostrymi zębami - jest on przymocowany do metalowej platformy pozwalającej szybko mu się poruszać. Przeciwnik ma aż 3000HP, a do jego zabicia potrzebujemy minimum 15 celnych strzałów z rakiet, 43 bezpośrednich strzałów ze strzelby lub około 150 strzałów z karabinu plazmowego.
2. Lost Soul
Lost Soul jest przedstawiony w grze jako pływająca czaszka z rogami na czole i płomieniami wydobywającymi się z tyłu głowy. Głównym atakiem "zagubionej duszy" jest szarża w stronę protagonisty i próba wbicia swoich ostrych rogów w ciało swojego przeciwnika. Zabicie owego potwora jest dosyć proste - posiada on tylko 100HP - musimy jednak pamiętać, że w momencie utracenia całego życia, Lost Soul eksploduje w chmurze ognia i dymu. Latającemu potworowi bardzo często towarzyszą inne postacie, takie jak Cacodemony.
1. Pain Elemental
Pain Elemental został wprowadzony w Doom II. Owe monstra przypominają z budowy Cacodemony, z tym wyjątkiem, że są brązowe, mają dwa małe krótkie rogi oraz ramiona. Owy demon preferuje walkę na odległość - oznacza swoje cele, a następnie wypuszcza na nich omawiane powyżej potwory - Lost Soulsy. Im dłużej trwa walka, tym więcej "zagubionych dusz" zostanie wezwanych przez Pain Elementala. Jeśli jednak zostanie wypuszczone już dwadzieścia potworów z ust owego przeciwnika, więcej Lost Soulsów nie powinno się pojawić. Pain Elemental posiada 400HP, więc wystarczy na niego, podobnie jak na Cacodemona, około 6 celnych strzałów ze strzelby.
Źródło: Neoencyclopedia.fandom.com
Przeczytaj również
Komentarze (10)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych