Quake 2 przeniesiony na API Vulkan
Quake 2, w 21 lat po pierwotnej premierze, doczekało się nowej wersji. Polski programista - Krzysztof Kondrak postanowił przenieść grę na API Vulkan.
Quake 2 debiutowało w 1997 roku i było jedną z pierwszych gier, która wykorzystywała sprzętowy renderer OpenGL. Teraz, 21 lat później, dzięki polakowi, Quake 2 wylądował na API Vulkan, które jest następcą OpenGL.
Quake Champions z przepustkami bojowymi. Twórcy udostępniają znany tryb
vkQuake2, bo tak nazwano projekt, jest wiernym odtworzeniem gry w wersji 3.21 z wykorzystaniem bibliotek Vulkan. Z tego powodu w grze nie zmieniono nic z zawartości, a jedyne nowości zawierają się we wsparciu rozdzielczości 1080p i 1440p, wygładzanie pełnoekranowego MSAA x8 oraz poprawienie błędnie renderowanych tekstur lawy i wody.
vkQuake2 korzysta z fanowskiego renderera KolorSoft 1.1, co pozwala także na większą stabilność oraz poprawę w oświetleniu. Aktualnie projekt ma problemy na kartach graficznych AMD, ale z tego co donoszą komentarze z Sieci - problem dotyczy głównie kart z serii Vega.
Zainteresowanie mogą pobrać projekt z GitHuba. vkQuake2 działa na Windowsie i drobnymi problemami (które zostaną poprawione) także na Linuksie. Zanim zagramy, musimy pobrać biblioteki Vulkan, do tego Visual Studio Community oraz Windows 10 SDK. Z tym, możemy spokojnie odpalić grę.