Quake 2 z ray tracingiem. Wreszcie gra, która zadziała płynnie
Ray tracing w czasie rzeczywistym w grach stał się możliwy na szeroką skalę dzięki nowej serii kart GeForce RTX. Jednak gier, które wspierają technologię mamy tyle, co kot napłakał.
Dlatego nie powinno dziwić, że nowymi technologiami wyjątkowo szybko interesują się entuzjaści, chętni eksperymentować. Q2VKPT to eksperymentalny projekt, który wykorzystuje ray tracing w czasie rzeczywistym, implementując go w PC-towej wersji Quake 2.
Quake 2 przeniesiony na API Vulkan
Inaczej niż w grach AAA, gdzie ray tracing wykorzystywany jest częściowo, tutaj twórca zdradził, że w czasie rzeczywistym obliczane jest dosłownie wszystko. Każde źródło światła, wybuchy, odbicia i cienie.
Efekty? Mając na uwadze, jak starą grą jest Quake 2 - nad wyraz ciekawe. Projekt dostępny jest na GitHubie i posiada otwarte źródła, więc każdy może go sprawdzić, a nawet się nim pobawić na własny użytek (albo dorzucić swój kod do całego projektu).
Dzięki za newsa Dobermann.