Nowy Początek - czyli ciekawostki o God of War
Fabuła
Najnowszy God of War NIE JEST restartem serii, jest pełnoprawną kontynuacją. Akcja gry dzieję się wiele lat po zakończeniu God of War 3, na tą chwilę nie wiadomo jak i dlaczego Kratos znalazł się w krainie Nordów, Cory Barlog zapewnia że wszystko zostanie wyjaśnione i gracze nie zostaną pozostawieni bez odpowiedzi. Historia powiązana jest z mitologią Nordycką (Odyn, Thor, Loki, itd.) lecz nie jest to gra o Wikingach, jest to okres przed migracją ludów Europy w którym to "bogowie nadal chodzili po Ziemi razem z ludźmi". Kratos razem z synem żyją w odosobnieniu, ojciec uczy i przekazuję wiedzę potomnemu by ten mógł przetrwać w surowym i wrogim świecie. Odejście/zniknięcie oraz poszukiwanie matki chłopca ma być jednym z głównych wątków w fabule. Duży nacisk położono na emocje z którym będzie musiał się zmierzyć Kratos, spartański wojownik chce i próbuje zostawić gniew i furię za sobą, uczy się jak być prawdziwym ojcem, którym tak na prawdę nigdy nie był. Nie chce by powtórzył się cykl gdzie syn nienawidzi ojca (Kronos vs. Zeus, Zeus vs. Kratos). Nowe życie jest dla niego drugą szansą.
Gameplay
- cała mechanika gry została stworzona od nowa, zaczynając od sterowania i obłożenia pada ( np, koniec z ciągłym wciskaniem jednego przycisku podczas otwierania skrzynek, drzwi, dźwigni itd.),
- przez cała grę będzie możliwość sterowania kamerą, sama kamera jest ustawiona bliżej bohatera, ma to wpłynąć jeszcze bardziej na efektowność i intensywność walk,
- jeden przycisk na padzie będzie przeznaczony synowi, który będzie wspierał ojca w walce i pomagał rozwiązywać zagadki, ma być to bardzo proste i intuicyjne, gracze nie odczują ciężaru opieki nad dzieckiem, młokos sam sobie poradzi w każdej sytuacji,
- od początku do końca gry będziemy sterować tylko Kratosem,
- cała gra tak jak zaprezentowane demo ma być jednym wielkim ujęciem (!!!), zero cięć i loadingów!
- gra jest wielka, ale nie jest to sandbox (dzięki Bogu!:)
- topór którym walczy Kratos nie jest przypadkową bronią, wiąże się z nią pewna historia i jest powiązana z wieloma postaciami występującymi w grze. Można w każdej chwili wyrzucić i przywołać topór ( niczym Thor swój młot ), podobno ( nie jest to potwierdzone ) będzie można wyrzucić topór na samym początku przygody i przywołać go na samo zakończenie!
- Kratos będzie miał wskaźnik gniewu/furii (w lewym górnym rogu ekranu) który będzie się zapełniał w marę jak nasz bohater będzie się wkur... denerwował ( jest to widoczne w scenie w której chłopak pudłuje, a Kratos zabiera mu łuk) jak i podczas zadawania i zbieraniu obrażeń w walce.
- podczas przygody napotkamy kilka plemion, każde z nich będzie posługiwać się innym językiem!
- utwór który został zaprezentowany przez orkiestrę na konferencji przed samym pokazem gry to main theme produkcji, za muzykę w grze odpowiada kompozytor Bear McCreary,
- w grze będą występowały elementy RPG i rozwoju Kratosa, nie wiadomo jak to będzie wyglądać, jest to jeszcze w fazie projektowania,
- gra na pewno nie wyjdzie w tym roku, ale na pewno nie trzeba będzie długo czekać, Santa Monica pracuję nad grą od lat.
Podsumowanie
To by było na tyle, na pewno jak tylko pojawi się więcej informacji postaram się je przekazać. Zaznaczam że wszystkie powyższe informacje są uzyskane z wywiadów z reżyserem gry (Cory Barlog). Bądźcie też łaskawi to mój pierwszy Blog:)
Moje osobiste odczucia? Może napisze tak, Santa Monica Studio to ewenement, posiadając w swoim dorobku taką markę jaką jest God of War, która ma miliony oddanych fanów, mogliby bez wysiłku zrobić kolejną grę z Kratosem psychopatą który wymachuję po raz kolejny łańcuchami, ale NIE stworzyli całkowitą nową grę od samych podstaw, mało tego są pewni że będzie to lepsze niż pierwowzór! Do czegoś takiego nie trzeba mieć tylko mocnych jaj ale też niespotykany talent i poświęcenie. Dziękuję Santa Monica.