Crash Bandicoot 1-3
Crash Bandicoot to jeden z najstarszych platformerów na PSX-a, który wręcz przetarł szlaki dalszym pozycjom z tego gatunku. Jest to...
INFO:
Gatunek:Platformówka 3D
Firma:Naughty Dog
Rok Produkcji (kolejno, także PAL):1996 r.,1997 r.,1998 r.
Platforma:PSX
Liczba graczy:1
Muzyka : 6/10
Grafika : 8/10
Długość gry : 8/10
Grywalność (miód) : 9/10
Klimat : 7/10
Fabuła : 6/10
Filmiki FMV (ilość/jakość) : Brak
Bajery (sekrety,mini gierki itp.) : 9/10
Rozbudowanie : 8/10
Poziom trudności : CB 1 : 8/10, CB 2 i 3 : 6/10
Ocena:9/10
GŁÓWNE POSTACIE:
Crash Bandicoot, Coco Bandicoot, Dr.Cortex
Recenzja:
Crash Bandicoot to jeden z najstarszych platformerów na PSX-a, który wręcz przetarł szlaki dalszym pozycjom z tego gatunku. Jest to typowa platformówka 3D opowiadająca losy tytułowego diabła tasmańskiego. Crash zbierając jabłka i zabijając wszelkiego rodzaju potworki i przeszkody boryka się ze swym największym wrogiem - złowrogim, szalonym doktorkiem Cortexem. Crash Compilation na podstawie którego piszę ten tekst, to nic innego niż cała trylogia umieszczona na jednym CD. Tak wiec wszystkie 3 tytuły opisuje razem, tak jak w przypadku Croca, gdyż uważam iż są na tym samym poziomie.
Jedynka jak łatwo idzie się domyślić jest najbardziej archaiczną częścią. Chodząc po mapie świata w stylu Croca przechodzimy po kolei levele i co jakiś czas natykamy się na bossa. Mamy tu 3 światy po około 10 leveli w każdym. Część ta wyróżnia się od pozostałych przede wszystkim poziomem trudności! Jest to więc najtrudniejsza część serii, głównie za sprawą upierdliwego systemu zapisywania stanu gry, a także dość wysokiego poziomu trudności leveli i małej ilości żyć. Jedynka niestety okazuje się także najmniej rozbudowana fabularnie gdyż fabuły nie ma tu…wcale!
Dwójka to już spory krok do przodu. Przede wszystkim fabularny! Poznajemy tu już bowiem między innymi siostre Crasha, Coco (która zostaje porwana przez Cortexa), a także mamy możliwość podziwiania sporej ilości dialogów przeplatających się z grą. Nowością jest tu tzw. „Warp Room” czyli główny „holl” gry w którym możemy dowolnie wybierać level który chcemy wpierw ukończyć (w danym świecie of kooz!). Pomysł okazał się bardzo trafiony i elastyczny zostawiając w tyle archaiczną „mapkę” z jedynki głównie dlatego, iż tym razem można wygodnie save’ować. Leveli w 2-ce mamy tyle co ostatnio i są bardzo fajne. Warto dodać iż ta część ma najfajniejszą ścieżke dźwiękową z całej trylogii.
Trójka wydaje sie najbardziej rozbudowaną częścią z wszystkich. Po raz kolejny spotykamy tu Warp Room i standardową liczbe leveli, a są one tym razem jeszcze bardziej zróżnicowanie niż ostatnio. Jest tu (po za znanymi już jazdą na tygrysku czy ucieczką przed jakimś stworem) latanie samolotem, pływanie czy jazda na motorze! Co ciekawe mamy możliwość pogrania w niektórych levelach Coco. Crashowi dodano tu natomiast dodatkowe umiejętności, które nabywa podczas gry. Są to min.: wyższe skakanie, super wirowanie, czy też możliwość korzystania z bazooki na jabłka! Przyznam że pomysł świetny i bardzo nowatorski.
Jak widać Crash stoi bardzo wysoko w swoim gatunku. Głównie dzięki niesamowitej grywalności, dynamicznej muzyce (choć rewelacji tu nie ma :) i pięknej grafice już od pierwszej części. Polecać tego tytułu naprawdę nie muszę, bo to już klasyka PSX-a. Dodam tylko na koniec, iż postać Crasha stała się w międzyczasie nieoficjalną maskotką Playstation co świadczy o tym, iż Crasha powinien znać każdy maniak PSX-a!
ULUBIONE POSTACIE:
Crash Bandicoot - Jest śmieszny, fajnie się kręci. Wygląda jak karuzel z Loonie Tunes i wali głupie miny. :)
Coco Bandicoot - Nieźle jeździ na tygrysku i w ogóle bardzo pozytywna to postać
Niedźwiadek Crasha - Bardzo sympatyczne, puchate zwierzątko
Tygrysek Coco - Urocze stworzonko, a jak fajnie biega! :)
Dr. Cortex - Śmieszny koleś. Ciągle coś knuje, a ten upierdliwy Crash ciągle krzyżuje mu plany.
TOP 5 OST:
1. Slippery Climb (CB)
2. Turtle Woods (CB2)
3. Hang Eight (CB2)
4. Sewer or Later (CB2)
5. Medieval (CB3)
SCREENY: