MediEvil w Unreal Engine 4, czyli radosna twórczość własna
Pewnie jak wielu innych fanów wciąż czekam na kolejną część przygód pewnego pociesznego, jednookiego bohatera z Gallowmere. Z każdym kolejnym rokiem jej postanie wydaje się jednak coraz mniej prawdopodobne. Zresztą nawet samo Sony zdaje się niespecjalnie pamiętać o swojej serii jeszcze z czasów pierwszego PlayStation. Nawet remake przyjąłbym z otwartymi ramionami. Hmmm... a gdyby tak wziąć sprawy w swoje ręce?
Mowa oczywiście o serii MediEvil. Jako, że nie zapowiada się na to, żeby kolejna część przygód sir Daniela miała kiedykolwiek powstać, pomyślałem, że może warto byłoby ją samemu zrobić. Oczywiście nie mówię tutaj o całej grze, choć chętnie bym coś takiego zobaczył. Na początku pomysł był taki, żeby zrobić sobie jakąś prostą gierkę z sir Fortesque w roli głównej. Może jakieś zbieranie punktów, może zabijanie przeciwników na czas? Ogólnie coś, co da się stosunkowo łatwo zrobić, a jednocześnie przypomnieć sobie stare, dobre czasy. Coś tam zacząłem dłubać w wolnych chwilach, ale szybko dotarło do mnie, że nie bardzo mam pomysł na samą rozgrywkę. Z drugiej strony Unreal Engine 4 jest dostępny za darmo i od jakiegoś czasu miałem w planach bliższe się z nim zapoznanie. Może by w takim razie upiec 2 pieczenie na jednym ogniu i w ramach nauki silnika od Epic odtworzyć jakąś lokację z MediEvila?
[img]1431801[/img]
Padło na poziom z drugiej części, a mianowicie "Professor's Lab". Jako że laboratorium jest już skończone pomyślałem, że podzielę się z Wami swoją pracą tutaj, na PPE. Jeśli więc ktoś jest zainteresowany, poniżej zostawiam link gdzie można ów poziom pobrać i samemu pochodzić sobie małym Danielem po planszy. W menu pauzy jest też zakładka "cheats", gdzie tak jak w oryginale, można zmienić rozmiar czaszki czy dodać sobie kilka monet ;)
https://www.dropbox.com/s/uecy0ueeao1h3th/Dan-Hand_Game-Professor%27s_Lab%28v1.0%29.zip?dl=1
Projekt nie jest jeszcze skończony. Planuję dodać tutaj księżniczkę Kiyę, może więcej opcji w menu "cheats" i ewentualnie kilku przeciwników ot tak, dla zabaawy :) W każdym razie na ten moment całość wygląda tak jak widać. Mam nadzieję, że się spodoba i choć kilka osób przypomni sobie czasy, gdy szlachtowało się zombiaki na pierwszym PlayStation. Jeśli jesteście zainteresowani, w przyszłości mogę zrobić kolejny wpis, gdy projekt będzie już skończony.
W galerii kilka screenów.