Sytuacja z Neptunią na Nintendo
Bardzo lubię Neptunię. Posiadam niemal wszystkie gry z tej serii – od oryginalnej trylogii na PS3 po Sisters vs Sisters. Nie posiadam dwóch ostatnich odsłon z racji tego że nie ma ich na PC. Do tej pory nie ma żadnych informacji że trafią na tą platformę. Dostałem za to złe informacje odnośnie tej franczyzy.
W grudniu pojawiła się informacja od Idea Factory że wersje trylogii Neptunia Re;Birth, jak również i najnowszej odsłony Death end re;Quest nie trafią na zachodzie na Switcha. Wcześniej w maju były informacje że na bliżej nieokreślony czas przygody Nep zaliczą opóźnienie w premierze na platformę Nintendo. Teraz wiadomo że do premiery nie dojdzie.
Z tego co widzę, nie tylko Idea Factory ma problem. Jeden z YouTuberów wspomina również Yuuna and the Haunted Hot Springs: The Thrilling Steamy Maze Kiwami oraz Prison Princess: Trapped Allure. Ale to sprawa IF jest faktycznie udokumentowana.
Wracając do Neptunii i Code Z, to ostatnie nadal dostanie swoją premierę na konsolach PlayStation. Tylko wersja Nintendo na zachodzie dostała bana. Zauważyłem dwie linie obrony Nintendo w tej kontrowersji, więc chciałem trochę się rozpisać na ich temat.
- Neptunia na Switchu działa beznadziejnie
Na YouTubie można znaleźć filmik, który niektórzy ludzie rozpowszechniają jako dowód że Nintendo chodzi po prostu o słabą optymalizację tytułu. Gra potrafi działać nawet jak pokaz slajdów! O rany, gdzie by tu zacząć…
Może zacznijmy od faktu że gry o których mowa, trafiły oryginalnie na Vitę. Naprawdę mam rozumieć że sprzęt znacznie mocniejszy radzi sobie z tą grą gorzej? Nikomu nie zapaliła się czerwona lampka?
Inna sprawa. Jeśli te Neptunie działają aż tak beznadziejnie, to czy nie uważasz, że nie wyszłyby również w Japonii? Chcesz mi zasugerować, że kontrolę jakości mamy tylko na zachodzie? No jakoś nie działała kiedy na konsolkę wyszedł ARK.
Jestem również zawiedziony absolutnym brakiem researchu ludzie zrobili na temat osoby która wstawiała ten gameplay. Wystarczyło spojrzeć chociażby na jego pierwszy film z Echoes of Wisdom, żeby zorientować się, że może on nie grać na faktycznej konsoli i jest to materiał z emulatora. Poważnie, pierwsze trzy minuty i już takie artefakty? Już pod samym gameplayem z Re;Birth 1 masz najwyżej oceniane komentarze ostrzegające: "hej, nie ufaj temu materiałowi, ta gra nie jest uruchomiona na faktycznej konsoli". Ale kto by słuchał czerwonych flag, prawda? Przy okazji, osoba za tym materiałem ma wyłączone ocenianie filmu. Ciekawe, dlaczego... Ludzie którzy faktycznie grali w Re;Birth 1 na Switchu dostali grę działającą w okolicach 30FPS. Mogło być lepiej, ale na pewno nie jest to poziom pokazu slajdów.
- To wina ESRB
YouTuber Sungrand Studios nagrał film pod tytułem „PRAWDA na temat anulowania Hyperdimension Neptunia na Switchu” (The TRUTH about Hyperdimension Neptunia cancellations on Switch). Cały film można praktycznie sprowadzić do prostego „to wina ESRB”. Z tym że… to nieprawda. Trylogia Re;Birth została również zapowiedziana na PS4 i póki co nie ma żadnych dowodów na to że tam również będą problemy z premierą. Death end re;Quest: Code Z również ma planowaną premierę w przyszłym roku na PS4 i PS5. Switch z kolei nie. Neptunia nadal idzie na zachód, tylko nie na konsoli Nintendo. Poza tym argument o ESRB zostaje zniszczony poprzez kolejny zły news od Idea Factory…
Porozmawiajmy o Neptunia Riders VS Dogoos. To jest jedna z ostatnich części serii. Nie grałem, bo nadal czekam na port na PC. To i jeszcze czeka na oficjalną premierę na zachodzie. Gra wyszła w Japonii na platformy Sony i Nintendo. Miała dostać trzy zestawy kostiumów. Jeden z nich nosi nazwę „Swimsuit Costume DLC” i to właśnie on jest przedmiotem problemów. Otóż został on zbanowany z platformy Nintendo za – zgadliście – to samo co trylogia Re;Birth, czyli wytyczne Nintendo. Zgadnijcie jednak gdzie można go dostać. Zgadza się: PlayStation! Tak, platforma znana przez ostatnie kilka lat z cenzurowania gier anime nie miała problemu ze strojami kąpielowymi dla bohaterek, podczas kiedy Nintendo (które zezwoliło na parę odsłon znacznie bardziej fan-serwisowej Senran Kagury) powiedziała temu zestawowi „nie”. Sama gra, co śmieszne, dostała zielone światło.
Co nie pasowało zachodniemu oddziałowi Nintendo? To przecież nie jest tak że te stroje są jakieś erotyczne. Neptunia nie jest jakoś ostro fanserwisowa w porównaniu do niektórych innych gier wydanych na Switchu. I jakim cudem PlayStation nie ma z tym problemów? Nie ma co, nawet mi zaimponowali. Choć nadal im nie ufam w kwestii contentu anime, jestem skłonny chociaż tutaj dać im W.
Co za wspaniały rok. Nie tylko nie dostałem nowej Neptunii na PC, ale również zostałem powitany pod koniec 2024 taką informacją...