Shin Megami Tensei V: Vengeance - dostało rating w Korei. Atlus szykuje tytuł startowy na Switcha 2 ?
Plotki powoli stają się faktem. Po niedawnym leaku dotyczącym ,,SMT V Complete Edition'', Koreańczycy postawili rating dla nadchodzącej gry Atlusa o nazwie ,,Shin Megami Tensei V: Vengeance''. Sądząc po opisie, na razie wiemy, że to ma być coś w rodzaju kompletnej edycji z dodatkową zawartością i ulepszeniami oryginalnej ,,piątki''. Na razie nie wiadomo, o platformach wydania, ale sądząc po tym, że Sega planuje wydania multiplatformowe i wypuszczać je równocześnie na cały świat (SMT V z 2021 roku, było pierwszą grą od Atlusa wydaną od razu na cały świat, a nie najpierw w Japonii), można założyć, że w końcu będzie to pierwsze SMT z wydaniem multiplatformowym już w dniu premiery. Krążą też pogłoski jakoby SMT V: Vengeance miało być jednym z pierwszych tytułów startowych na nową konsolę od Nintendo (Switch 2).
Link do ratingu gry w Korei Południowej:
https://www.gematsu.com/2024/02/shin-megami-tensei-v-vengeance-rated-in-korea
Czego oczekuję od SMT V: Vengeance ? (zwany przeze mnie: ,,non COVID Edition'') :
- żeby to było coś w stylu SMT IV Apocalypse tzn. kompletnie nowy wątek fabularny + ulepszenia gameplay'u z podstawowej wersji. Ewentualnie coś w rodzaju SMT Strange Journey Redux, z poprawionymi endingami, dodaną nową, opcjonalną zawartością fabularną i dungeonami w trakcie ,,fabuły'' oryginalnej gry. Tylko, że w tym ostatnim wypadku, Atlus musiałby całkowicie przebudować scenariusz gry, bo drugi raz przechodzenia ,,wannabe klona Nocturne'a'' nie zniosę. Jako, że za SMT V: Vengeance prawdopodobnie odpowiedzialny będzie Eiji Ishida od SMT Strange Journey Redux, stawiam na to, że ta edycja będzie bliższa Redux, niż Apocalypse tzn. pewnie pojawi się jakaś nowa postać z jej endingiem i wątkiem fabularnym, gdzie reszta pod tym względem pewnie będzie nieruszona.
- podobnie jak Lucyfer, YHVH jako finałowy boss pojawia się w co drugiej grze od Atlusa: SMT II - SMT IV Apocalypse (który jest zresztą ,,parodią'' SMT II) i powinien pojawić się również w SMT V: Vengeance.
- wraz z YHVH powinien powrócić Stephen (który był zresztą w leaku).
- sądząc po podtytule gry (Vengeance) zgaduję, że nowy wątek będzie się kręcić wokół: ,,YHVH zostaje wskrzeszony przez Great Will i postanawia się zemścić na Lucyferze''.
- tradycyjnie wraz z ,,enchanted edition'' od Atlusa, pojawia się nowa postać, wokół której kręci się nowy wątek fabularny. Nie chcę drugiej bezpłciowej Alex z SMT Strange Journey Redux, niech to będzie ktoś w rodzaju ,,ukrytego'' alignment reprezentanta w stylu Alcora z SMT Devil Survivor 2.
- dodanie głebi starym reprezentantom Law, Neutral, Chaos. Dazai z SMT V był naprawdę spoko, aż do tej głupiej cutscenki z ala Vergilem. Niech to na litość YHVH usuną, bo to był straszny cringe. Yakumo potrzebuje trochę backstory dlaczego jest taki jaki jest i nienawidzi demonów. Yuzuru i jego siostra potrzebują całkowiej przeróbki, bo tego gościa od Chaosu nie ma przez 99% gry, a jego siostra w sumie nie wiadomo po co została dodana do gry. Podobnie wyglada sprawa z Tao.
- naprawa skopanego alignment system, ponieważ w przeciwieństwie do poprzednch gier z serii twoje wybory w ,,piątce'' nie mają żadnego wpływu na przebieg fabuły i na zakończenie jakie otrzymasz. Wywalić ,,wybierz swój ending'' pod koniec gry i wrócić do endingów z alignmentem jaki główny bohater kończy grę.
- dodanie nowych dungeonów i przeróbka tych dwóch istniejących.
- dodanie nowego wyższego poziomu trudności dla weteranów serii (Very Hard).
- dodanie nowych, trudnych opcjonalnych bossów ala Demifiend np. Doomguy z Strange Journey, Stephen z SMT IV Apocalypse, Aleph z SMT II, Kazuya z SMT I.
- wywalenie level scalingu i powrót do stats scalingu z poprzednich gier z serii. Wolę walkę dwóch ,,glass-cannonów'' niż ,,łupanie orzecha'' z toną HP, znanego z 99% innych jrpg-ów.
- rebalans Magatsuhi Skills, bo w SMT V używało się tak naprawdę tylko trzech, które były broken / OP (ten od krytyków, Acursed Poison i Adversity).
- dodać większe znaczenie buffom/debuffom, bo te +2/-2 to trochę za mało dają. +3/-3 byłoby akurat, bo przy +4/-4 stają się one już zbyt OP.
- nowe demony.
- nowe utwory muzyczne od Ryota Kozuki.
- multiplatformowe wydanie i wzorem P3 Reload dodanie języka polskiego (jako miły bonus).
- poprawiona optymalizacja na Switchu i Switchu 2, wsparcie 60 FPS i 4K na PC/PS5/XBOX, betonowe 30 FPS i FHD na PS4/XBO.